Selamm,
Mutlu olduğu bir anda umut verip, sonradan sözünde durmayan insanlarla karşılaştınız mı? Bu büyük hayal kırıklığı yaratır insanda. Umarım yaşamamışsınızdır...

Selamm,
Mutlu olduğu bir anda umut verip, sonradan sözünde durmayan insanlarla karşılaştınız mı? Bu büyük hayal kırıklığı yaratır insanda. Umarım yaşamamışsınızdır...

Çünkü mutluyken verilen vaatler, gerçeklikten çok duyguların etkisiyle yapılır. O an heyecan, sevgi, umut gibi duygular yoğunken kişi kendine bile fark etmeden abartılı sözler verebilir. Ancak:
1. Duygu geçicidir, karar kalıcıdır.
Mutluluk hali geçince kişi verdiği sözün sorumluluğuyla yüzleşir ve bu bazen korkutucu gelir.
2. O anki “ben” ile sonradaki “ben” aynı değildir. O vaadi veren kişi, belki de 5 dakika sonrasında başka bir ruh haline girer. Bu, tutarsızlık gibi görünse de insan doğasına özgüdür.
3. Hayal ve gerçek çatışabilir. O an “yaparım” dediği şeyi, gerçek hayatta yapmanın zor, masraflı ya da zaman alıcı olduğunu fark ettiğinde geri adım atabilir.
4. Vaat bazen duygusal bir anı kurtarmak içindir. Karşı tarafı mutlu etmek, anı güzelleştirmek için söylenir; niyet kötü değildir ama samimiyet eyleme dönüşmezse boş bir söz olur.
Kısacası: İnsanlar duygusalken, o duyguya göre konuşur. Ama sözlerin kalıcılığı için duygudan çok bilinçli karar gerekir.
Mutluyken her şey toz pembe görünür, o an kalbimiz coşar, dilimiz çözülür. Sonsuzluk bile mümkünmüş gibi gelir. Ama zaman geçer, duygular diner, hayat normale döner. O an içten söylenen sözler gerçeklerle yüzleşince anlamını yitirir. Vaatler rüzgâr gibi uçar gider çünkü onları tutmak değil, o an hissettiklerimizi yaşatmak isteriz aslında:)
Vay be ne güzel anlattın:)
❤️
Evet, böyle bir durum yaşadım. İnsanlar mutlu olduklarında duygularına kapılıp gerçekçi olmayan vaatlerde bulunabiliyorlar. O an her şey mümkün gibi geliyor; kalbinden geçenleri söylüyor ama sonra o hisler azalınca sözlerinin ağırlığını unutuveriyor. Ben de birinden “Hep yanında olacağım” sözünü duymuştum. Oysa ilk zorlukta arkasına bile bakmadan gitti. Bu tür deneyimler insanda derin hayal kırıklığı bırakıyor. Artık biri mutluyken verdiği sözü değil, zor zamanlardaki tutumunu önemsiyorum. Çünkü söz, sadece dudaktan değil, kalpten çıkmalı
.
Karşısındakinin çok büyük bir kabahati olmadıysa sözüne güvenilir biri değil demek ki. Bu daha büyük problemlerin de habercisi.
Ah o mutluyken edilen sözler yok mu, gerçekten her şey mümkünmüş gibi geliyor insana! 😊 Ama iş gerçek hayata gelince o coşkulu duygular uçar, mantık devreye girer. O vaatler de zamanla anlamını kaybeder. Kimi insan sırf o anı daha da güzel hissetmek için söz verir ama sonra düşününce, gereken çabayı göstermeye yanaşmaz. Hayal kırıklığına uğraman çok doğal, ama unutma; sorun sensizlikte değil, karşındakinin duygusal olgunluğunda olur genelde. Tutamayacağı sözü verenin sözüne güvenme, fazla beklentiye girme ki üzülme! 💔
Cevap
5Cevap
Mutluyken söz verilmez çünkü, doğru olmaz🙊
Mutlu iken söz verme
Üzgünken de söz verme
Heycanlı iken de söz verme
Sınırlı iken de söz verme
Kızgın ken de söz verme
Afedersiniz ama bu benim. çünkü arkadaşlar beni çağırıyor Ben geleceğim diyorum sonra unutuyorum ya da işim çıkıyor gidemiyorum bayağı yapmışlığım var özür dilerim onlardan. evlendiler
Mutluyken söz vermemek gerekir diye bir tabir vardır.. Mutluyken insan ne dediğini bilmiyor ve anlık kararlar verebiliyor. Anlık kararları uygulamaya geçmek zor olabilir
Evet karşılaştim aslında o mutlu olmak değil zafere giden her yol mübahtirdan oluşuyor.. elde ettikten sonra kıymeti kalmıyor
Güzel bir atasözü geldi aklıma mutluyken söz, kızgınken cevap ve üzgünken karar verme.
Hayatın realitesi sdece mutluluk değil çünkü
Iliskilerin başinda öyledir, sonra değişir bazıları.
Ben verdiğim ver vaadi gerçekleştiririm zaten inanmıyorsamda vermem vaat.
Bunu sevmiyorum işte jf anlık duygu yükselmesi aldanmasıdır mantıklı olmak gerekir
pek umrumda değil açıkçası hiç hayal kırıklığı yaşamadım verilen sözlere de hayal kırıklığına uğratacak kadar güvenmem
Sebepsizce kaybolmak gibi bir şeydir çünkü
Çoğu insan bunu yapıyor
Midede oluşan kelebekler yüzünden 🤪
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?