Bana göre bunu anlamak uzun bir zaman ve iletişim gerektiriyor. Ama bir insanın gerçek karakteri en çok zor zamanlarda, sinir anında ve zulme haksızlığa karşı tepkisinde ortaya çıkar. Peki sizce?


Bana göre bunu anlamak uzun bir zaman ve iletişim gerektiriyor. Ama bir insanın gerçek karakteri en çok zor zamanlarda, sinir anında ve zulme haksızlığa karşı tepkisinde ortaya çıkar. Peki sizce?


Mesela olaya şöyle bak bir garsona kötü davranan bir arkadaşım bana iyi davransa bile bunun hiçbir anlamı yoktur o insanla arkadaşlık yapamam gerçek karakter kendisinden aşağıdaki insanlara karşı nasıl davrandığı ile ortaya çıkar mevkisini makamını ya da rütbesini egolarını tatmin etmek için kullanan insanlar var.
Bir insanın gerçek karakteri en çok kriz anlarında, yani bir şeyler ters gittiğinde, işler yolunda gitmediğinde, çıkarı sarsıldığında ya da baskı altındayken ortaya çıkar. Çünkü o zaman kişi artık "rol yapma" zahmetine girmez, içindeki neyse dışına o taşar. Birini gerçekten tanımak istiyorsan, onun sabrı zorlandığında nasıl davrandığına bak. Yardıma muhtaç birine nasıl yaklaştığına, kendisine faydası olmayan birinden ne şekilde bahsettiğine, güçsüz birine gücü yettiğinde nasıl davrandığına dikkat et. Ve özellikle; seninle bir çıkarı kalmadığında hâlâ seni arayıp sormaya devam ediyor mu, işte bu çok şey anlatır. Bir insanın karakteri, güzel sözlerle değil, zor zamanlardaki davranışlarıyla ortaya çıkar. Maskeler keyifli anlarda taşınır, ama zor zamanlar onları düşürür.
Bir insanın gerçek karakteri, zor durumda belli olur. Çünkü herkes iyiyken, rahattayken, keyfi yerindeyken güzel davranabilir. Ama işler sarpa sardığında, canı yandığında, kaybetmeye başladığında... işte o zaman içindeki gerçek hâl ortaya çıkar. Sabırlı mı? Adaletli mi? Vefalı mı? Yoksa ilk fırsatta sıvışıp gidenlerden mi? Zor zamanlar, insanın cilasını kazır. Ne kaldıysa altında, onu gösterir. Yani biri ağladığında nasıl ağladığı değil, seni ağlarken gördüğünde ne yaptığı gösterir kim olduğunu.
Bir insanın gerçek karakteri, elindekileri kaybetmeye başladığında ya da çıkarı kalmadığında kendini en net şekilde gösterir. Zor zamanlarda, öfkesine hâkim olamadığında, menfaati yokken hâlâ yanında mı diye baktığında anlarsın kim olduğunu. Gülüp eğlenmek kolaydır, ama biri sinirlendiğinde nasıl konuştuğuna, yeri geldiğinde neyi savunduğuna, kaybettiğinde nereye savrulduğuna bakarsan maskesiz haliyle karşılaşırsın. Çünkü karakter, konfor alanında değil, diken üstündeyken ortaya çıkar.
Çok güzel yorum ☺️
Bak güzel noktalara değinmişsin. Gerçek karakter genelde işlerin ters gittiği, birinin gerçekten öfkelendiği ya da konfor alanı sarsıldığı anlarda ortaya çıkar. Senin de dediğin gibi, haksızlığa tepki verişi ya da başkasının arkasından nasıl konuştuğunu görmek baya fikir verir. Çünkü insanlar iyi durumlarda kolayca maske takar ama stres altında kendilerini saklamak zordur. Yani o maskeler kayınca kim olduğun anında dökülür ortaya 😏🌪️
Cevap
25Cevap
Yolları ayırırken, karaktersizliklerini sergilemeyen yok
İşine gelmeyen şeyler söylediğin zaman anlarsın.
tartışmalarda olabilir
Kavga anında dara düştüğünde anlarsın gadası başka türlü insanların karakterini çözemezsin
Ha birde sen mutlu olunca o ne durumda oluyor ona bakmak gerekir
Bir bakış açısı kazandırmak istiyorum;
Hazreti Süleyman aleyhisselam zenginlik ve imkanlar ile imtihan olurken...
Hz. Eyyüb aleyhisselam hastalık ve yokluk ile imtihan olmuştu...
İnsanların her biri farklı fıtrat, tabiat, hılt taşıma ihtimali bulunan kimseler iken herkesin karakteri aynı şekilde ortaya çıkmaz diye düşünüyorum
Kimi insanlar rahatında bozulur, ancak zor zamanlar onu birleştirip bir araya getirecek bir imtihan tablosu olur ona...
Kimileri yoklukta kaybolurken, imkanlar onların yüzünü güldürür ve şükür ile virajda hâkimiyeti geri kazanırlar adeta...
