Şeytan insanların kendine itiraf edemediği seçimleri için uydurduğu kılıf

Şeytan insanların kendine itiraf edemediği seçimleri için uydurduğu kılıf

Şeytan birçok inanca göre kötülüklerin kaynağıydı, ama artık teknoloji ve psikoloji bilimleri geliştiği için bunu basitçe açıklayabiliyoruz. Yalnızca şeytanı suçlamak kolay olduğu için değil, bu inanç en eski atalarımızdan miras kaldığı için de halen devam ediyor. Ne zaman bilmiyorum ama bir zaman sonra artık insanların büyük çoğunluğu bu tarz şeylere inanmayı bırakacak. Ayrıca müslümanlığı ve benzer dinleri yönetim şekli olarak seçen ülkelerin öfke kontrolü, sosyolojik problemler ve suç konusunda en zirvelerde yer aldığını artık biliyor olmalıyız. Sebepleri aslında oldukça fazla ve açık. Her ne kadar aksini iddia etseler de birçok din insanları problemlerini/hatalarını psikolojik ve etik açıdan düşündürerek çözme şansı varken "kötülük şeytanın fısıldamasıdır, kötülük sadece kötülüktür. Ebedi düşmanındır. Benim cennetimin kapısı hep açık nereden dönersen kardır. Ama yaptığın kadarı seni mutlaka yakacak" der. Bu tarz fikirlerin çatısı altında yetişen insanlar da ağır bir suçluluk duygusuyla ve kutuplaşmış inançlarla yoğurulurlar. Hayat kalitesini direkt olarak etkiliyor. Bir benzer örnek daha vereyim, "ruhsal (ki artık bu tanım da yavaş yavaş kalktı sayılır) hastalıklar cinden şeytanlardan kaynaklanır" inancı. Cin kardeş çıksın diye ayin yapıyorlar hacamat yapıp kanını çekiyorlar, dua okuyorlar, su içiriyorlar, psikolojik ve fiziksel şiddet uyguluyorlar (evet doğru okudunuz). İyi de biz kökeni yanlış belirlersek duygularımızı çok yüzeysel yorumlarız. Üstelik bununla kalmayıp daha da kutuplaşır, tabular inşa ederiz. Kötü diye adlandırılan davranislar işte tam da bu tabular yüzünden artar. Şeytan yaptı demek kolaydır. Hani düşünmek okumak ilk emirdi? Okuyalım o zaman etrafta bir sürü kaynak var. Aynı şeyleri okuyup bilgilerimizi destekleyerek yalnızca kolay olanı yapmış oluruz. Bu bizi ne kadar okursak okuyalım kültürlü, çeşitli, geniş ve açık görüşlü biri yapmaz. Meydan okumak önemlidir. Ben de en doğrusunu bildiğimi iddia etmiyorum yalnız tecrübelerim, gördüklerim, okuduklarım, duyduklarım ve meydan okuduklarım doğrultusunda şu an, şimdiki zamanda inandığım şey benim doğrum ve her zaman deneyip yanılmaya açığım. Bilmeyen varsa başta bahsettiklerime dair birçok istatistik ve akademik yazı bulabilir. O kadar çok konuda görünmez bir günah keçisi varmış gibi konuşuluyor ki, belki de bu platformun kitlesi için biraz kara koyun ilan edileceğim bunları söylediğimden ama neticede niyetim onaylanmak değil fikrimi paylaşmak, fark ederseniz musluman halkın çoğunlukta olduğu ülkelerde komplo teorisyenleri daha çok. Neden daha mantıklı ve oturmuş olmasına rağmen hala eski ve belirsizlikten gelen inançlara yöneliyorlar? Çünkü alışkanlıkları böyle. Şeytan da bunlardan biri. En normalleşmiş inançlardan biri hatta. Aslında biraz da masum bir cehalet sozkonusu. Yanlış anlaşılmasın saldırı ya da eleştiri şeklinde demiyorum. Bu inancın ilk çıktığı yer dinler değil. Ulaşabildiğimiz en eski kanıtlar bize ilkel çağlarda yaşayan akrabalarımızın da şeytan ve tanrı gibi güçlerin varlığına inandığını gösteriyor. Merak eden olursa bununla ilgili en nokta atışı iki videoyu aşağıya bırakacağım, iyi seyirler dilerim ^^
(İkinci videodakilerin çok benzeri olaylar yaşadım ve inancım tecrübelerimden çok sonra değişti. Öyle bir anda hemen bir fikirle olmadı yani. Videoda bahsedilen kıza da içtenlikle üzüldüm. Bilim uğruna bu zamana kadar ne kadar çok insanın öldüğü gerçeği hem soğuk hem de minnet duyulası bir şey bence)
KS linkleri kaldırıyor sanırım ya da ben bir şeyi yanlış yaptım Evrim Ağacı kanalının şu videoları
> Şeytan ve tımarhane: delilik tarih boyunca nasıl tedavi edildi?
