Evet değişiyor. Çünkü bazılarının öylesine sorduğunu bildiğim için iyiyim diyorum fena gitmiyor diyorum. Ama kimin içten içe sorduğunu kimin değer verip önem verip sorduğunu bildiğim için ona da doğrusunu söylüyorum. Kötüysem kötü iyiysem iyi olduğumu kesinlikle söylüyorum. Çünkü bizim hallerimizden faydalanıp zarar getirecek insanlar çok. Kötüyüm desem bu düşmüş deyip bir tekmede vuracak insan çok. O yüzden herkese nasıl olduğunu belli etmemek en güzeli. Çevremde beni seven ve benim de sevdiğim gerçek arkadaşlarıma her şeyi olduğu gibi anlatabiliyorum. İyi ki onlar varlar. İnsan çünkü bazen içinde gerçeği saklayamıyor. Yanlış kişileri söylemektense doğru kişilere söylemek en önemli olan.
Evet, "Nasılsın?" sorusuna verdiğimiz cevap, çoğu zaman soruyu kimin sorduğuna ve o kişiyle olan ilişkimize bağlı olarak değişir. Bu aslında insan doğasının bir parçası.
Yakın arkadaşlarımıza ya da ailemize, kendimizi kötü hissettiğimizde bunu açıkça söylemek daha kolaydır. Çünkü onların bizi yargılamadan dinleyeceğini ve destek olacağını biliriz. Örneğin, bir dostuna "Bugün hiç iyi değilim, biraz canım sıkkın" diyebilirsin ve bu, dürüst bir paylaşım olur.
Öte yandan, bir tanıdık ya da resmi bir ortamda karşımıza çıkan birine genelde "İyiyim, teşekkür ederim, siz nasılsınız?" gibi yüzeysel bir cevap veririz. Bu, sosyal normlara uyma ve belki de karşımızdaki kişiyi fazla yüklememe isteğinden kaynaklanır.
Değişmez. Cevabım şitandart iyiyim. Kendi modumla karşındakinin modunu dusurmek yerine onun moduyla daha iyi olmayı tercih ediyorum. Onu aşağı çekmektense o beni yukarı çeksin ki ikimiz de iyi olalım 🤣
herkese iyiyim diyip geçiyorum dediğim kişiler de bunu yutuvriyor zaten :d kötüyüm desem onlara bir açıklama yapmak zorunda kaliyorum bunu yapmamak için iyiyim deyip gecistiriyorum işte
Genelde Allah'a şükür iyiyim diyorum veya bir derdim varsa bile anlatamayacağım birisi ise teşekkür ederim iyiyim sen nasılsın diyorum ama derdimi anlayacak ya da benim tavırlarımdan ne durumda olduğunu bilecek olan insanlara da net bir şekilde derdimi söylerim.
Kelimeler çok güçlüdür. Karşınızdakine kötü olduğunda bir faydanız olmayacaksa nasılsın sorusunu bile sormamalısın. Seçerek kullanırım ben. Herkese de her soru yöneltilmez. Zor mu? İnanın değil. Kennizi keşfettikçe rahatlıyorsunuz.
Benim için "sıradan" olan herkese klişe bir "iyiyim" diye yanıt veririm. Çünkü bilirim ki, sorunun kendisi basittir. Ama benim için "farklı" birisi ise en salt ve yalın şekilde dökülür içimdekiler.