Size öğüt veren kişiye nazik bir “teşekkür ederim” derken, içinizde mini bir duvar örülür. Akılda hep şu düşünce dolaşır: “Bir de susmayı dene artık…” 😏

Size öğüt veren kişiye nazik bir “teşekkür ederim” derken, içinizde mini bir duvar örülür. Akılda hep şu düşünce dolaşır: “Bir de susmayı dene artık…” 😏

Biri bana akıl verince nasıl tepki verdiğim, o kişiyle aramdaki samimiyete ve verdiği aklın üslubuna göre değişir. Eğer aramızda gerçekten bir bağ varsa, iyi niyetle söylüyorsa ve beni yargılamadan, anlamaya çalışarak konuşuyorsa, o zaman “teşekkürler” derim ve içtenlikle dinlerim. Hatta bazen gerçekten ihtiyaç duyduğum bir şey olur o söz, fark etmeden içime dokunur. Bu tür insanlar azdır ve söyledikleri kıymetlidir.
Ama bazıları vardır, senin yaşadıklarını bilmeden, üstten bakan bir tavırla, sırf konuşmuş olmak için konuşurlar. Hayatında tek bir taş yerinden oynamamış ama sana yol çizmeye kalkar. İşte o zaman içimden “bir de susmayı dene” demek geçer, hatta bazen yüzümde hafif bir gülümsemeyle geçiştiririm. Çünkü herkes konuşabilir ama dinlemek ve gerçekten anlayarak fikir sunmak başka bir meziyettir.
Kendi hayatımda da gördüm, bazen sadece dinlenmeye, yargılanmadan anlaşılmaya ihtiyaç duyuyor insan. Biri seni gerçekten dinlerken söylediği sözle değil, sessizliğiyle bile iyileştirebiliyor. O yüzden, samimiyet varsa akıl da değerli oluyor.
Evet
Duruma ve o kişinin yaklaşımına göre değişiyor aslında. Samimiyetle, gerçekten iyi niyetle gelen bir akılsa içtenlikle teşekkür ederim, çünkü niyet önemli. Ama karşımdaki kişi sadece laf olsun diye, üstünlük kurmak için konuşuyorsa, içimden sessizce uzaklaşırım. Bazen insanlar rehberlik ettiğini sanırken aslında sadece kendi sesini duymak istiyor. İşte o zaman, teşekkür yerine susmayı denemesi gerektiğini düşünürüm. Çünkü her fikir, her zaman ihtiyaç duyulan bir akıl değildir. Bazen sadece dinlenmek ister insan.
Kesinlikle
Öğüt veren kişiye bağlı birazda benim iyiligimi mi düşünüyor yoksam yokmu, düşünüyorsa fikirlerini dinler teşekkür ederim mantıklı ise tamam derim ama yine kendi bildiğimi yaparım 😂ablam dışında da kimseden öğüt kabul etmem 😂
Sakın ablan dışında kimseyi dinleme :P
Samimi olmak gerekirse, akıl veren kişi olayları gerçekten çözmek için mi konuşuyor, yoksa konuşmuş olmak için mi? Eğer samimiyeti hissediyorsam, "teşekkür" daha içten oluyor. Ama işte, o "her şeye bir yorum yapmalıyım" modunda olanlarla karşılaşınca, içten içe o duvarı hemen örüyoruz. 😏 Yani, susmayı denemek bazen herkese iyi gelir! 😅
Cevap
15Cevap
Yani kimin akıl verdiğine göre değişiyor ama çoğunlukla içimden şey derim kimseden değil de senden mi akıl alacağım..
