İnsan kendini nasıl koruyabilir endişeden, sinirden, stresten, gerginlikten...

İnsan kendini nasıl koruyabilir endişeden, sinirden, stresten, gerginlikten...

Soruyu görünce oğlan aklıma geldi bir gün bizim sesimiz biraz yükselmişti eşim ile birbirimize oğlan arabanın arka koltuğundaydı ve yeter diye bağırdı çok üzülmüştüm. Bu gibi ortamda sağlıklı kalamıyorsun devamlı aklın evde kalıyor ve her an sesler yükselecek ve evde bir olay olacakmış düşüncesinde oluyorsun. Yani kafan sürekli bunula meşgul oluyor. Sen istediğin kadar kendini rahatlatmaya çalış ama dışarıda olduğun sürece evde durumlar ne diye düşünüyorsun. Aklından geçiyor yani. Önce ebeveynlerin sağlıklı olması gerekli sonra çocuklar sağlıklı olur o zaman.
Bizimkiler ezelden beri böyle ya.
Bizimkilerde
😕Allah huzur ve geçim kolaylığı versin ailelerimize.. zor çünkü
Amin 🤲
Sürekli kavga, gürültü ve gerginliğin olduğu bir aile ortamında yaşamak, hem fiziksel hem de ruhsal sağlık üzerinde olumsuz etkiler yaratabilir. Ev içinde kendinize ait bir köşe veya oda ayırmaya çalışın. Bu alan, gerginlikten uzaklaşabileceğiniz, rahatlayabileceğiniz bir yer olmalıdır. Zihinsel Alan: Gün içinde kısa molalar verin. Bu molalarda kitap okuyabilir, müzik dinleyebilir, meditasyon yapabilir veya sadece sessizce oturabilirsiniz. Sakin Kalın: Tartışmalarda sakin kalmaya çalışın. Duygularınızı kontrol altında tutmak, daha sağlıklı iletişim kurmanıza yardımcı olur. Dinleyin: Aile üyelerinizi dinlemeye özen gösterin. Onların ne hissettiğini anlamaya çalışmak, çatışmaları çözmek için önemlidir. Açık Olun: Duygularınızı ve düşüncelerinizi açıkça ifade edin. Ancak, bunu yaparken suçlayıcı veya kırıcı bir dil kullanmamaya özen gösterin.
Böyle bir ortamda sağlıklı kalmak gerçekten zor ama tamamen imkânsız da değil. Öncelikle kendimi o gerginlikten mümkün olduğunca uzak tutmaya çalışırım. Gereksiz tartışmalara girmemek, ortamdan uzaklaşmak ve kafamı dağıtacak şeylere yönelmek önemli.
Kendi alanımı oluşturmak, kendime zaman ayırmak ve dışarıda sosyalleşmek de zihinsel olarak rahatlamamı sağlar. İşim, arkadaşlarım ve sevdiğim uğraşlar bana nefes aldırır. Ayrıca, her şeyin içinde bir çıkış yolu olduğunu bilerek, geleceğimi bu ortamdan bağımsız olarak şekillendirmeye odaklanırım.
Cevap
13Cevap
Saglikli kalmak cok zor insan agresiflesiyor düzgün dusunemiyor o evde yemek bile yiyesi gelmiyor insanin hemen depresyona girebilir bir kapasitede oluyor kendimden biliyorum ama yinede insan oldurmedim demek ki saglikliyim herhalde hahshs
😄
Her ailenin içerisinde ufakta olsa bir kaotiklik vardır. Bunun bireysel değil, evrensel olduğunu kabullenerek mental sağlığın güçlendirilmesine adım atılabilir.
Cocuk için gerçekten zor kendini suçlar genelde psikoloji bozulur hayata evliliğe insanlara baksi acisi değişir umutsuz karamsar içine kapanık biri oluverir
En kötüsüde ailenin bunu farketmemesi kendi dertleriyle uğraşırken cocukalari gorememeleri
Ve böyle bir çocuk büyüdüğünde sıkıntılı olur hep. Aile de asla kabul etmez sıkıntının kendilerinden kaynaklandigini
Evet doğru görmüyorlar çocuğa oluyor aslında herkes Çocuk doğurabilir Ama herkes Çocuk yetiştiremez herkes ana baba olamıyor
Aynen öyle
Kendi yapabileceklerinin farkında olup bunlara odaklanmalıdır.
Bilinmelidirki elimizde olup , olmayan şeyler vardır.
Benim yaptığım bu tür durumlarda daha cok dinlemek. yapabileceğim ve yapamayacağım şeyler diye ayırmak. Bazen bir şeyleri yapmanız gerek dahi olmuyor dinlemek yeterli geliyor esasında.
Mesafeler gereklidir bazen.
“Böyle bir ortamda sağlam kalmak için önce kendi zihinsel huzurunu koruman şart. Kavgalara körükle gitmek yerine, mümkünse ortamdan uzaklaş ve sakin kalmaya çalış. Kendine bir kaçış noktası yarat; spor, kitaplar ya da doğa yürüyüşleri gibi. Ayrıca, hislerini bastırma, güvendiğin biriyle paylaş.
Dua edin aklınızı dağıtın kitap okuyun spor yapın evet zordur tahmin yurutemeyız bile fakat uzaklaşmaya çalışın. Kaosun dışında tutmaya çalışın kendinizi
Canim babam bana hiç bağırmazdı 💖. Saglikli kalınmaz tabiki.. kötü psikoloji içinde olunur. Terapi almak gerekir sonra.//
Rabb'im öyle bir aile nasip etmedi bana sakin bir ailede büyüdüm yokluk çekmedim Allah razı olsun ailemden
Kendine odaklanarak zihnini sakinleştirip nefes alarak
Bunların sonucunda çoğu arkadaşım ayrı eve çıkmıştır.
Kalınamaz. Yalan konuşmaya gerek yok
Haklısın
Kalınmaz, güven duygusu içten içe kaybolur gider. Sürekli atakta beklersin. Bu cidden psikolojik açıdan çok yorucu bir şey.
Gerginlik olduğu zaman 15, 20 dk çık dışarı bir temiz hava al
Haklısın valla sorunlar kimdedir veya nedendir?
Yani evet haklısın sağlıklı kalınamaz
Ne yazık ki kalinamaz 😔
Kendi içinde bilinçlenip etkide kalmayarak
Kalamadım.
😕
Herkesle dalga geçerek
😄mantıklı
O kadar zorkii
Farkında olarak
Kalamıyorum
Gerginlik stres getirir ve ortam gerer
Kalk doğra herkesi
Kalınmıyo😞
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?