Bazen insan anlık bir tepkiyle ya da içinden geldiği gibi konuştuğunda, sonrasında o sözlerin nerelere gidebileceğini düşünmez. Bir anda ağızdan çıkan bir kelime ya da cümle, karşıdaki insanın beklenmedik şekilde üzülmesine, yanlış anlamasına ya da ortamın gerilmesine sebep olabilir. O an için komik, rahatlatıcı ya da sıradan gelen bir söz, sonrasında düşününce keşke demeye neden olabilir. İş işten geçtikten sonra geri dönüşü olmayan bir noktada olmak, insanı gerçekten düşündürür. Sen hiç böyle bir durum yaşadın mı?
Düşünmeden söylediğin bir söz seni hiç zor durumda bıraktı mı?
Evet olmuştu. Bazen insanın ağzından çıkan bir söz düşündüğünden çok daha büyük etki yaratabiliyor. O an belki fark etmiyorsun ama sonradan içine bir sıkıntı çöküyor. Keşke demenin bir anlamı yok ama yine de aklından çıkmıyor. Düşünmeden konuşmanın bedeli bazen ağır olabiliyor, özellikle de yanlış anlaşıldığında. Ne kadar düzeltmeye çalışsan da bazı şeyler eski haline dönmüyor. O yüzden zamanla öğrendiğim bir şey var. Söylemeden önce durup bir saniye düşünmek. Çünkü bazı sözler, bir anlık dikkatsizlikle hayat boyu pişmanlık sebebi olabiliyor.🙏🏻
Ooooo kaç kere zor durumda bıraktı beni haddi hesabı yok. Ömür boyu anlamicakta ömür boyu anlatamicam da felan. Yanlış söylediğime inanmicakta felan. Birde korkuyom. Gerçi korkamıyorum da 😂🤣