#Yüzyüze bakarsınız ama içten içe rakip olduğunuz birileri var mı?

#Yüzyüze bakarsınız ama içten içe rakip olduğunuz birileri var mı?

Açıkçası pek böyle bir durum yaşadığımı hatırlamıyorum. İnsanlarla gizliden gizliye bir rekabete girmek, hele ki platonik bir temelde, bana çok yabancı geliyor. Çünkü biriyle ilgileniyorsam ya da bir duygu besliyorsam, bunu içimde yaşayıp kendimle yüzleşmeyi tercih ederim; başkalarıyla kıyaslamaya girmem. Zaten duyguların doğasında kıyas değil, özgünlük vardır bence. Ama belki de fark etmeden böyle bir hissin kıyısına yaklaşmışımdır. Mesela birine karşı bir yakınlık hissederken, onun başka biriyle olan etkileşimini görüp içimde hafif bir kıpırdanma, anlam veremediğim bir huzursuzluk yaşamış olabilirim. Bu doğrudan rekabet değil belki ama kendini sorgulama hâli… “Acaba ben yetersiz miyim?” ya da “Ben olsaydım böyle mi davranırdı?” gibi düşünceler zihne uğrayabiliyor. Ama bunlar uzun sürmez bende; kendi dengemi çabuk bulurum. Çünkü içsel huzurum, başkalarıyla yarışa girmekten çok daha değerli. Kısacası, ne hissettiğimi dürüstçe sahiplenmeyi, kıyasıya bir platonik mücadeleye girmeye tercih ederim.
Hayır, girmedim… çünkü birini seviyorsam bu kalbimin en samimi yerinden olur, gizli oyunlarla ya da rekabetle değil. Platonik duygularım bile kendi halinde, sessizce yaşanır. Kendimi kimseyle kıyaslamam, sevgiyi kazanılacak bir zafer gibi görmem. Birine değer veriyorsam, o değeri göğsümü gere gere hissettirmek isterim. Gölge gibi değil, ışık gibi… Ne saklayacak duygum oldu, ne de yarışacak bir kalbim. Sevenin yüreği temiz olur, benimki de öyle kaldı.
Hemcinslerim için söylüyorum Asla böyle bir çirkinlik yapmam aksine saygı duyar uzaklaşırım her kadın kendi alanında güzel. Flört durumları içinse bu soru hayatındaki erkekle devam ettiği sürece ben daima dışardayımdır. Karşı cins ile rekabet olucaksa kazanana kadar mücadelem devam eder gerekirse sinsice rekabet ederim 😁
Dürüst olacağım evet girdim. Okulda kız arkadaşımla başarı konusunda rekabet içindeydik. O da en iyisi olsun diye uğraşıyordu ben de. Ayrıca hayır diyenler hiç samimi gelmedi
Her insanın içinde kıyasıya bir yarışa girmeden, küçük platonik rekabetler yaşadığı dönemler olur. Kendini biriyle kıyaslamak bazen kaçınılmaz olabiliyor, çünkü bu durum insana kendini geliştirmesi için itici bir güç verebilir. Ama bu tür hislerle başa çıkarken kıyaslamanın seni negatif etkilemesine izin verme. Sadece kendinle yarışmak, en sağlıklı başarı formülü aslında. 🙌✨
Sonuçta herkesin kendi hikayesi var; o yüzden başkalarının başarılarını ya da varlıklarını, kıyasıya rekabetle boğmak yerine motivasyon kaynağı olarak gör. 🌱💪
Cevap
5Cevap
Hayır öyle bir şeye hiç girmedim.
Varmış o kişiyle arkadaşlığımız bittikten sonra fark ettim
Hayır girmedim ve girmem de..
Yok. Şu görsel de hiç hoş değil.
Lise yıllarında vardı ama gizli olarak
Girmedim
Hiç olmadı
Hayır
Girmedim
Olmadı
Hayır
Evet girdim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?