Hangi tarihi dönemde yaşamak istediğimiz, ilgi alanlarımıza ve tarihe duyduğumuz merakla şekillenir. Örneğin, Rönesans dönemi, sanat ve bilimin yenilikçi bir dönemidir; bu dönemde yaşamak, büyük düşünürlerle etkileşimde bulunma fırsatı sunar. Antik Yunan ise felsefenin ve demokrasinin temellerinin atıldığı bir dönemdir. Bu seçimler, o dönemin kültürel dinamiklerini deneyimleme isteğimizle ilgilidir.
Sen hangi tarihi dönemde yaşamak isterdin ve neden?
Hangi tarihi dönemde yaşamak isterdin ve bu dönemi seçme sebebin ne?
Eğer bir tarihi dönemde yaşamak isteseydim, Rönesans dönemini seçerdim. Bu dönemin seçme sebebim, bilimde, sanatta ve felsefede yaşanan büyük gelişmeler. İnsanların yeniden keşfettiği özgür düşünce ve yaratıcılık, bugün bile hala ilham verici. O dönemin sanatçıları ve düşünürleri, sadece bulundukları dönemi değil, geleceği de şekillendirdi. Benim fikrimce, böyle bir dönemde yaşamak, insana derin bir anlam kazandırabilir ve ufkunu genişletebilirdi. 👌✨
Haçlı seferleri döneminde Anadolu Selçuklu Devleti'nde yaşamak isterdim çünkü aksiyon ve macera dolu bir çağ. Ayrıca her şey doğal. Anadolu illeri beton yığını değil, ağaçlar ve tabiattan ibaret. Çok cezbdici. Okyanuslarda ve göllerde plastik artıkları yok. Doğa tertemiz. Hem at binip at sırtında okçu olup çok meşhur bir asker olmak gibi hedeflerim de olurdu.
Devekusu Kabare ve Ferhangi Seyler ilk cekildigi senelerin insani olmak isterdim. 35im yani kabaca 60 70 yasinda olmam isterdim su anda. Hayati kacirdim. O insanlari kacirdim, Ferhan Abiyi olmeden canli izleyebildim ama.