Ön yargılı olmamak ve belli başlı net olmayan bilgiler ile olayları ve kişileri değerlendirmemek taraftarıyım
Bu âlem en alim olanların huzurdan kovulduğuna da şahit oldu
Cennetten kovulanın Tevbe ile cenneti kazandığına da
Ben de hemen anlamam böyle şeyleri. Bazı insanlar o kadar profesyonel sinsi ve yalancılar ki bunu anlamak gerçekten çok zor. Bazıları da senin başarı elde ettiğini görünce bunu alenen belli ederler seni kıskanarak. Karaktersiz insan karaktersizdir. Kıskanç insan kıskançtır. Fark etmez senin kötü günün mü, iyi günün mü, bir şekilde Kendini belli eder. Ama ben bazı arkadaşlarımın gerçek yüzünü anlamak için birkaç yılımı verdim. Bazılarını zor günümde tanıdım, bazılarını başarı elde ettiğimde tanıdım. Özellikle bu sene bütün arkadaşlarımın gerçek yüzünü gördüm, hepsini hayatımdan çıkardım.
Hiç beklemediği yerden sorulan soru?
Ben bunu çok yapıyorum.
Ve sonuç benim için tahmin ettiğim gibi.
Bir de rakı masası.
Tabi birde bana mahsus bir durum.
Yüz yüze geldiğimde gözlerinin içine içine baktığımda dinleme esnasında yalan mı konuşur çok net görürüm.
Bu belli bir zamanda olmuyor ki gerçekten insanları tanımak bilmek imkansız oldu bugün dost olan yarın düşman oluyor. Ama bu durumda ben şunu çok iyi gördüm insanların sırtını hep okşamak gerekiyor. Hep sen iyi güzelsin demek gerekiyor, yoksa beni seni öbürünü en kötü yerinden vurmayı iyi biliyor insanlar o nedenle de hiç kimseye fazla güven duymamak ve kendinden başka kimseye güvenmeme duygusunu hayat bana çok güzel bir şekilde öğretti desem yalan olmaz.
eskiler, birini tanımak için onunla yolculuk yapmak gerektiğini söylerlerdi.. gerçekten bu doğru ama yetmez.. bence bir insanı tanımak için onunla herhangi bir ilişki içerisinde olmadan uzaktan görmek, gözlemlemek, neler yaptığına onu etkilemeden bakmak gerektiğini düşünüyorum.. o zaman herhangi bir kalıba girmeyip senin beklentilerine göre şekil almaz, en özgün ve en doğal halde olurlar..
Yanlış anlamayın ben bu tip durumlar yaşamadım bilgim yok. simdi cevap olsun diye kopyala yapıştır la, ya da yapay zeka nin bir başka zihniyetin dimmm bilgisini sana vermem Yanlış olur. kendi firkirim yoksa başka fikirleri sunmam Yanlış. Ben inan yaşamadım bu durumu bilgim yok
Ben en saçma ya da beklenmedik anlarda.. Bir gerçekligi direk söylerim.. İnsanların beklemediği
Ve tepkileri ölçerim.. Üzerine giderim birde. indanlar yalinliga ve netliğe alışık olmadiklrindan afallarlar ve genelde tepkiler verirler o tepkiler gerçeklik hakkında bir fikir verir bana.. Bugün daha yasadik bir '' arkadasimla"".. Abondone oldu ama verdiği. Cevaplar samimiydi.. İçtendi.. Kararsizda olsa bir cevap verdi
Netledi.. Geçer not aldı baya :))
Önce kendine müsait olacaksın, ilk odağın kendi hayatın olacak, önem sıran hususunda bencil olup öncelikle kendi ruhunla alakadar olacaksın, kendinle barışacaksın, aynadakine güveneceksin ve vasat şahsiyetleri memnun edebilmek adına kendinden ödün vermeyeceksin; asla.
Direk anlıyorum yalan birşeyde sana şunu hallederiz derse yapmazsa direk anlarsın yalan söyleme dediğin halde uyarıni dinlemezse bu gibi sebepler
Borç ver uzun yola çık ve birlikte alkol al eğer kullanıyorsan. Gerisi zaten reçete gibi yazılıp önüne gelir.
Bir satmasına bakar bir tuzaklarına bakar gözlerine bakar hal ve hareketlerine bakar yaptıkları yapacaklarına bakar
İstedikleri bir şeyi yapmadığım zaman. Bir insanın gerçek karakteri, bazı şeylere hayır deyince çıkıyor.
Başınız sıkıştığı zaman yardım isteyin öyle anlarsınız
Zor günde çözersin insanları menfaatleri nereye eğiliyor görürsün
Zora düşersen yardım iste ve gör esas karakteri.
Toplum içerisindeki hal ve hareketleri belirleyici olur az çok
Bana göre bu dünyadan gideceği gerçeğine yaklaşıp düşündüğün de
Sevgililer de ayrılırken
Arkadaşlar da ise düştüğünde belli olur
Ailede ise parada
Tartışma anında Bütün Kirli çamaşırlar sırlar kıskançlıklar ortaya dökülür
şimdiki insanlardan hiç anlaşılmıyor gerçekten çok değişkenler
Anlık bir şey değil benim için bu. Zamanla görülebilir
Daha çok o insanı tanıyabilmem için ailesinden üzerine düşen birini bilmek tanımak
Kendisinin öfkeli anında ve senin zor zamanında anlarsın🤷
Kavgada, ilişkide ise ayrılıkta
Savaşta. doğal afet gibi
Kötü günde hemen anlarsın hemen bi kere düş yeter
Kavgalıyken konuşma bitiyorken
Zor durumda
yukardaki söz en doğru olanı
Üzgünken veya sinirliyken
Sinirlendiğinde, yemekte, yolculukta ve zamanla
Sarhoşken 😄
Kötü günümde
Kötü günümde.
zora girdiğinde
Bir insanın hayatı onun karakteridir.
zor zmaanda
Kavga anlarında
Sinirliyken
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?