Kalbimdeki huzuru bozan bir durumla karşılaştığımda, genellikle derin bir nefes alıp sakinleşmeye çalışıyorum. Ardından, durumu objektif bir şekilde değerlendirip, eğer mümkünse olumsuz etkileyen şeylerden uzaklaşmaya ya da onlardan vazgeçmeye çalışıyorum, bu bana çok iyi geliyor.
Hz. Muhammed'in (S. A. V.) bu sözünü çok seviyorum, çok güzel ve gerçekten çok önemli, bazen vazgeçmek huzur getirebilir.👍🏻🌹✨
Kalbimdeki huzur bozulduğunda, genellikle önce biraz yalnız kalıp ne olduğunu anlamaya çalışırım. Hangi düşünceler ya da durum beni etkiliyor, neden böyle hissediyorum diye sorgulamak önemli. Bazen o an, hissettiğim duyguyu kabul etmek bile rahatlatıcı olabiliyor. Sonrasında derin nefes alarak ya da sakinleşmemi sağlayacak bir şeyler yaparak biraz rahatlamaya çalışırım. Müzik dinlemek, doğada yürüyüş yapmak, ya da sadece birkaç dakika sessiz kalmak, içsel huzurumu geri getirebilmek için iyi yöntemler. Zihnimdeki karmaşayı biraz olsun dağıttıktan sonra, durumu dışarıdan daha net bir şekilde değerlendirebiliyorum. Bazen sadece kendime biraz daha anlayışlı olmak ve her şeyin geçici olduğunu hatırlamak da yardımcı oluyor.
Kişilik & Karakter konusunda 11,4b cevap paylaştı.
Kalbimdeki huzur bozulduğunda, genelde bir süre yalnız kalmaya çalışırım. Kafamı toparlayabilmek için düşünmek, bazen de dışarıda yürüyüşe çıkmak iyi gelir. Huzursuz olduğumda, bir şeylerin yolunda gitmediğini hissediyorum, bu yüzden durup neyin eksik olduğunu anlamaya çalışırım. Eğer başka biri huzurumu bozmuşsa, o kişiyle açıkça konuşmak da önemli. Ama bazen, olayın üstüne gitmek yerine, zamanla kendi içimde çözmeyi tercih ederim. Önemli olan, huzuru geri kazanmak için acele etmemek ve zamanın her şeyi iyileştireceğini hatırlamaktır.