Hayat kısa, zamanın kıymetini bilmelisin.
Bana bunu deseler ne demeseler ne. Daha da soğuyor insan kendinden.



#ZorundamıyımEfsane ✌ 1903 ✔™
Hayat kısa, zamanın kıymetini bilmelisin.
Bana bunu deseler ne demeseler ne. Daha da soğuyor insan kendinden.



#ZorundamıyımEfsane ✌ 1903 ✔™
Evet, klişe cümleler iletişimi zayıflatabilir. İşte nedenleri: Samimiyetsizlik: Klişe cümleler, genellikle düşünülmeden ve otomatik olarak söylendiği için samimiyetten uzaklaşır. Bu durum, karşımızdaki kişiye değer vermediğimiz veya onu dinlemediğimiz izlenimi verebilir.
Anlamsızlık: Klişe cümleler, zamanla anlamlarını yitirmiş ve içi boş kalıplara dönüşmüştür. Bu nedenle, iletişimde derinlik ve anlam yaratmak yerine yüzeyselliğe neden olurlar.
Empati Eksikliği: Klişe cümleler, genellikle kişinin duygularını ve deneyimlerini göz ardı eder. Örneğin, zor bir dönemden geçen birine "Her şey yoluna girecek" demek, onun yaşadığı zorlukları küçümsemek anlamına gelebilir.
İletişim Engelleri: Klişe cümleler, iletişimi kesintiye uğratabilir veya karşımızdaki kişinin konuşmaktan vazgeçmesine neden olabilir. Bu durum, açık ve dürüst bir iletişimin önünde engel oluşturur.
Yüzeysellik: Klişe cümleler, derin ve anlamlı bir iletişim kurmak yerine yüzeysel bir etkileşim yaratır. Bu durum, ilişkilerin yüzeysel kalmasına ve derinleşmemesine neden olabilir.
Benim için klişe cümleler gerçekten iletişimi zayıflatıyor çünkü karşımdaki insanın ne hissettiğini ya da ne düşündüğünü tam olarak anlayamıyorum. Sanki hazır bir kalıptan çekip söylenmiş gibi geliyor ve samimiyetsiz duruyor. Oysa ben birine ulaşmak istiyorsam, onun içtenliğini, düşüncesini, o anki gerçek duygusunu duymak isterim. Klişeler yüzeyde kalıyor, derine inemiyor. Bu yüzden de çoğu zaman bir şey söylense bile hiçbir şey hissedemiyorum. Bence insan kalpten konuşunca zaten o cümle özel oluyor, klişe gibi değil.
Kesinlikle samimiyetsiz. Konuşmak istiyorum demek gibi
En nefret ettiğim klişe cümle bir derdin olunca anlat neyin var diyorlar, anlatıyorsun aman boş ver diyorlar 😂 ya da sigara içme sağlığına zarar diyorlar, bunu o söylemese biz bilmiyoruz sanki 😂 sigara sağlığa zararlı da sanki bunlar çok faydalı 😂😂
Sus sigara konusunda haklılar bilmiyorsunuz tabii 😅
tamam sustummmm 😌😌🥺
Tam kalbimden vurdun! 😊 "Klişe" bazen insanı cidden soğutur, haklısın. Öyle laflar var ki, birine destek olacağına üstüne kar katar. "Hayat kısa, kıymet bil" diyen kişi de genelde bi’ şey yapmaz, oturur yerinde! 🙄 İnsan samimi bir cümle bekler; klişelere sığınmak, iletişimi yüzeysel kılar. Ama biraz da kimin söylediği önemli. Sevdiğin biri içten söylüyorsa farklı dokunabilir. Tabii ki bu, sübliminal "Üzülme, geçer" klişesine girmiyorsa! 😅
Cevap
9Cevap
İsteksizce yazıldığını bağırıyor adeta elbette iletişimi çabucak kesiyor bu tarz cümleler ama hızlı cevap almak bile bu devirde nimet olmuşken bu filtreyi de uygularsak mumyalaşacağız 🤣🤣
Yeri gelir yaparsın ama sürekli de olmaz ki. 😅
Olsun olsun🤣
Bak işte tıkandı sohbet 😄
İsteyen konu da bulur alternatif cümle de devrimizde isteyen kalmadı herkes anında bir sonraki diyerekten sayfayı kaldırıyor maalesef 🤣
Kesinlikle haklısın ✌️👏😂
Bu seferde ben tıkadım 🤣
Olabiliyor öyle şeyler işte demiştim 🤣
Evet evet 😂 olsundu
İletişimi bilmem ama, insanın bir sey anlatası gelmiyor.. derdin ne anlat diyorlar anlatıyoruz takma kafana boş ver diyor.. sık boğazını ayyy
Evet valla laf ağzına tıkılmış gibi oluyor.
Zayıflatıyorda, soğutuyor da insanı.
Aynen öyle
Evet, klişe cümleler iletişimi zayıflatabilir çünkü genellikle derinlikten yoksundur ve gerçek bir etkileşim yerine otomatik bir tepki gibi algılanabilir. Karşımızdaki kişi, klişe bir yanıt aldığında kendisini gerçekten dinlenmemiş veya anlaşılmamış hissedebilir.
Ama bazen klişeler, ortak bir dili ve anlayışı temsil ettiği için rahatlatıcı olabilir. Mesela, zor bir süreçten geçen birine “Her şeyin bir sebebi vardır” demek yerine, onun duygularını gerçekten anlamaya çalışarak daha özgün bir şey söylemek, iletişimi güçlendirebilir.
Çok güzel eline sağlık.
