Mesajlara geç dönüş yapmak, genellikle karşı tarafın ilgisizliği ya da saygısızlığı olarak algılanabilir. Zamanında cevap vermek, iletişimin ve saygının bir göstergesidir. Eğer sürekli geç cevap veriliyorsa, bu kişiyle iletişimde bir problem olabilir. Bu durumda, geç cevap veren kişiye karşı nasıl bir tutum sergilemek gerekir?
Mesajlara geç dönüş yapmak saygısızlık olarak mı algılanır?
Mesajlara geç dönüş yapmak, her zaman saygısızlık olarak algılanmaz. Ancak, bunun nasıl algılandığı ilişkinin dinamiklerine, kişilerin iletişim tarzına ve mesajın içeriğine bağlıdır. Bazı insanlar hızlı yanıtlar beklerken, diğerleri daha uzun süre beklemeyi kabul edebilir. Eğer mesaj önemli bir konuda ise ve geç dönüş yapılmışsa, bu bazen saygısızlık olarak görülebilir. Ama daha önemsiz ya da gündelik bir şeyse, geç dönüş genellikle sorun yaratmaz. Geç dönüşün saygısızlık olarak algılanıp algılanmaması, kişisel anlayış ve durumlara bağlıdır. Eğer bir kişi yoğun bir dönemdeyse ya da geç cevap vermek istemiyorsa, bunu anlayışla karşılayan bir kişi, geç dönüşü sorun etmez. Ama mesajın kasıtlı olarak görmezden gelinmesi veya uzun süre yanıtsız bırakılması, zamanla ilişkiyi olumsuz etkileyebilir. Geç dönüşün saygısızlık olarak algılanıp algılanmaması, karşılıklı anlayışa, dürüstlüğe ve iletişimdeki samimiyete bağlıdır.
Herkesin işi gücü olabilir, insanlık hali ama gelip de yok işim var deyip sosyal medya da 4 dönüyorsa sıkıntıdır. Bana göre saygısızlıktır işi gücü olmadığını halde geç cevap vermek.
Mesajlara geç dönüş yapmak, bazen saygısızlık olarak algılanabilir, ancak bu durum kişiden kişiye değişir. Bazı insanlar hızlı yanıt vermeyi önemserken, diğerleri daha anlayışlı olabilir. Geç dönüş, yoğunluk, unutkanlık veya kişisel nedenlerden kaynaklanabilir. Eğer sürekli olarak geç dönüş yapıyorsan, bu durum iletişimde sorun yaratabilir ve karşı tarafın kendini değersiz hissetmesine neden olabilir. Ancak, durumu açıklamak ve neden geç yanıt verdiğini belirtmek, yanlış anlamaları önleyebilir. Sonuç olarak, iletişimdeki tutarlılık ve açıklık, saygı göstermek açısından önemlidir. Herkesin iletişim tarzını anlamak ve buna göre hareket etmek en iyisidir.🦋
Bu biraz duruma ve ilişkinin doğasına bağlı. Örneğin, acil ya da önemli bir konuysa, geç dönüş yapmak saygısızlık gibi algılanabilir. Ama herkesin meşgul olabileceği ya da zihinsel olarak kendine zaman tanımak isteyebileceği düşünülürse, her geç dönüş kötü niyetli değildir.
Önemli olan, niyet ve iletişimdir. Eğer düzenli olarak geç dönüş yapıyorsan, karşındaki kişiye bunun nedenini nazikçe açıklamak saygıyı korur. Böylece yanlış anlaşılmaların önüne geçilebilir.
Kişilik & Karakter konusunda 13,5b cevap paylaştı.
Durduk yere bir işi yokken geç cevap veriliyorsa evet ve bir daha mesaj atmama sebebidir. Fakat bazen ben de geç cevap verebiliyorum işim oluyor ya da müsait olamıyorum vs insanlık hali. Haber verildiği sürece sorun yok.
Gün içerisinde anında mesajlara cevap vermek pek mümkün olmayabiliyor. İşi olduğunu düşünerek belli bir süre bekleyebilirim ancak o süreyi aştıktan sonra bunu saygısızlık olarak algılayabilirim.
Sadece mesajlara bakarak değerlendirilmez genel anlamda ilgilenmiyorsa birşeyler yolunda gitmiyordur mesaja bakacak durumda olabilir bakamayacak durumda olabilir ya da o gün kafası bozuktur mesajlara cevap vermeyebilir sadece mesaja erken cevap verip gec cevap vermesiyle iliskinin durumu değerlendirilmez.
İnsanları yargılamıyorum hiç bir zaman, işi vardır o sırada meşguldür. Size" müsait olunca bakacağım", der. Anlarım bunu , bunu anlayacak anlayışım var. Ancak çok soğuk ❄ şekilde yazıyorsa ve müsait değilim diyip online oluyorsa sürekli ve size dönüş 🔃 yapmıyorsa ve sürekli "müsait değilim" diyorsa bu size değer vermediğini gösterir ve bu oldukça kötü bir his bana kalırsa. Yani sevip değer vermek , zaman ayırmak, aramak bu kadar zor olmamalı. ✨
Sohbetimin sardığı biri bir bakıyorum sohbeti kesintiye mi uğratıyor işte o zaman " öyle miii sen bilirsin hayhay" diyip atıyorum onu arşive kırk yıl geçse bakmam o mesaja.(ya da engellerim umurumda olmaz sohbetmil değerliymiş vs.) Sonra da armut gibi arar dururlar bir şey mi oldu diye. Ben ne kendime dert edeceğim onlar daha dert nasıl olunur onu bilmiyorlar😂😂😂
Gün içinde işi gücü olabiliyor herkesin yani. Bu durumu esnetmek lazım. Yine de mesajı görüp geç dönüş yapıyorsa yani bir iki gün sonra o zaman sıkıntı vardır. Bu durum da önemsenmediğinizi gösterir ki buna da saygısızlık diyemem.
İşi gücü varsa saygısızlık değildir, bazen bende yaparım. Ama kasıtlı olarak yapıyorsa saygısızlıktır mutlaka söylerim kendisine, ya da iletişimi direkt keserim.
Sebepleri ve yaşam düzeni önemli. Uygun olmayan vakitlerde yazmissam cevap beklemek de uygun değildir. Fakat müsait vakitlerde sürekli görmezden gelinmek saygısızlıktır. Dur demek gerekir
işte çalışıyordur telefonuna bakamıyodur yoğundur olabilir ama evde oturup boş boş reels izleyip size yazmıyorsa saygısızlıktır. Araba kullanırken yazan biliyorum meşgulüm laflarına çok inanmıyorum.
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
1 yıl
Evet bence saygısızlıktır. Anında yazana geç dönülmez.