Kekemelikten çok muzdaribim ne yapmalıyım lütfen yardımcı olun?

20 yaşındayım çok küçükken kekemeliğim olduğunu hatırlamıyorum diksiyonum çok güzeldi biraz daha büyüdükçe kekelemişim annemin dediğine göre babamdan korktuğum için kekeme olmuşum travmalarla dolu çok kötü bir çocukluk geçirdim. Kekemelik yüzüne her zaman zorbalandım gerek aile içi olsun gerek okulda olsun. Çok zorluk yaşadım okulda cevabını bildiğim soruları çözemedim adam akıllı sosyalleşemedim kekelerim diye çoğu zaman konuşmak istemedim. Dışardayken bazen çok akıcı konuşabiliyorum biri görse asla kekeme demez ama bazende öyle bir takılıyorum ki fırına gitsem kaç tane ekmek alacağımı söyleyemediğim, hastaneye gitsem adımı soyadımı bölümün adını söyleyemediğim oldu. Genellikle sesli harflerle başlayan cümleler kurmakta zorlanıyorum. H harfini çoğunlukla çıkartamıyorum kendimi sakinleştirsem bile etkili olmuyor takılınca takılıyorum. Özel terapistler çok pahalı kendimi zorlayıp çalışıp 8 seanslık gittim terapist kekeme olmadığımı düşündü orada asla kekelemedim evin içinde çok kekelediğimi söyledim travmaya dayalı olabilir dedi ama sonuç olarak elime hiçbir şey geçmedi hala kekeliyorum ve bu hayatımı çok kötü etkiliyor. Kendime zarar vermeyi düşündüğüm bile oldu çoğu kez. Yaşadığım travmalarla alakalı olduğunu düşünüyorum travmalarımı anlatırken daha beter takılıyorum şey şey şey diyip duruyorum en çok sesli harflerde sorum yaşadığımı söylemiştim ama bazen rahatlıkla da söyleyebiliyorum ne yapmam gerektiğini bilmiyorum bana yardımcı olun lütfen ne yapmalıyım 😔 Baya uzun anlattım kusura bakmayın biraz da içimi döktüm.

Kekemelikten çok muzdaribim ne yapmalıyım lütfen yardımcı olun?
Cevapla