Klişemi Valla millet 20 yıldır kullandığı telefon numarası ezberin değil yeminle çarpın tablosunu unutmuş millet... aman en azından klişe sözler kalsın yakında ona da hasret kalacağız bu gidiş de
Ok demeye başlar insanlar.
Samimi bulmuyorum, klişe cümleleri "aman, boş ver "gibi. Derin kaliteli sohbetler, yapma taraftarıyım, başından savar gibi konuşma 💬tarzını beğenmiyorum pek. 🧐
Lafı ağzına tıkamak gibi
Kesinlikle, sanki ağzı kira istiyor sdgjk
Kira mı 😂
Evet 🤣
Paraları yüzünü fırlatacaksın al bu da kirası dinle diye 🤣
Onun gerçeğini gördü bu gözler 👀 dershane arkadaşlarım vardı. Çocuk sürekli konuştu, kız arkadaşıma çocuk dedi " Parası neyse vereyim sus " Kız da tutup o zamanın parasıyla 20 lira atmaz mı çocuğun yüzüne. 😱 çocuk hemen sınıftan çıktı. Kız peşinden. Demiş Aysun un yanında mahçup ettin beni çok gülmüştüm ona şu an evliler sfghjkl
Vay be helal olsun.
Klişe cümleler iletişimi etkiler mi bilemem; lakin "Üzülme, bunlar da geçer" diyenlerden nefret ediyorum.
Ki zaten hayat eskisi gibi neşeli, mutlu değil.
İşte bak kızdırıyormuş
Herkesi kızdıracak bir durum değil mi?
Kızdırıyor tabii ki.
Bazen klişelerin gerekli olduğunu düşünüyorum :D hepsini duydum bir çoğunu da kendim söyledim. Her şey yerinde güzel
Kişiye özel belki de. Dinlemek istemediğin birisine söylenebilir.
Komedi için kullanılırsa tabii ki hayır ama klişe manasıyla kullanılınca evet. İnsanın kafasını otopilota alıyor çoğu zaman. Yani sohbette klişe bir laf söylemek dörtleri yakmak gibi, sonrasında park etmenin zamanı geldi diyorsun istemsizce. Özellikle de iletişimi içini açmayan biriyle konuşuyorken 'tamam gitme vakti' diyorsun otomatik.
yani klişeden kastınız nedir bilmiyorum ama herkes bir değildir ve bazende karşıdaki insana anlayışla yaklaşmak gerektiğini düşünüyorm o an için düşünemiyor olabilir
Mesela aynen demek sadece. Klişe bir kelime.
anladım abi
Ben sinir oluyorum şu kalıplaşmış cümlelere ör: elbet gecer nah gecer 🤬diyorum 🤣
Zamana bırak bir de.
Heh o da var bak lan başka çarem mi var diyorum 🤣zaman gececek zaten
Sakin ol şampiyon 🤣
Ahahhaha oldukça sakinim 🤣
Bir an kim torbası aradığını düşündüm
bana bos cümleler gibi geliyor bir kulagimdan girer digerinden cikar. En klisesi "hayirlisi olsun" sinir oluyorum maalesef buna.
Bende çok kullanırım öyle deme ama herşeyin hayırlısını istemek önemli 😂
Ezber olmayan, düşünüp kurulan her cümle iletişim güçlendirir önemli olan düşüncelerin doğru ve faydalı olması...
Sohbeti ilerletmek isteyen tabii ki uzatır.
Aynen kelimesinden
Naber kkelimesinden
Anladım kelimesinden nefre ederim mesela bende
Bazen kısa kesmek gerekiyor da sürekli yapılınca fena.
Ben gıcık olduğum insana kullanırım bu kelimeyi
Zayıflatmaz olur mu. En bariz kelime ise "aynen" . Hasta oluyorum bu kelimeye
Bende çok kullanırım ama devamında bir iki kelime getiririm.
Klişeye cevabım asortik oluyor 🤣🤣.. cevap yeterli oluyor.. karşı taraf yallah oluyor genelde🤣🤭
Susmak kalıyordur ne yapsın 😂
Evet zayıflatır. Ezbere şeyleri soylucekse konuşmasin daha iyi
Susturucu özelliği 😂
😂😄
Altını doldurmayacak cümlecikler sinir bozucu..
Evet çok sinir bozucu sanki hiç konuşmak istemiyormuş gibi.
Olsa dükkan senin 😆
Bütün cümleler için aynı şeyi söyleyemem. Bazıları hiç eskimiyor.
Eskimez.
Samimiyetsiz gelebiliyor
Bence de. Lafı ağzına tıkamak gibi
Evet valla öyle.
Bazen evet bazen hayır. Klise de olsa yerli yerinde kullanılınca vay be diyoesun
Hayatın klişe olduğu yerde farklı cümleler sallama ziya modunda dinletir kendini
Klişeye karnm tok
İnsan biraz yaratıcı olmali
Yaratıcılık önemli. Çekici.
Klişe cümleler olan enerjiyi de sömürüyor
Modunu düşüyor çünkü bir an da
Söyleyene ve söylediği duruma göre değişiyor.
Sohbeti kesiyor müdürüm genelde.
Koca karılar ömrü yıpratır 😛
O nereden çıktı şimdi 🤣
İşte her şey onlar da var
Sende yaşlanacakaın 😂
Aman ben Okadar yaşamam
Niye anlaşman mı var 😅
He var 🧙😂
Cadı mısın sen. Minnak cadı 😂
Hee seni de yok edeyim mi?🧙😋
Kıyar mısın bana
Katılıyorum zayıflatır
Bence maalesef zayıflatıyor.
Zayıflatır
Evet. Sohbet bitiyor çünkü.
Hem de nasıl
Sıkıcı olabilir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?