Geçen zaman aynı sıcaklığı muhafaza eder mi? Yoksa araya mesafe mi koyar?

Geçen zaman aynı sıcaklığı muhafaza eder mi? Yoksa araya mesafe mi koyar?

Eski arkadaşlıklar, gerçekten sağlam temellere dayanıyorsa ve iki taraf da bu bağı korumak için çaba gösteriyorsa, değerini her zaman korur. Ama hayat değiştikçe, yollar ayrıldıkça bazı dostluklar sadece güzel bir hatıra olarak kalır. İletişim azaldıkça, paylaşılan anılar eskiyor ve insanlar birbirine yabancılaşıyor. Zamanla değişen insanlar, değişen hayat şartları derken bazı arkadaşlıklar kaçınılmaz olarak geçmişte kalıyor. Ama gerçekten kıymetli olanlar, araya ne kadar zaman girerse girsin, bir araya gelindiğinde kaldığı yerden devam eder. Önemli olan, o bağın hala içten olup olmadığı.
Bence eski arkadaşlıklar, zamanla değişebilir ama kesinlikle değerini koruyabilir. Zamanla insanlar farklı yönlere gidebilir, hayat koşulları değişebilir, ama o arkadaşlıkların temelinde bir anlayış ve bağ varsa, bir şekilde eski değerlerini hatırlatabilirler. Özellikle birlikte geçirilen anılar ve yaşanan deneyimler, o arkadaşlığı bir hatıra olmaktan öteye taşıyabilir. Tabii ki, bazı arkadaşlıklar zamanla sadece bir hatıra haline gelebilir, çünkü insanlar büyürken farklı yollara sapabilirler. Ama doğru bağları koruyarak, o eski arkadaşlıkları yeniden canlandırmak da mümkün.
Çok arkadaşım ve dostum diyebileceğim insanlar oldu, kalitesiz olanları sadece bir hatıra kaliteli olanları ise ayrı tutup değerlerini daima her zaman ki gibi tuttum. Bazen zamana aldandım bazense kendime ve bir insandan beklediğim kötü şeyleri gerçekleştirmesi için sabırlı bir şekilde yıllarımı vermişliğim oldu. Kısacası tek tük dahi olsa değerini koruduğum, gerisine hiç yokmuş gibi hayatımdan çıkardım.
Eski arkadaşlıklar, zamanla şekil değiştirir bazıları derinleşirken bazıları sadece hatıra kalır. Ancak paylaşılan anılar ve duygular her zaman bir bağ oluşturur. Kimi dostluklar, mesafeye ve zamana rağmen kalpte yaşar. Gerçek dost, ne zaman ihtiyaç duyulsa yanındadır bu, hayatın en değerli hazinelerindendir keşke benimde gerçek bir dostum olsa..🌹
En iyi cevap seçimin için sağol bebeğim
Cevap
23Cevap
İnsanın hayatında iki İki ana yolculuğu vardır. Birincisi hayatın yatay yolculuğudur bu yemek içmek okula gidip gelmek uyuyup uyanmak gibi şeylerdir. Bir de hayatın dikey yolculuğu vardır bu da kendi iç dünyamızda yaşadığımız değişim ve dönüşümleri ifade eder. Söz konusu olan eski arkadaşlarımızla hayatın dikey yolculuğu benzer bir seyir izlemiş ve benzer değişimler dönüşümler yaşamışsak bu arkadaşlıklar kıymetlidir. Yok hayatın dikey yolculuğu bizleri duygusal düşünsel fikirsel olarak farklı mecralara savurmuşsa o zaman da sadece eski anılarda kalırlar. Bugüne dair bir değer ifade etmezler
Eski arkadaşlıkların değerini koruyup korumadığı, birçok faktöre bağlı olarak değişen karmaşık bir konudur. Bazı arkadaşlıklar zamanla güçlenirken, bazıları da maalesef solup hatıralara dönüşebilir. İşte bu konuyu etkileyen bazı önemli noktalar: Değerini Koruyan Arkadaşlıklar: Temel Bağlar:Çocukluk veya gençlik yıllarında kurulan arkadaşlıklar, ortak deneyimler ve anılarla güçlü bir temel oluşturur. Bu bağlar, zamanla daha da derinleşebilir. Ortak değerlere, ilgi alanlarına ve dünya görüşüne sahip olmak, arkadaşlığın uzun ömürlü olmasını sağlar. İletişim ve Çaba:Arkadaşlığı canlı tutmak için düzenli iletişim kurmak ve çaba göstermek önemlidir. Yoğun yaşam temposuna rağmen, özel günlerde veya önemli anlarda birbirini hatırlamak, bağları güçlendirir.
Karşılıklı anlayış, empati ve destek, arkadaşlığın temel taşlarıdır.