> Cin/şeytan çıkarma ritüelleri gerçek olabilir mi?
> Deli olmadığını ispatlayabilir misin? Rosenhan deneyi
Gereksiz uzun ve herkesin bildiği şeyler okumadım evrimağacını sevmiyorum. Diamond tema bu konuda daha kaliteli videolara sahip
Emeğine sağlık bu arada çok güzel dolu dolu kıskanılası bir yorum olmuş🍀
Teşekkürler, kimseyi izlesin diye zorlayamam ancak her fikir yeni bir fikirdir. Hiç izlemeden ya da dinlemeden iyi kötü diye baştan savacaksanız felsefi bir soruyu sormanın bir anlamı kalmaz öyle değil mi
Herkesin bildiği şeyler 🤔
Yorumunda yeni bir fikir yok herhangi bir felsefe tüketicisi ve çoğuyla aynı bilgisi olmayan faydalanır o ayrı ayrıca iyi kötü diye bir şey söylemedim istediğimide sorarım , videolarıda meraklısı tüketir ben evrimağacının felsefi içeriklerini yeterince iyi bulmuyorum bilimsel içerikleride çok temal seviye bilimi topluma sevdirir ancak bir bilimseveri vaov yeni bir şey öğrendim diyerek kendine çekecek çokta içerik yok. Dil geliştirilip yabancı kaynaklardan yararlanmayı daha yararlı buluyorum bu konuda yurtdışında pek çok bilim gazetesi dergisi tarzı şeylerin sitesi var abonelikle her ay mailine geliyor. Türkiyedede popüler bilim orta segment için kaliteli içeriklere sahip çocuklar ve ergenlerle tüketmek içinse bilim teknik ve bilim çocuk güzel ben evrim ağacını o seviyede görüyorum
Ben zaten herkese hitap etsin mantığıyla paylaştım demek istediğim sen sonuçta bir soru sormuşsun felsefi bir soru birilerinin düşüncelerini iyi kötü gibi degerlendirmek için değil verimli bir şekilde tartışmak ya da kesfetmek için olduğunu düşündüm soru sonuçta. Seviye farkı bilgi büyüklüğü küçüklüğü olarak değerlendirmeye ne gerek var kiminle yarışıyoruz
Gerçekten öğrenmeyi seven birilerinin bilgisini kucumsemez dinlerdi niye benim fikrimi durduk yere asagi gördün
Küçük görmedim hatta eline sağlık dolu dolu olmuş dedim? Sen o kısma odaklanmışsın KS için yararlı
Bir de yeni bir şey öğrendim diyebileceğin birçok icerik var. Madem uzatmayan basit anlatan birini takip ettigini iddia ediyorsun neden evrimagacini basit gordugun için sevmiyorsun? Cok çelişkili yanitlar bunlar ne gerek var yani iki medeni insan gibi tartışacagiz sandim
O kismina odaklanmadim ben bayağı uzun uzun neden evrimagaci basittir siradandir ilgi çekici degildir herkes biliyordur diye tek tek usenmeden anlatmışsın
Okuma anlamanı geliştir istersen temel seviye olduğunu söyledim basit değil
Yani sen gerçekten tartışmak istiyor olsan herkese yanitinda bir reddedis gostermezsin ya da tek bir doğru secmezsin yanılıyor muyum? En doğruyu bir tek kişi ya da topluluk bilmiyor. Neyi kanitlamaya niyetlisin neden böyle bir niyete girdin bilmiyorum ama en baştaki soru bana hiç böyle bir geri dönüş gelecekmiş gibi görünmemisti. Bildigin bir şeyi duymak ve bununla boburlenmek gibi. Herkes biliyor evet senin gördüğün herkes biliyor olabilir ama hala herkesin bildiği bir şey değil. Kaldi ki biliyor olsunlar, ne olacak herkes biliyor benim bilgim sıradan evet olabilir yani wjdkwkdk Neyi kanıtlıyoruz
