Kendinizi sonuna kadar savunur musunuz? Yoksa sessiz mi kalırsınız?

Kendinizi sonuna kadar savunur musunuz? Yoksa sessiz mi kalırsınız?

Yapıldığını düşündüğüm haksızlık sadece şahsıma karşı ise, vereceğim tepkinin sonunu nasıl etkileyeceğini bazen hesap eder ve ufak tefek şeyleri görmezden gelmeye çalışırım.
Bunu çok tekrar edince elbette bir yerden sonra dolmuş oluyorum ve yine ufak bir şeyde patlayabiliyorum pimi çekilmiş bomba gibi...
Bu öfkeyi hak ettiğini düşündüğüm kişilere yönlendirmeye çalışıyorum genelde.
Toplumsal olaylarda, yakınlarıma vs yapılan haksızlıklara gelince, hatta yakınlarımın dahi yaptığı haksızlıklarda bile onları uyarmamın bir borç olduğuna inanıyorum.
"Kardeşin zalim dahi olsa ona yardım edersin" buyuran peygamber efendimize sahabiler "ya Rasulallah! Zalim iken nasıl yardım edelim?" Sormaları üzerine Fahr-i kâinât efendimiz; "zulmünde onu uyarır, karşısında olursun" şeklinde ifade etmiştir.
Ufakta olsa büyükte olsa yapılan haksızlık ve haksızlığı yapan kim olursa olsun ona karşı içimde bir soğukluk belirliyor. Birçok zaman bu soğukluk beni tepki koymaktan bile alıkoyuyor ve o kişiyi yok sayma politikasına götürüyor. Bu dengelemem gereken bir durum bende. çünkü kişi uyarılsa belki kendine çeki düzen verecektir...
Ancak toplumsal ve sevdiklerime yapılan haksızlık, mazluma yapılan haksızlıkta tavır koymayla kalmaz elbette yaptırım da gücüm nispetinde uygularım.
Bugün beni öldürseler de boykot olan bir ürünü zaruret vs dışında almayacak olmam, alanları uyarmam, halen Coca-Cola vs içen müslümanları görünce şuursuzluklarından dolayı içten içe üzülmem bunlara örnek olabilir...
Sonuna kadar savunmak daha mantıklı durumdur. Çünkü açıklama yapmadan susmak kabullenmektir ki karşı taraf açısından da olumsuz durum oluşur. En azından açıklama yapmak ve konuyu haklıysanız dile getirmek daha güzel ifadedir. Karşı tarafın bunu anlamaması değil sizin kendiniz ifade etmeniz en azından kafanızdaki çoğu sessizliği gidermiş olur. Haksızlık olmasa zaten insanlar bu durumda olmaz. Biri birini anlamazken gün geliyor biri de onu anlamıyor ama çoğunda jeton düşmüyor.
Teşekkürler...
Hakkımı ararım. Haklı çıkmak içinde elimden geleni yaparım. Mesela iş yerinde bir durum olmuştu. O zamanlar ses kaydı uygulamaları yükleniyordu telefonlara yükleniyordu. Bir durum olmuştu ben olayın nasıl olduğunu anlatıyorum yok bize böyle dediler filan diyorlardı. Ses kaydını çıkarttım dinlettim haklı olduğum ortaya çıktı. Savaşı mı sonuna kadar veririm.
İkili ilişkilerde haksızlık yapıldığı takdirde sesiz kalır, karşı tarafın hatasını fark etmesini anlaması için ➡ ona gerekli zamanı veririm saat ⌚bazında. Abartmaya gerek yok. Anlamıyorsa soğurum.. Sosyal 👥 ortamlarda biraz dişli bir mizaca sahibim. Haksızlığa boyun eğmem savunurum kendimi yaşım başım engel değil buna nazımın da dediği gibi. ✨🌱
Eic için çok teşekkür ederim 🖤🌺
Cevap
23Cevap
Bana haksızlık yapıldığını düşündüğümde önce sakin kalmaya çalışırım ama içten içe çok sinirlenirim. Eğer karşımdaki kişiyle konuşarak çözme şansım varsa mutlaka anlatmaya çalışırım, çünkü haksız yere susmak bana göre değil. Ama bazen insan ne derse desin anlaşılmıyor, işte o zaman kendimi yormamayı öğrenmeye çalışıyorum. Haksızlığı sineye çekmek zor olsa da, değmeyecek biri için uğraşmak daha yorucu geliyor. Ama konu gerçekten önemliyse, sonuna kadar hakkımı savunurum.
