Sosyal ortamlarda çok gergin hissediyorum, ne zaman geçer bu durum?

Dünyadaki sayılı asosyallerden biriyim. Hiç arkadaşım yok ve sosyal ortamlarda da bulunmaya alışık değilimdir. Birisiyle, bu ailemden biridir yüksek ihtimalle, dışarı çıksam da diğer insanların ne dediğimi duyduğunu bildiğimden söylemek istediklerimi de söyleyemiyorum, hep sessiz kalıyorum. Hiç yakın arkadaş falan da olmadığı için maruz kalamıyorum, bu korkuları aşamıyorum. Tek başıma sosyal ortamlara girip telefonla uğraşınca, müzik podcast vs. dinleyince o gerginlik ortadan kalkmıyor. Psikologlar da spesifik bir tavsiye vermiyor ki. En azından bir tane terapi grubu falan tavsiye etseler de orada kendimi rahatlatabilsem. Yani sanmıyorum benim gibi bir vaka kendiliğinden büyüdükçe daha sosyal birine dönüşsün. Sıkıldım, gerçekten artık bu şekilde ücra köşelere saklanarak ve kaçarak yaşamak istemiyorum. Toplumun ve kendimin beklentilerini karşılayamadıkça elim kolum bağlı hissedip diğer sorumluluklarıma da zarar veriyorum artık. Öyle biraz dert dökeyim dedim :p

Sosyal ortamlarda çok gergin hissediyorum, ne zaman geçer bu durum?
Cevapla