Direk hayır diyebiliyorum. İş yerinde hele çok güzel oluyor. Istediklerini alamayınca nasıl da çirkefleşiyor da benim cüsseyi görünce pek bir şey yapamıyorlar :D
Kişilik & Karakter konusunda 11,3b cevap paylaştı.
Hayır demek benim için her zaman kolay olmuyor. Bazen sırf karşımdaki üzülmesin, kırılmasın diye istemediğim şeylere bile tamam dediğim oluyor. Özellikle değer verdiğim insanlardan bir şey istendiğinde geri çevirmek zor geliyor. Ama zamanla öğrendim ki, her şeye evet demek insanı yıpratıyor. Artık gerçekten istemediğim bir şey olduğunda daha net olmaya çalışıyorum. Tabii ki hâlâ bazı durumlarda zorlanıyorum ama kendimi daha çok düşünmem gerektiğini biliyorum. Sonuçta herkesi mutlu etmek mümkün değil, önemli olan kendi sınırlarımı koruyabilmek.
Önceden olsa kırmamak adına kolaylıkla hayır diyemezdim. Ama yaşadığım vefasızlıklar ve kalbimin ruhumun yıpranmışlığı, bana gerektiği zaman hayır demeyi öğretti.
Hayır demek zor ama aynı kişiye hayır diyemediğim anlar birikir birikir birikir, en sonunda öyle soğuk davranırımki o kişi teklif etmemeye başlar. Bazı insanlar kavga edene kadar ısrarcıdır, açıkça söylerim "illa kavga mı edelim ağzımdan çıkanı ciddiye alman için?" Burada kişi gururuna yenilir.