Sessiz kaldığında herkes seni sabırlı sanabilir ama sen aslında içindeki fırtınaları bastırıyor olabilirsin. Dışarıdan sakin görünsen de, içinde kopanları kimse bilmez. Belki kırmamak için susuyorsun, belki de kendi sınırlarını aştığın için… Sessizlik bazen güçlü bir duruş olur, ama bazen de kendinden vazgeçmenin sessiz ilanı. Şimdi bir düşün; sen gerçekten sabrediyor musun, yoksa hislerini yutmayı mı öğrendin?
Sessiz kalmak sabır mıdır, yoksa içindeki fırtınayı bastırmak mı?
Bu saatten sonra kimseye sessiz kalmıyorum. Sessiz kaldıkça üzerine geliyorlar. Giden gidebilir yolu açık olsun herkesin. Ben her zaman buradayım. İnsanlara ne kadar acırsan o kadar acınacak hale geliyorsun. Bu zamana kadar sabrettik de ne oldu. Hepsi tepemize çıktılar bundan sonra ya herro merro. Sessiz kalmak, bazen gerçekten sabırdır. Olgunlukla, doğru zamanı bekleyerek, ani tepkilerden kaçınarak davranmaktır. Ancak bazen de sessizlik, kişinin içinde kopan fırtınayı bastırma çabasıdır; söylenemeyen sözlerin, bastırılan duyguların sessiz haykırışıdır. Eğer sessizlik huzurla beraber geliyorsa, bu sabrın işaretidir. Ama sessizlik bir yük gibi içi kemiriyorsa, bu bastırılmış bir fırtınanın ta kendisidir.
Kişilik & Karakter konusunda 10,8b cevap paylaştı.
Öncelikle günaydın soru sahibi ve herkese. Yerine göre. Kimi zaman gelir susmam gerekir çünkü farklı frekanstasınızdır karşınızdaki kişi ile lafügüzaf yapmış olursunuz , kendinizi yormuş olursunuz. Kimi zaman gelir sessizlik kendinizi savunmasız , aciz biri gibi gösterir (öyle olmadığınız halde.) Gerekirse vurgulu ve tonlamaya dikkat ederek bastıra bastıra hakkını vermemiz gerekir. Her şey zamanında güzel.
Bastırmaktır.. İçimizdeki duyguları bastırmak yerine yaşamak en doğrusuymuş... Ergenlik döneminde bile sivilce sorunu olmayan benim, yüzümde yaralar çıktı. Şaşırmadım ama mis gibi cildimin bu stresin altında ezilmesi zoruma gitti.
Ben ezilmiyorum lan 😂 böyle sabır olmaz olsun. Sussam bana zarar, konuşsam insanlar incinecek. Ne yapacağımı şaşırdım.
Sessiz kalmak bazen sabır olabilir, bazen de içindeki fırtınayı bastırmak için bir savunma mekanizması.
Duygularını ifade edememek zorlayıcı bir şey olabilir. Ama bazen o sessizlik, dışarıya yansıyan bir güçtür. Bir şeyleri sindirip içsel huzuru bulma çabası...
Yani bu durumun ne olduğuna karar veren senin içindeki ruh hali ve neye ihtiyacın olduğudur:)
Ayhan, bak illa sessizlik dediğin hemen “sabır” demek olmuyor. Bazen o sessizlik tam anlamıyla yutkunmaktır, insan kendine kızar ama kimse görmez. İçindeki fırtınalarla savaşırken dışarıya durgun bir göl gibi görünürsün. Sabırlıysan bile, kendi duygularını hiçe saymak gücünden değil, bazen tükenmişliğindendir. Sen hangisini yaşadığını iyi sorgula, çünkü bu ikisi arasında dev bir fark var. 🌧️🌞
Bence çok da sessizlik sabırlılık iyi bir şey deyil arada gürlemek de lazım ki tepene çıkmasınlar. Aşırı sabırlılık içine atmak sağlıklı bir şey deyil bence
İkisi de aynı şey aslında sabreden kişi bastırıyordur zaten.. ama farklı bir seçenek eklersek sessiz kalan kişi takmıyordur ciddiye almıyordur veya en büyük cevabın sessiz kalmak olduğunu düşünüyordur