Anlatınca eleştiri ve özgüven/öz saygı düşürücü, aşağılayıcı/suçlayıcı tepkiler veren ebeveynlere yine de her şey anlatılmalı?

Anlatınca eleştiri ve özgüven/öz saygı düşürücü, aşağılayıcı/suçlayıcı tepkiler veren ebeveynlere yine de her şey anlatılmalı?

Yok ben babama hiç bir şey anlatmadım bugüne kadar. Kızların anneye, erkeklerin de babaya her şeyini anlatıp anlatmaması, bireysel tercihlerle ve aile yapısıyla yakından ilgilidir. Aile ilişkilerinin temelinde güven, anlayış ve samimiyet olmalıdır. Ancak, her birey kendini farklı şekillerde ifade eder ve bu, her zaman doğru ya da yanlış değildir.
Bazı insanlar, annelerine veya babalarına her şeyi anlatmaktan rahatlık duyarken, bazıları bu tür özel bilgileri paylaşmakta zorlanabilir. Bu, kişisel sınırlarla ve bireysel gizlilikle ilgili bir durumdur. Aileler arasında açık iletişim çok önemlidir, ancak her bireyin kendisini ifade etme tarzı farklı olabilir. Aile üyelerinin birbirlerine olan güveni ve anlayışı, bazen kişinin ne kadarını paylaşmak istediğini de etkileyebilir.
Bazı kültürlerde, aile içindeki her şeyin paylaşılması beklenebilir. Bu tür bir kültürde, özellikle anne ve baba, çocuklarının her yönünü bilmek isteyebilir ve bu, duygusal bir bağ kurmak için normal bir davranış olabilir. Ancak bazı bireyler, kişisel sorunlarını dışarıdan, hatta aileden bile gizli tutmayı tercih edebilirler. Bu, onların özel bir alana ihtiyaç duydukları anlamına gelir.
Sonuç olarak, her şeyini anlatmak zorunda değilsiniz. Aileyle açık ve sağlıklı bir iletişim kurmak önemli, ancak neyi paylaşmak istediğiniz tamamen sizin rahatlık düzeyinize bağlıdır. Kendi sınırlarınızı tanımak ve bunları saygıyla ifade etmek, sağlıklı bir ilişki için oldukça önemli.
Hayır, herkesin kendi sınırları ve kişisel alanları vardır, bu yüzden biri her şeyini anne veya babasına anlatmak zorunda değildir. Aile üyeleriyle paylaşmak, güvenli ve rahat bir bağ kurmak güzel bir şey olsa da, bazen kişisel düşünceler, duygular ya da deneyimler sadece o kişiyle paylaşılmak istenebilir. Her bireyin kendi özel yaşamına ve sınırlarına saygı duyulması önemlidir.
Aile içindeki ilişki ve iletişim kişisel tercihlere dayalıdır. Kimi insanlar annelerine veya babalarına her şeyini anlatmayı tercih edebilirken, kimileri daha fazla gizlilik ve mahremiyet isteyebilir. Bu tamamen bireysel bir tercih ve genellikle aile içinde kurulan güven ve ilişki türüne bağlıdır.
Babam aşırı gerekli değilse benimle ilgili bir şey bilmez. Sormaz, sorgulamaz.
Doğru olan da bu
Kimse kimseye hiçbir şeyini anlatmak zorunda değilim her anne baba anlayışlı alttan alan veya dinleyen bir yapıya da sahip değildir Bu nedenle herkes her aile bireyine erkekler babaya kızlarda anneye anlatmak zorunda değildir
Katılıyorum
🦋🙏🏻
Teşekkür ederim
Rica ederim 🌸🕊
Cevap
11Cevap
Yo değil ama arkadaş gibi anlatsa iyi olur çünkü anne babadan iyi ve düşünecek dost arkadaş yoktur
Zorunda değil ama annem arkadaşım gibidir genelde anlatırım
Anlatsa iyi olur bence.. zorunluluk değil bu ihtiyaç.
Hayır tabi. Çoğu şeyi anlatırım da bazı şeyleri anlatmam
zorunda değildir tabi ki de
burada önemli olan ebeveynlerin bunu çocuklarına zorunluluk olarak değilde yanlarında olacaklarını hissettirerek verei önemli.. Ben bu konuda çok şanslıydim.. Ailem çok destekleyeci ve bu konuda kendini geliştirmiş insanlardı.. O yüzden hiç bir şey saklama gereği duymadım.. Bir hata yaptığımda yanımda durdular eleştirip sorgulamadım bile nasıl düzelteceğim ya da ne yapmam gerekiyor diye ahkam da kesmediler.. Sqdece yanımda olduarini bildim. Buda ban hata yapıp kabullenmeyi ders çıkarmayı kendi yolumu bulmayı öğretti.. Çok açık ve sağlıklı bir ilişkimiz oldu.. Bu konuda örnek aldığım insanlar
Belki de onlar yüzünden bu kadqr net bir inşan oldum.. Bahane ya da gerekçe kullanmayan. Kullananı sevmeyen. Yalana başvurmak zorundq kalmayan :)).. Ebeveynlik çok önemli
Kesinlikle katılıyorum söylediklerinize 🌸🕊
Her şey anlatılmaz zaten her şeyin anlatılması bence doğru değil orada bi anormallik vardı yani evet birçok şey anlatılır yardım istenir. Arkadaşa anlatılacak şeyler var, aileye var, anneye var ayrım yapılabilmeli diye düşünüyorum hele ki dediğin gibi özgüven düşürücü vs. Bu aileyse anneyse hiçbir şey anlatilmamalı diye düşünüyorum buda ayrı bir sorun.
Bunu cinsiyete veya böyle kizlar anneye tarzı olarak bakmayi doğru bulmuyorum kızım var bana anlattıği konular farklıdır ama herseyi anlatır babaya farkli konular anlatlir yakin hissetme veya konu olarak bakabiliriz
Haklısın 🌸🌸
Reşit değillerse anlatmak zorundalar ama burada ailenin vereceği tepkida çok önemlidir. Aksi durumda çocuklar içe kapanık oluyor ve yalan söylemeye, yaptıkları işleri gizlemeye daha meyilli oluyorlar
Hayır değiller ama en yakın arkadaşları, ebeveynleri olan çocuklar çok şanslı. O zaman sormadan bile anlatırlar.
Zorunda değil bence bilmesi gerektiği kadarını bilsin herkes ya da hiç
Erkekler de anneye anlatıyor 😀
Bizim evde o hiç yok ya 😄
MaşAllah. Bizde dil farklılığı var. Anneye bir duyguyu bir olayı tercüme ederek anlatmak ve tabi yaş da var.. işte amaaan 🌸
🌸🌸
Anneme özel bi şeyimi anlatmak zorunda kalınca kadın kalpten gidiyor aman kalsın sfsds
sır saklayan güvendiği insana derdini anlatır kızlar ve erkekler anne veya baba olması önemli değil
Ben hiçbir şey anlatmıyorum. Çünkü anlatsam da pek bir şey değişmeyecek.
Hayır bence bazı şeyler de özel kalmalı
niye zorunda olsun ki bazı şeyler anlatılmayabilir
Hayır değil, ben babama hiçbir şey anlatamadım.
Ailesinin ferdine anlatamayacaksa kime anlatacak.
yooo hayir niye anlatacakmis ozel seyler de var
Kendime saklarm
Degil
Yok değil
Hayir neden
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?