Bilmişlik mi, bilgelik mi?
Kabul, bazen iç ses de sinir bozucu.

Bilmişlik mi, bilgelik mi?
Kabul, bazen iç ses de sinir bozucu.

Kesinlikle “bilmediğim bir konuda konuşmam” diyenlerdenim. Eskiden gençken, belki de kabul görmek için, her konuya yorum yapmaya çalışırdım. Oysa zamanla şunu fark ettim Her şeyi bilmek mümkün değil ve zaten kimse de her şeyi bilen insanı sevmez. Bir konuda bilgim yoksa, “Bilmiyorum ama araştırırım” demek bana göre çok daha dürüst ve samimi bir duruş.
Bazen susmak, karşıdakine düşünme alanı bırakır. Bazen de kendi iç sesini duymayı sağlar. Sosyal medyada, çevremizde her gün her şey hakkında konuşan insanlar görüyoruz. Ama fark ettim ki, gerçek güven, her konuda fikrim var demekte değil; bilmediğini kabul edebilmekte.
Bilmediğimde konuşmam. Bu hem kendime hem başkalarına duyduğum saygının bir göstergesidir
Doğru
Eğer bir konuda hiçbir bilgim yoksa susmanın, dinlemenin ve öğrenmenin çok daha değerli olduğuna inanırım. Bilmediğim bir şey hakkında sadece konuşmuş olmak için konuşmak, içi boş bir gösteriden öteye gitmez. Susmak bazen kibirden arınmışlığın, bazen de olgunluğun işaretidir. Çünkü susmak da konuşmak kadar etkilidir, hatta çoğu zaman daha da çok şey anlatır. Her söze atlamak yerine, gerektiğinde geri durabilmek gerçek bir özgüvendir ve işte tam da bu yüzden susmak bazen en büyük cevaptır.
Bilmediğin bir konuda konuşmayı sırf özgüven göstermek için yapıyorsan, bunu herkes anlar ve o özgüven sana "ağırlık" değil, "hafiflik" getirir. Bazen susmak gerçekten bilgeliktir, çünkü hem öğrenirsin hem de saygınlığın artar. 🔇 Zaten dinlemek bizi olgunlaştırır; yeri geldiğinde konuştuğunda da daha etkili olur. Ama o iç ses yok mu… Ah, bazen durup manzara izlettirmek lazım ona. 😅
Cevap
17Cevap
Fikrim yoksa susuyorum, dinliyorum, sadece sohbet arasında bi düşüncem veya takıldığım bir şey olursa soruyorum
mantıklı tabi
Bilgim yoksa fikrim de olmaz boş konuşan insanları hiç sevmiyorum
Dimi ya. Biz de biliyoruz bir yerlerden aşırmasını jsjs
Evet öyle
Bilgim yoksa bilmiyorum derim.
Evet
Konuşmayı zaten sevmem, susmak iyidir
Evet
Elbette, eğer bir konuda kısmi bilgim varsa ve bu bilgiyi açıkça belirterek (örneğin, "Bu konuda tam bir uzmanlığım olmamakla birlikte, bildiğim kadarıyla...") konuşmam gerekirse bunu yaparım. Ancak, hiçbir bilgim yoksa, en doğrusu ve en etik olanı susmaktır.
Susmayı bilmekte bir meziyet
Hayır bilmediğimi ifade etmekten çekinmem çünkü hiç kimse her şeyi bilemez ama öğrenmem gereken bir şey ise de oturur saatlerce de olsa öğrenirim.
Her şeyi bildiğini iddia eden ve böyle davranan insanları da hiç sevmem
Öğrenmekte ayrı bir sanat
Kesinlikle öyle.
Bilmiyorsam bilmiyorum demeyi de bilirim. Biliyorsan konuşurum. Bence bilmediği şeyi biliyor gibi yaoan kişiler belli oluyor çünkü tutarsızlık oluyor konuşmada
Çok yalan söylüyorlar ayak üstü 48 yalan söyleyen biliyorum
Allah rahmet eylesin
Bir şey hakkında bilgim yoksa " hiçbir fikrim yok " demeyi acziyet olarak görmem.
Adam
Ya valla bilmiyorum dediğim de bana inanmıyorlar birde böyle düşün
Düşündüm abi
Bilmedigi bir konu hakkinda konusmak ancak cahillerin isidir brn genelde hep susarim bazen insanlarin ne konustuklarini anlamiyorum bile fjjsjdjej
Nece konuşuyorlarsa...
Bir konuda bilgim yoksa direkt soylerim. Yine de fikrim alinmak istenirse tshmini fikir beyan edebilirim
Hmm öyle mi
Hi hii hi hii
O kadar ruhum daralıyor ki, herbokolog lardan, herşeyi bilmek ve hatta her konuda yorum yapmak zorunda değiliz.
