İnsan kişiliği sence doğuştan mı gelir yoksa yaşadıklarıyla mı şekillenir?

Kişilik, insanın en özel ve belirleyici yönlerinden biridir. Kimileri kişiliğin genetik olduğunu, yani doğuştan geldiğini savunur. Bazıları ise yaşanılan olayların, çevrenin ve deneyimlerin kişiliği şekillendirdiğini düşünür. Sence insan her zaman aynı mıdır, yoksa hayatla birlikte değişir mi?

Güncellemeler
11 ay
Site de gerçekten çok gereksiz insan var. Bir böyle saçma sorumu olur diye yorum yapıyor, sonra yaşadıkları ile şekillenir tabiki diyor. Sizinle aynı görüşe sahip olmak zorunda değilim ayrıca sorun saçma olduğunu düşünmuyorum dedim, hayır benimle aynı görüşe sahip olmak zorundasınız diye cevap verdi:) kaba bir tarif olacak ama gerçekten bazılarının beyni yok fikri var.
İnsan kişiliği sence doğuştan mı gelir yoksa yaşadıklarıyla mı şekillenir?
Cevapla