Kötülüğe Kötülükle Karşılık Vermek Mi Gerekir?

Eskiden biri bana kötülük ettiğinde, ben de aynı şekilde karşılık verirdim.
Sanırdım ki adalet böyle sağlanır, sanırdım ki acılarını böyle hafifletirim.
Ama zamanla gördüm ki, kötülüğe kötülükle karşılık vermek sadece insanı kirletiyor.
Şimdi farklı düşünüyorum.
Artık biliyorum ki herkes bir gün yaşattığını mutlaka yaşar.
Ben susmayı, yoluma bakmayı öğrendim.
Çünkü hayat herkese hak ettiğini zamanı geldiğinde zaten veriyor.

Bana iftira atanların kendi yalanlarında boğulduklarını gördüm.
Haksızlık edenlerin en büyük adaletsizliği kendi hayatlarında yaşadıklarına şahit oldum.
Aldatanların en büyük ihaneti yine kendilerine yaptığını öğrendim.

Bu yüzden artık kalbimi karartmıyorum.
Kötülüğe kötülükle değil, sessizlikle cevap veriyorum.
Çünkü biliyorum ki zaman, en doğru cevabı veren adaletin ta kendisidir.
Kötülüğe Kötülükle Karşılık Vermek Mi Gerekir?
Cevapla