hmmm
Aklıma şey geldi hani bununla ilgili bir edit vardı sen bana akıl verecek insan mısın lan lolipop diye 🤣🫢
Memati baş. Sen kimsin lan lolipop yaz çıkar
🤣🤣🤣🤣🫢
Bazen dışarıdan da sus derim sevmem bana kimsenin akıl vermesin kendimi tutamayabilirim zira
salıverin jsjs
Aynen beni salınnn
Hadi üç deyince sjjsjs
🤦🤣
Ben ağzıma ne gelirse söylerim ndnc
Beni gerçekten tanıyan insanlar asla bu topa girmez sana bir şey danışıcam dersem dinler yol gösterirler aksi halde bunu yaptıklarında tepki göreceklerini bilirler 😇
Tanıdığım insan bana bir şey anlatırsa sana danışşıccam demese bile fikir istediğini anlayıp ona göre fikirlerimi belirtirim. Ne tepkisiymiş bu tip tip bakmak ya da göz belertme emocisi falan mı sjhjs
Benim bir ağırlığım ve sınırım vardır bu masada yerinizi bilin konumu yaratır ikincisi başka birinin konusunda mutlaka belirtmişimdir akıl istemeden verilmez dinler geçersin tavsiye ister misin diye sorar ona göre yol izlersin bana yapılsa hoş karşılamam diye belirtirim ve bu durum anlaşılmış olur
Başka birinin konularında belirtmiş olduğunu görmemiş olduğum gerçeğini değiştirmiyor ki ama. Ben bana bir şey anlatıldığı zaman gördüğüm ve olduğu gibi değerlendirip olumlu ve olumsuz tüm olgularını ayırıp ona göre anlatan kişiye olduğu gibi aktarmakla mükellef hissediyorum. Hoş karşılamamalık bir durum söz konusu olmamalı. Sonuçta insanlar konuşa konuşa :)
Konuşa konuşa diye bize içini döktü diye Nasihat vermek yol göstermek haddi bize düşmüş mü oluyor dinleyip seni anlıyorum demek zor olmamalı ya da fikir ya da ben olsaydım şöyle yapardım gibi bir yorum ister misin diye sormak da zor olmamalı 😇
Sorarız be. Onu da sorarız. Ama yalana gerek yok. Sizi hiç bir zaman anlamayacağız jsjsjs
Bizi derken kadınları mı? Şahsi olarak kastediyorsan bi tanısan seversin be 🤪😃
Kadınları anlamadık ama kültürlü insanları hep tanımak istemişimdir jsjs
Teşekkür ederim 😇 kadınları anlamak zordur duygusal bakılır ince düşünülürse bu durum daha kolay hâle getirilebilir
İnce düşünmek benim işim de onları anlamak değil :D Bir insan kendini anlatabildiği sürece anlarım :)
Bu da güzel bir bakış açısı
Bakış açılarımızı hayat acılarımız oluşturuyor neticede. Ne kadar güneşin altında demlenirse o kadar şekil değiştiriyor. Teşekkür ederim :D
Güzel lâkin haklı olduğunuz anlamına gelmiyor rica ederim 😁
Kimin hangi açıdan baktığına bağlı haklılık seviyem sjsj
Mümkündür 😇
İçimden çok küfrediyorum yaa..
Ben kaç yaşına gelmişim yanlış olduğunu bilmiyor muyum hele çocuk için akıl verdikleri zaman ağzını burnunu kirasim geliyor..
Ben anneyim iç gudulerim bana yetiyor bı sus be artık dimi 😁😁
https://www.youtube.com/watch?v=Hs5HTIeZ0Rc
cıngar çıkart sjsj
😄😄 çok iyiydi
Bu akıl veren kişiye bağlı gerçekten kaliteli ve tecrübeli bir şahsiyet ise fikirleri benim için çok önemli olur.
Öyle olmayanla muhattap olmam ki zaten 🙄 etrafımdaki zeka oranını düşüremem 😂
Güvendiğim tecrübelerine değer verdiğim biriyse dikkate alırım. Gerisini duymam yav he he der geçerim
çok doğru
Teşekkür ederim
Fikri neyse zikri de odur demiyo musun cassieee :D
helal be sjsjsj
Verdikleri aklı ciddiye alacağım kadar zeki olduklarını düşünmüyorum
kaç kilo akıl istiyon söyle hemen
Yeteri kadar var bende. Ihtiyacı olan da ötede dursun çünkü tahammülüm yok
Ejder sinirli ejder hırçın ejder her an ısıracak gibi şlaksdal
😂😂😂 ejder alev aldı jfjgjf
Ben direkt akıl vereceğine para ver işimiz görülsün diyorum 😂
beleşçi
Yani fayda sağlamak diyelim :)
Kendi aklım bana yeter, ancak fikir alırım istersem.
Danışmadan olmaz ya 😅
E en doğalı 🙃
Çok çok teşekkür edip susmasını temenni ediyorum ama bu kişisine de bağlı
mantıklı tabi kim var mesla örnek verebileceen
Bana akıl veren biri benden daha akıllı olması lazım
Öyle olmasa olmaz zaten
İçimden değil dışımdan derim o aklını kendine sakla diye.