Önceleri çok yükseldiğim bir konuydu bu, haksızlık yapılınca mutlaka hesabını sorardım da artık Allaha havale edip sonucunu bekliyorum.
hakkımı ararım tabi ki de
Haksızlığa uğradığımda genelde önce sakin kalıp durumu analiz ederim. Eğer karşımdaki kişi kasıtlı olarak haksızlık yapıyorsa, kendimi net bir şekilde savunurum. Ama bazen susmak da bir cevaptır. Gereksiz tartışmalara girmem, çünkü bazı insanlar ne kadar anlatırsan anlat anlamaz. Ancak hakkımı yedirmem. Saygımı bozmadan, duruşumu koruyarak kendimi ifade ederim.
Karma diye bir şey var. Bana saygısızlık yapıldığı zaman o an sinirli isem saygısızlığı dile getiririm, değilsem susar Allah'a beddua eserim, karma denilen "aşattığını yaşamadan ölmezsin" dedikleri durumu görürüm.
Karşımdaki kişiye göre değişiyor. Anlamayacak kadar kapıları kapatmışsa susarım. Aslında suskunluğumun da dili vardır ama onu da herkes anlamıyor. Karşımdaki dinleyecek, anlayacak biri ise durumu izah ederim.
Haksızlık karşısında susmam hakkımı sonuna kadar arar ve savunurum. Bu konu illa ben olmamı gerektirmez ailem de olsa başka insan da olsa haksızlığa uğrayanın yanında olur destek olurum
Karşımdaki kişiye veya topluma saygım varsa kendimi savunurum. Saygı duyulmayacak kişiler ise ne haliniz varsa görün der ve onları terkederim
Sessiz kalmak ben acizim demek oluyor ama bizler aciz değiliz Allah bize büyük güç ve kudret nasip etti , haklıysam haklıyım bitti bu kadar
Kendimi ifade edip durumu anlatırım yanlışlık olabiliyor bazen fakat kasıt varsa bir müddet yine uğraşırım olmuyorsa da allaha havale ederim
Haksızlık karşısında suskun kalamıyorum. Elimden geldiğince mücadele eder çözüme kavuşturmaya çalışırım..
Sabırlı olurum. Sabrın meyvesini beklemek çok iyi ir kazanç
Ne sessiz kalıcam hayırdır. Bizde de gaz var. 3200 motor
sessiz kalırım çünkü İnan faydası olmuyor ki ne yapsan
Önce insan gibi konuşur sorgularım, sonuç alamadığım zaman ise sert söylemlere başvururum.
Sessiz kalmak zorundayım neden bir işe yaramaz çünkü bana iftira atılır ben kötü olurum
Direk tepkimi ortaya koyarım adaletsizliğe asla gelememm.
Sesim çıktığında karşı taraf sonuçlarına katlanır. Nitekim 2 kişinin sonu kötü oldu ama hak ettiler de. Zira rahat durmamışlar idi.
Allah'a havale ediyorum tâ ki cidden yüreğimi yakana kadar.
Kimseye açıklama yaparak kendimi yormam o yolları kapatalı çok oldu.
Kendimi savunurum
İntikam alırım. Unutmayın ve affetmeyin.
Hakkimi almaya çalışırım
Ben savunurum niye sesiz kaliyim
Haksızlığa boyun eğmem
Hiçbir şey işime gücüme bakarim
Durum analizi yaparım
Her zaman kendimi seçmek zorundayım ayrıca
Pek sessiz kaldığım söylenemez...
sabrıma ve kaybıma göre bakarım.
Bende haksızlık yapıyorum o kişiye
Dibine kadar savunurum hakliysam
Adaleti sollarim
Savaşırım
Üzülürüm
Savunurum tabi
Hakkımı ararım..
Hakkımı ararım
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?