Aklı yok fikri var :)
Önce dinlerim, sonra çıkarımlarımı yorum olarak dile getiririm ama tamamen kişisel olur, uzmanı gibi davranmam 😅
Öyle mi diyosun 😅
Değil mi yoksa😱😂😂
Uzman olduğun konuları öğrenirsem bunun cevabını net olarak veririm 😂
Her şey 🤪😂😂
herbklog jsjs
Ahshshdhdhf bu siteyi neden seviyorum sanıyorsun ahahshs
Her konuda bilgili gibi konuşup aslında hiç bi b. k bilmeyen embesiller yüzünden mi jsjs
Hayır her konuda bilgili gibi davranıp yapay zekadan kopyala yapıştır yorumlama yapanlar yüzünden ajdjfjj
Sinssiii jsjs kimi kastettiğini anlamadım ama olsun saşkdjlas
Spesifik örneklerim yok zaten ajdjfjf yersen ajdjf
yemiş gibi şaaparım marak etme jsjs
Tamam o zaman gidiyorum ben ofisimde çalışmaya ajsjkg
kolay gele
Bildiklerimi konuşurum, hiçbir şey bilmiyorsam susarım dinlerim karşıdaki kişi biliyorsa ondan öğrenmek hoşuma gider.
Çok iyi
Susmayı bilmek herkesin harcı değil ve gayet gerekli bir şey, bildiğini sanmak ve hâlâ onu ölesiye savunmak utanılası gercekten
Kesinlikle
Bilmiyorm diyen yok herkes her şeyi biliyor masallah
Hepsi prof evet
Bilgim olmayan konuda ağzımı açmam. İyice araştırırım, bilgilenirim, ondan sonra konuşurum.
Çok iyi
Yerine göre bilgim yoksa susarım veya konuşmam bir şey ifade etmeyecekse
Çok iyi
Helal 😏
Bilmediğim bir şey hakkında konuşmam susmayı tercih ederim.
En iyisi
Yok ben ota b. ka konuşurum Allah çene vermiş sjdhjdj
Maşallah
Susmakta bir ilim derim ve susarım.. Özgüven çok konuşmak değil öz ve doğru konuşmaktır.
Evet öyle
Yani bilmediğim konu hakkında ne konuşabilirim ki bilgim yok sonuçta Hani kem küm laf etsem geri kalanı gelmez konuşma yürümez
İsim olmaz konuyla ilgilenmem
Bildiğin ve inandığın şeyleri sonuna kadar savun gerisini boş ver jsjs
He ya öyle yapıyorum zatn jdhdhx
Susmak bazen sanattır.
Her zaman
Hayir bilgim olmayan konularda konusmam. Gereksiz özguven aptallikla eşittir.
Bilgisiz özgüven olmasın o sjjsjs
Bilmiyorsam susmak hazine değerinde bir şeydir o an
Bilmediğim bir konu hakkında konuşmak yerine dinlemeyi ve gerekirse araştırma yapmayı seçerim..
Konuşurum yanlışsa yanlıştır utanmam herseyi bilmek zorunda degilim ama istersem eğer yanlışımı ölümüne savunur karşıya da doğru gibi kabul ettiririm
Hayır bilgim yoksa susarım kendimi madara etmem
Hmmm öyle mi
Öyle
Susmak sanattır derim
Helal derim
Teşekkürler 😄
Bilsem de susarım genelde.
Niye ya
Ne yaparlarsa yapsınlar. Uğraşamam.
Susarım ve bilgisiz olduğum gözükmez.
Çok iyi
Bilgim yoksa konuşmamayı tercih ederim
İkinci Ma'yı görmedim :)
Gel göstereyim 😉
hadi bakalım :)
Bilgim yoksa konuşmam bileni dinlerim
emin msn
Evet ama dinlerim sadece cjnzj
Konuşmaz msn jsjsj
Adımız çıkmız gevezeye ya
Sanki ben çıkardım shhshs
Kes mcmf
tamam leo jsjs
Hiç bilmiyorsam susarım haddimizi de bilmek lazım
Bildirebilecek olan sahneye buyursun jsjs
cesaret aşılıyorum sadece. Biri gelsin de bulaşsın jsjs
Neyinden çekiniyolarmış jsjsjs fötür şapkandan mı jsjsj
Lengesi eksik onun bi kere. Ağlamıyorum gözüme ipi kaçtı jsjs
Bilgim yoksa fikrimde yoktur
Kesinlikle katılıyorum
Bilmiyorsam susarım ya da bilmediğimi söylerim
Çok iyi
Konuda bilgim yoksa susarım, konuşmaya gerek yok
Kesinlikle
bu teyze komboyu yapar mikiyi bırakamamış
Evet şero sjjs
Kendi alanımın dışına çıkmıyorum )
Bilgim yoksa susarım.
Susmak sanattır
Kime göre neye göre
Bilgelik sjsah 🍀
Tabiii 😅
Teyze çok güzel
Orji prenses o
Susmak bir sanattır
Evet
Konuşmam dinlerim😀
Hayret
Öyleee
Yalan sjjs
Duymam bile ;D
Niye la
Umut, İlim, pazarlayamam ben shdjdkkdd
Bi kere de bozma beni. Yürü git sjsjjs
Kim? Benn sjsjdkkskak
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?