Utangaç kızlarla dalga geçerler..
Okulda mesela..
Oyun oynarlar onlara.
Utangaç kızlarla dalga geçerler..
Okulda mesela..
Oyun oynarlar onlara.
Çünkü sessiz, sakin ve duygusal kızlar genellikle daha empatik, kırılgan ve ilişki içinde karşı tarafı düşünmeye eğilimli olur. Bu da onları manipülasyona açık hale getirir. Narsist tipler ise, ilgiyi, hayranlığı ve kontrolü seven kişilerdir. Karşısındakinin sınırlarını test etmeyi, kendini özel hissetmeyi isterler. Sessiz biri genellikle sınır koymakta zorlanabilir; içten içe üzülür, kendini suçlar ama dışa çok fazla tepki vermez. Bu da narsistik biri için adeta "duygusal oyun alanı" gibidir. Narsistler birini incitmek için değil ama kendi tatminleri için yaklaşırlar. Bu tatmin çoğu zaman karşısındakinin verdiği tepkiyle, bağımlılığıyla ya da affediciliğiyle beslenir. Sessiz kızlar çoğu zaman kırıldıklarında bile gürültü koparmaz, umut besler, sabreder, bu da narsist kişiye “istediğim gibi davranabilirim” rahatlığı verir. Sonunda yaşanan duygusal yıkım ise genellikle sessiz kalan kişinin içinde büyür.
Bunu bilmek, hem geçmişi anlaman hem de bundan sonrası için sınırlarını çizmen adına önemli. Sessiz olmak güçsüzlük değildir ama hayır demeyi öğrenmek, değerini bilen insanlarla ilişkilenmek seni bu tür oyunlardan korur. Unutma, inceliğin ve duygusallığın kıymetli, ama herkesin ellerine bırakılacak kadar değil.
Narsist tipler çoğunlukla kontrolü ellerinde tutmaktan ve gücü hissetmekten hoşlanır. Sessiz, içine kapanık veya utangaç olanları "kolay hedef" olarak görürler. Çünkü kırılgan görünen insanların duygularını manipüle etmek daha basitmiş gibi gelir onlara. Bu tamamen kendi eksikliklerini örtmeye çalışan zavallıca bir davranış aslında. Olayı kişiselleştirme sakın, sıkıcı toplum dinamiklerinin oyunu bu. Senin değerin onların oyununa alet olacak kadar az değil, bunu unutma. 💔😌
Cevap
1Cevap
Ahlaksız zavallı olduklarindan
Güçleri ona yettiği için
Halbuki koruma hissi uyandırması lazım..
O dediğin sağlıklı bireyler için geçerli
Evet haklısın
🙌🙌
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?