Kendinizi gerçek mutlulukların içinde mi buluyorsunuz oyalayıcı mutlulukların içinde mi?
Gerçek mutluluk
Oyalayıcı mutluluk
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Kendinizi gerçek mutlulukların içinde mi buluyorsunuz oyalayıcı mutlulukların içinde mi?
İkisi de lazım çünkü hayatta gerçek mutluluğu yakalama şansın düşük yakalasan bile uzun süreli olma ihtimali düşük o yüzden oyalayıcı mutluluklara kötü bakmıyorum ha bazı çok zararlı oyalayıcı mutluluklar var onları doğru bulmuyorum.
Aralarındaki farkı nasıl anlarsın
Oyalayıcılara ulaşması basittir ne bileyim işte alkol alırsın neşelenirsin bir çanta alırsın seni birkaç saat mutlu eder mastürbasyon yaparsın veya escorta gidersin sekse ulaşırsın ya da kumar oynarsın para kazanırsın anlık bir olaylardır. Gerçek mutluluk hayata yayılan şeylerdir hayatının aşkını bulmak gibi iyi bir aile kurmak gibi işinde doğru ve başarılı olmak gibi kendine saygı duymak sevdiklerinin sana saygı duyması gibi.
Evet haklısın bunun ayırdına varabiliyor muyuz ya da bu konuyu düşünüyor muyuz hiç diye merak ettim ve sordum ama aşk ilişkileri kategorisinde olmadığı için sanırım cevap gelmedi hiç 😅
İnsanların geneli beyinlerini kullanmaları gereken soruları sevmez :D
Sevmiyor değil de korkuyorlar bence :) bir çoğu için dünya üzerindeki en korkunç şey kendileriyle baş başa kalmak olmalı 😅
Doğru. Kaçıyorlar.
Cevap
2Cevap
bütün mutluluklar gelip geçer. Hiçbir insan sürekli mutlu olamaz. Her zaman inersin çıkarsın, sağlıklı olan da bu zaten.
Senin kast ettiğin şey bence "huzur"
Sürekli mutluluktan bahsetmiyorum zaten. Bahsettiğim şey bizi mutlu ettiği için yaptığımız şeyler kısa vadede mi mutlu ediyor yoksa yaşlandığımızda da mutlu edecek mi bunun arasındaki farkı anlıyor muyuz onu sorguluyorum kendi çapımda
Hmm. anladım şimdi. Mutluluk bence uzun vadeli bir olay değil. Şu an sana dopamin, serotonin salgılatan bir eylem 30 sene sonrası için mutluluk sağlamaz ki.
Şu an mutluluk vermiyor olsa da yaptığım bir seçim seni 30 sene sonra mutlu edebilir.
Haklısın ama mesela ders çalışmak keyifli bi aktivite olmasa da gerekli oldugunu bilirsin bu yüzden aslında çalıştıktan sonra bi tatmin başarmışsın duygusu yüklenir bu da seni dolaylı yoldan mutlu eder bu uzun vadeli kalıcı bi mutluluk sağlar hayatına. Çünkü bundan pişman olmazsın bunun gibii
yani bu şekilde de düşünülebilir tabi ki.
Ders çalışmanın şu anda mutlu etmesi dopamin salgılattığı için olabilir
Mutluluk diye bisey yok
Mutluluk geçicidir
Bazı mutluluklar ileriye yönelik yatırımdır bazıları da ileriye yönelik kabustur yoksa zaten hiç biri kalıcı değildir sadece yaşlılığımda bile yaptığım için mutlu olacağım şeyler yapmak istiyorum
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?