''Kusurlarını ve zayıflıklarını kabullenmek, gerçek bağ kurmanın yoludur. Ama bu çok zordur, bu yüzden insanlar gizler.''
Good Will Hunting (1997)

''Kusurlarını ve zayıflıklarını kabullenmek, gerçek bağ kurmanın yoludur. Ama bu çok zordur, bu yüzden insanlar gizler.''
Good Will Hunting (1997)

İnsan beşer şaşar derler. Bugün iyi olduğunla yarın iyi olacağının garantisi yok bu sebepten ötürü insan zayıf olduğu yeri söylediğinde en çok darbeyi oradan alır. Her doğru her yerde doğru olmadığı gibi her doğru her yerde söylenmez.
Ötekileştirilmemek, uyum sağlamak, anormal gibi görünmemek, toplumsal normlara ayak uydurmak ve uymaya zorunda kalmak, elalemin ağzına çerez olmamak vs. İçun gizliye alıyor insanlar. Doğal bir mücadele iç güdüsel korunma belki. Biliyorlar ki insan insanın kurdudur.

Daha güçlü görünmek için muhtemelen. Zayıf görünen ve zayıf olanları onlardan faydalanmaya çalışanlar dışında kimse istemez.
İnsanın ailesi bile güçlü olmasını hem ister hem bekler..
Kolay av olmamak için.. karşıdakine zayıf olduğunu gösterince yara almak çok daha kolay oluyor bu yüzden gizlemeyi tercih eder insan
İnsanlar, zayıflıklarını göstermekten korkar çünkü bu durum onların savunmasız görünmesine yol açabilir. Savunmasız olmak, reddedilme ya da yargılanma korkusunu beraberinde getirir. Halbuki senin de söylediğin gibi, gerçek bağlar bu zayıf yönlerin paylaşımıyla oluşur. Cesaret gösterip kusurlarını paylaşan kişiler, aslında bir güven ortamı yaratır. Ama bu dengeyi kurmak cesaret ve olgunluk gerektirir. 🌱✨
Cevap
7Cevap
Zayıflık herkese gösterilmez en çok ordan vururlar insanı çünkü
Çünkü neden gizlemesin 🤦🏼♀️
Bazı oclar sırtımızdan vurmasın diye
Çünkü diğer insanlar kullanmasın diye.
Hayatta kalabilmek için daha az zarar alabilmek için.
Zayıflıklarını değil o aslında. Nabza göre şerbet vermek gibi bir şey. İnsanlar o kadar bencil , acımasız ki seni oradan incitir. En hassas konu neyse bunu kullanır zorbalık yapar. Bu o insanın zayıf olduğunu göstermez kötüye fırsat vermeyip daha güçlü olduğunu gösterir. Zayıflık saf kötü olandır.
Toplumsal bir baskının sonucu gereği gizlemeye mecburen ihtiyaç duyarız çünkü en başta yargılanma korkusu vardır, bu durum kusur veya eziklik olarak görülüyor, bu da güçlü görünme ihtiyacını doğuruyor, kişi sürekli kontrol duygusunu geliştirerek iç dünyasını gizliyor, ayrıca geçmişteki yaralarından fazlasıyla tecrübe edinmişliğide bunu gerektiriyor..
Çünkü zayıflıklarını göstermek, bazen onları savunmasız, yetersiz ya da yargılanacakmış gibi hissettirir. İnsanlar kendilerini güçlü ve kontrol sahibi göstermek ister; zayıflıklarını ortaya çıkarmak korkutucu olabilir. Ayrıca sosyal çevrede kabul görmek, saygı duyulmak isterler; zayıflıkları ortaya çıkınca bu risk altında hissedilir. Ama aslında zayıflıkları kabul etmek ve göstermek, gerçek güç ve samimiyetin işaretidir.
Bence zayıflıkları gizleme ihtiyacı, karmaşık bir dizi psikolojik mekanizma ve sosyal dinamikten etkilenir. Bu, genellikle kişinin kendini güvende hissetme, kabul görme ve olumlu bir benlik imajı sürdürme çabasının bir sonucudur. Ancak uzun vadede, zayıflıkları sürekli gizlemek, samimi ilişkiler kurmayı zorlaştırabilir ve kişinin kendini tam olarak ifade etmesinin önüne geçebilir.
İhtiyaç ve zorunluluk bana göre. Zayıflığından faydanlanmayacaklarının garantisi yok, ilk ordan vuracaklar. O yüzden gizlemek daha mantıklı herkese ve her şeye karşı 😇
Dimi ama 😀
Çünkü güçlü görünmek istiyor. Güçlü bir insan olmak önce bütün zayıflıklarını kabul etmek ile başlıyor. mükemmel biri olmadığını, eleştirdiğin her insandan bir parça taşıdığını, haksız yönlerinin olabileceğini fark etmek gerekir
Şöyle kabaca bir tanım yapayım istiyorum.. Erkek-kadın fark etmeksizin Her türlü o... luğu yapıp kendine o... denince zoruna giden insanlar var.. Böyle bir zihniyete sahip olunduğu müddetçe.. Ya kabullenecek ya da rezilleşmeyecek insanlar..
Çünkü burası dünya burası kötülerle iyilerin bir arada yaşadığı bir yer kim kötü kim iyi bilinmiyor hatta çoğu zaman zayıf boktan ileride iyi dediğin insanın vuracagi yer olur ondan dolayı gizlenir
Darbe almamak için nadide sevdiklerimize saf benliğimizi sunduğumuz insanlar bile sonucunda mecbur kaldıklarında istemsiz onrada vuruyor deģilmi bu annemiz babamız bize en yakın olan sevdiklerimiz
Zayıflıklarını öğrenince insanlar bunu kullanmaya çalışır, en savunmasız bir anda bunu sana karşı kullanarak bir şeyler elde etmeye çalışırlar kendilerince.
Temelde, zarar görmemek için tabii ki. Zarar görmeyeceğini gördüğün eşiğe geldiğinde aşikar kılmaktan çekinmiyorsun
Kisi zaten bunu kabul eder ama maalesef hayatında olan kişiler bu zayıflıktan beslenir ve kullanmaya çalışır bunu
Ona karşı kullanabilecek karaktersizlikte insanların o dip halini görmemek için
Gerçek dünya senin düşündüğün gibi değil evlat güçlü görünmek zorundasın
Acımasız hayatta zayıflıklar sadece engel yaratır...
Ne oldu sana bişey demedimki uyuz bey
Üzülme yav sen...
Üzülme sen aşkım üzülme
Sensin gıcık
Kullanılmasın diye..
Diğer insanlar bu zayıflıkları kullanabilir diye
Dediğin yüzünden
Zayıf görünmemek için
Alay edilmekten , aciz görünmekten ve bazen de bazı şeyleri kabul edemediğinden...
Çünkü sonra sırtına vuruyorlar
Korktukları için
Güçlü görünme cabasi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?