Bir insanın karakterini anlamanın en iyi yolu, zor durumlarda nasıl davrandığını gözlemlemektir. Eylemleri, özellikle baskı altındayken, gerçek karakterini ortaya koyar. Sabır, dürüstlük ve empati gibi özellikler de güçlü bir karakterin işaretleridir.
Sence, bir kişinin karakterini anlamak için hangi davranışlarına bakmak en önemli?
Bir insanın karakterini anlamanın en iyi yolu nedir? Kendi tecrübelerin bu konuda neler gösterdi?
Başkalarına nasıl davrandığı. Yemek yerken garsona nasıl davranıyor? Yanına hayvan geldi diyelim ne yapıyor? Sinirlenince nasıl biri oluyor? Eşim beni bunlarla tavladı. Yemek yerken kuş gelse hemen "ya bak nasıl tatlılar" der, garsonlara her daim kibardır. Elini yakan garsonu zorla hastaneye götürme çabası bile olmuştur. Kimseyi kırmaya çalışmaz. Yolda tanırsın derler bir de ama adamın geçmişinde direksiyon eğitmenliği var, o konuda çok sabırlı zaten
Bir insanın karakterini anlamanın en iyi yolu, onun zor zamanlarda nasıl davrandığını gözlemlemektir. Çünkü asıl kişilik, insanın sınandığı anlarda ortaya çıkar. İnsanlar günlük hayatta rol yapabilir, kendilerini farklı gösterebilir, ancak stres, zorluk ve kriz anları maskeleri düşürür ve gerçek karakterlerini sergilerler. Kendi tecrübelerimde gördüm ki, bir insanın değerlerine ve ahlakına en iyi ışık tutan şey, küçük şeylerde gösterdiği hassasiyet. Kimse görmediğinde, kimseye bir çıkar sağlamadığında bile doğru olanı yapabilen insanlar, güçlü bir karaktere sahip oluyorlar.
Bir insanı tanımak için acele etmemek, zamanla onun farklı durumlarda nasıl tepkiler verdiğini görmek en doğru sonuçları veriyor. Sözler geçici, ama tutarlı davranışlar kalıcıdır.
Bir insanın karakterini anlamanın en iyi yolu onu yolda bırakmaktır. Her ne kadar bu tabir can acıtıcı veya olumsuz bir durum gibi gözükse de insanlar genellikle çıkar içinde oldukları veyahut yanlarında olan kişilere gerçek karakterlerini göstermekten çekinirler. Çünkü olumsuz bir durumda yalnız kalır veya çıkarlarını karşılayacak olan o insanları kaybedip zarara uğrarlar. Biz onları bizsiz bıraktığımızda ya da işlerine gelmeyen eylemler sergileyip sinirlendirdiğimizde işte o anda gerçek karakterlerinden yansımalar ile karşılaşmış oluruz. Bu yöntem onlar hakkında az çok kısa yoldan bilgi toplamak adına gayet faydalıdır.
Sorunun olduğunda, sana yardım etmeye çabalıyorsa... Derdin varken seni pür dikkat dinliyorsa, çözüm yolları öneriyorsa, fikir üretmeye çalışıyorsa... Sana saygıda kusur etmiyor sa, seni kullanmıyor sa... Senden çıkarı olmamasına rağmen, senden kopmuyor sa, hayatında var olmak istiyor sa... Gerektiğinde seni herkesten savunuyor sa, seni koruyor, kolluyorsa işte bu Doğru insan Dostum..
Ufacık bir tartışma, gerçek fikrini beyan etmek, ayrılık veya küslük yetiyor yani kısacası eylemi söylemi bir tutmayan bir insan net bir şekilde kendini belli ediyor.