Kendini üstün görüp karşısındaki insanları küçümseyen kişiler neden genellikle kötü bir sona uğrar?

Bir tanıdığım var; kendisiyle aşağı yukarı aynı mal varlığına sahibiz. Amacım mal varlığımdan bahsetmek değil, sadece bir örnek vermek istiyorum.

Bu arkadaş, kendisini sürekli diğerlerinden üstün görür ve özellikle karşısındaki kişi maddi durumu zayıfsa, ona sanki bir köpeğe davranır gibi aşağılayıcı tavırlar sergilerdi. Bu tarz insanlardan gerçekten nefret ediyorum. Sonuçta paran var, ne olmuş yani? Dünyayı mı satın alıyorsun?

Neyse... Geçenlerde bu kişinin trafik kazası geçirdiğini ve bel altının tutmadığını öğrendim. Uzun zamandır da kendisiyle konuşmuyorduk.

Bu sadece bir örnek. Bunun gibi sayısız olay gördüm. Ne bileyim, bu tarz insanlar ya kendi başlarına bir felaket yaşıyor, ya çocukları bir hastalığa yakalanıyor ya da ilişkilerinde ciddi problemler ortaya çıkıyor.

Peki, bu neden oluyor? Özellikle böyle insanlarda bu tarz kötü sonuçlar neden bu kadar sık görülüyor?

Kendini üstün görüp karşısındaki insanları küçümseyen kişiler neden genellikle kötü bir sona uğrar?
Cevapla