İslama göre stresin sebebi günahlar mı? Neden günaha bağlıyor?

İslam ahlakı diye bir kitap okumuştum orada kaygı korku gibi duyguların sebebini günahlara bağlıyor. Kitapta korku kaygı demiyor ama ucb, heva vb. gibi 45 e yakın kalp hastalığı var ve bunların çözümü tövbe estağfurullah çekilmeli diyor ama günümüzde anskiyete, okb, sosyal fobi gibi sorunları ilaçla, terapiyle, bilinçaltı çalışmaları ile çözüyorlar ve bu sorunlar genelde aile yaşantısı ile ilgili yani çocukluğa dayanıyor. Madem böyle ise İslamiyet neden günahlara bağlıyor bunu? Hadi diyelim bunlar doğru. Peki bu soruları yaşamayan dinle imanla alakası olmayan kişiler günahsız mı olmuş oluyor?

İslama göre stresin sebebi günahlar mı? Neden günaha bağlıyor?
Cevapla