Görseli çok mu aradın sdhhdj
Dışından deme ben iletirim jsjs
Bana yırmıh atme jsjs
Akıl verilmesinden nefret ederim mimiklerimden anlaşılır
Mimikleri görmeyene nasıl anlatırsın jsjs
Engel 😃
jsjsjsj meraklı lşsadk
Genelde gerçekten teşekkür ederim "akıl akıldan üstündür" diyip.
olması gereken o bence :D
Ben böyle uygun gördüm derim konuşması bitince ağlayarak gider gkmgmg
Ah ego jsjsj
Sen nelere kadirsin kdkfkg
Hemi de muktedir jsjs
Her daim 😅
e bu süpoo :D
Öğüt vermeye çalışıyorsa çok umursamam ama yardımcı olmaya çalışıyorsa dinlerim detaylıca 🙃
En önemlisi de o değil mi zaten. Öğüt vermeye kalkacak olan kendi kusurlarını örtmeli önce :)
Kesinlikle 😌
Kimin verirğine göre değişiyor ama boş yapıyorsa yüzümde tebessüm dinliyor gibi yapıyorum
Anlat he he hırt der gibi bi şey mi :D Onun emojisi var ya :D
Kendi aklın sana yetmiyorken birde bana vermeye kalkıyor derim
helal be
Ben niye böyle akıllı oldum sanıyon. Akıl ala ala. İnsanların aklını aldım aklını.
Fazla almışın jsjs
Hepsine değil ama boş konuşana yav he he diyom ditekt
ben de avukatıyım diyorum jsjs
Samimiyetine bakarım ona göre değerlendirme yapıyorum samimi bulamazsam kâle kesinlikle almam
Doğru
Kimin akıl verdiğine bağlı bu ama genelde saygısızlık yapmam, insanların fikirlerini önemsemek gerek bazen
Hiçbir aklı küçümsemem akıllıca işime yarayanı alır lüzumsuz gördüğümü atarım bu kadar basit çok düşünmeye de gerek kalmaz
Dinlemiyorum ben ya
iyi
Ok
tm
Tripkolik
seda
Yazayım mı adını 😏
sen bilirsin.
Ayh enerjiksiz
bazenleri
Sorduysam akıl versin sormadıysam aklını kendine sapla pz k sana soran mı oldu
Kim olduguna göre değişir ve gereksiz biriyse o cümleyi dışımdan yine soylerim
Cesurca
Bu hayat korkarak yaşanmıyor
Bunu söylemek daha da cesurca.
Eskiden banada böyle gelirdi ama artık normal geliyor insanlar öğretti cesur olmayı
Hayatın kuralı değil mi bu zaten? Öğrenmek zorunda olduğumuz her şeyi insanlar bir şekilde öğretiyor bize. Sağolsunlar.
Öyle bazen acı da olsa öğreniyoruz kafamıza vura vura öğretiyor hayat ve dolaylı olarak insanlar
Kafama vuran olursa karşılığını alır. Yeter ki hislerimi ve sabrımı zorlamasınlar :)
😄iyinin olduğu gibi kotunun de bir karşılığı var
Karşılık vermeyi bilirim tabi :)
😉👍
Susma hakkımı kullanıyorum 😏
Kullan
Dediğim tek şey şu, "anlıyorum."
Ağır ama 🙄
Sana tavsiyem az hopla zıpla...
tamam
Direkt göz deviriyorum ahahsj
Aşağı mı
Ya yeter ya bir sus dediğim oluyor içimden
hmm
Kimin ne söylediğine bağlıdır.
Teşekkürler deyip pas geçerim
Akıl verene buyur yap göster derim
samimiyetine bakarım.
S***** derim
Deme
Akıl verene bağlı bu
Aksi herifin teki mesela sjjsjs
Susarım
Ben de
Evet bence de susmayi denesin biraz ;D
gözüme çok batıyosun emrik jsjsjs şaka şaka takıl buralarda canımsn
Sormayı unutum bu sefer yolculuk nereye :D Bi gün gelcem senle valla çok özeniyom be :D
Mersinden Ankara ya geçtim şimdilik buralar kâfi bro buyur gel her zaman beklerim canımsn :D
Bu işin en güzel yanı gezmek kanks :D :D
Ankara'da kamp yapacak mağarayı nerden buluyon la deli jsjs
Arayan belasını da mevlasını da atasözüne bağlıyorum konuyu :D
bağlama. çöz iplerini sjsj
Saldım çayıra kanks ;D
Mevlam doyura yavru sjjs
Teşekkür ederim ama içimden neler söylerim 😀
dümdük jsjs
Teşekkür ederim
rica ederim
Akıl akıldan üstündür önce tartmak lazım
Akıl verme derm
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?