Eski arkadaşlıklar bazen değerini koruyabilir, bazen de zamanla sadece bir hatıra haline gelebilir. İnsanlar hayatları boyunca değişir ve farklı yollara sapar. Eğer iki kişi arasındaki bağ güçlü ve derinse, eski arkadaşlıklar zamanla daha da derinleşebilir. Ancak iletişimsizlik ve mesafe, bu bağları zayıflatabilir. Bazı arkadaşlıklar anılarla dolu güzel bir geçmiş olarak kalırken, diğerleri zamanla unutulabilir. Önemli olan, o arkadaşlıkların hayatımıza kattığı deneyimler ve duygulardır. Sonuçta eski arkadaşlıklar, bir dönem hayatımızda önemli bir yer tutmuş olabilir, ama zamanla bu ilişkilerin doğası değişebilir.🦋🌸
Benim için değer çok önemlidir. Aşırı değer verdiğim söylenir hep ancak bunu zamanla anlayan olup devamlılığını yıllarca sürdüren dostluklar oluyor ve hala da aynı. Ancak şöyle durum var ki ne kadar iletişim kursan da bazen iletişimden uzaklaşıp hal hatırı bile sormayı unutan oluyorsa işte o zaman hatıra kalıyor. Benim açımdan bu böyle. Arayıp sorduğum çoğu kişiyi belirli süreden sonra dönüş yapmıyorsa zaten rehberimde bile tutmam. Mesela bu süre bir yıldır benim açımdan. Bu sürede iletişim kurmaya çalışırım yoksa gerisi boştur. İletişim kursa da artık eski benliğini kalmaz. İşte burada hatıra olarak kalanda çok oluyor.
Bence eski arkadaşlıklar, ne kadar derin ve sağlıklı bir bağ kurduğuna bağlı olarak değerini koruyabilir. Bazı arkadaşlıklar gerçekten zamanla büyür ve güçlenir, ama bazıları da sadece bir hatıra olur. İnsanlar değişiyor, hayatlar farklı yöne gidiyor ve bazen arkadaşlıklar bu değişikliklere uyum sağlayamıyor. Ama eski arkadaşlardan kalan güzel anılar hep kalır, o da başka bir değer. Yani eski arkadaşlıklar, hem o anki bağa hem de zamanla nasıl şekillendiğine bağlı olarak farklılık gösteriyor.
Kişiler kendi şahsında birtakım değerleri ve vefâyı muhafaza etmişse şayet
Dostlukta değerini korur...
Gözden uzak olan gönülden de uzak olur derler,
Asgarî olarak arada birbirinin hâl hatrını sormak kaydıyla bu dostluğun devamı mümkündür
Hic birsey eskisi gibi olmuyor maalesef, yıllar gibi insanlar da sevişiyor sen ön plandayken bir zaman geliyor plan da bile olmuyorsun ama bazen olur ki yani nadir ne kadar insan degissede, senden vaz geçmez işte o Insanlar değerlidir ama bu durum çok nadirdir.
Hatıra olarak kalmıyor benim arkadaşlıklarım. Eski arkadaşlarımın hepsi değerliler ve değerlerini korur. Her şeyimi anlatabileceğim dostlarım ayrı.
Ruhların aşina olması durumu varsa, bir şekilde insan huzur buluyor. Değeri azalsa da sıfırlamaz. Aynı kitabı farklı yaş aralıklarında okuyup, farklı anlamlar çıkarmak, farklı zevkler almak gibi.
Ya gözden ırak olan gönülden ırak oluyor. Yeni erkadasliklar daha güncel olduğundan eskiyle paylaşılacak bişey kalmıyor bazen
Geçen zaman , ara etkilemez gerçek arkadaşlık hakikaten bağlar kuvvetli ise.
Kaldığın yerden devam edemediğin tüm arkadaşlıklar anı olarak kalır.
yaşayanları gömemiyorum, ölmüşlerin canı sağ olsun
Bir araya gelince o geçen zaman bile unutulur. Kaldığı yerden her şey devam eder 18 yılı geçmiştir arkadaşlığımız ve asla araya soğuk rüzgarlar girmez/giremez.
Araya mesafe koyuyor zaman, sadece selam selam oluyorsun ben hep öyle oldum.
Koyar tabiki kim eskisi gibi kalır ki duygular oluyor
Bir araya gelme sıklığı baya azalsa da, bir şekilde bir araya gelindiğinde o sıcaklığı korur
Zamanla bir hatira nerden biliyorsun diye sormayin…
Kişiden kişiye değişir
Sadece hatıra olur
Koruyorlar evet. Ne varsa eski dostluklarda var.
Değerini koruyor genelde
Korur
Hatırada kalıyor çoğu
Arkadaşlık menfaat çıkar olunca olmuyor
Değerini korur ama herkes kendi yolunu gitti..
Hepsi belirli bir süre kalır daha sonra buharlaşır
Hatıra olur , geride pek bişi kalmadı zaten.
Arkadaşa göre degişir bu benim için
Eksiye dair bi arkadaşlığım kalmadı
Gerçekten dostsa kalır
Zamanla sadece bir hatıra oluyor
Vefaya bağlı 🌸
Korur
Hatıra olur
Bence hatira
Koruyabilir☺️
Korur bence
Korur
Evet.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?