Tamam diyorum temel seviye dedin zaten hala kucumsuyorsun bir şeyleri küçümser gibi yanit yazmak bir fikir alışverişi sorusuna yakışmıyor ben seni küçümser gibi yanit veriyor muyum okumani geliştir çok temel bilgiler bunlar falan gibi? Sağlıklı bir tartışma sağlayamıyoruz birbirimizi kucumsemeye hic gerek yok 🌸
Küçümseyen yok niye aşağılık kompleksine girip bu kadar uzattın ki? Temel seviye demek küçümsemek olmuyor
Modern bilime göre dopamin kaynaklı bir şey olduğunu düşünüyorum. Haz , tatmin ve hırsın kaynağı orada kaynaklanıyor olabilir.
İslam ve diğer semavi dinlere göre insan irade sahibidir ancak bazen şeytan tarafından vesvese yoluyla suistimale uğrar. Bu dinlere göre şeytan insanları yoldan çıkarmaya çalışır ancak ne olursa olsun tanrının emirlerinden sapmamak gerekir.
Yani kısaca açıklama insanın kendisine kalmış.
Bazı şeylerin dopaminle ilgisi yok yere çöp atmak sana dopamin vermez tam tersi çöpe atınca verir
Cevap
16Cevap
Aman olsun onun da ekmeği biziz
İnsanlar özgür iradeye sahip varlıklardır; bu, iyi veya kötü davranışları bilinçli olarak seçme yeteneği anlamına gelir. Kötülük, dışsal bir güç ya da "şeytan" tarafından teşvik edilse bile, nihayetinde bu teşviklere kapılmak ya da karşı koymak insanın kendi iradesine bağlıdır. Dolayısıyla, insan iradesi kötülüğün gerçek kaynağıdır; çünkü insanlar, içsel dürtülerini ve ahlaki kararlarını yönlendirebilecek kapasiteye sahiptir. Bu bakış açısına göre, kötülük, bireyin yaptığı bilinçli seçimlerin sonucudur ve bu nedenle, sorumluluk tamamen insana aittir.
Canlılığın temeli.
Kötü diye tanımlanan şeyler doğada da vardır ama bir aslan diğer aslanın ona kötülük yaptığını düşünmez. Bir bitki kendisi üremesi için diğer bitkiye yaşam alanı bırakmayabiliyor, o bitki bana kötü davrandı demez.
Kötülük kavramı da şeytan da sadece insanlar için var. Bitki de hayvan da şeytan bana vesvese verdi demez.
Canlılığın temelinde yamyamlıkbile var. Ne kadar törpüler ve dönüştürürsek o kadar insanız.
Daha farklı bakış açısıyla yaklaşmışsın bunu sevdim
Şeytan insanların Aslı olmayan ama hep kullanılan günah keçisidir
Aynen öyle bazı insanlar şeytanı günah keçisi olarak seçiyorlar
her insanın şeytanı kendi içindedir onu dizginlemekte onu tutmamakta onun elinde bu da sizinde dediginiz gibi irade işi
Şeytan diye bir şey yok. Asıl şeytan insanın kendisi.
İnsanın iradesidir her şeyi yap sonra şeytana uydum de ne güzel dünya
İnsan şeytani olan herşeyi bilir tercih etmesi karakter olarak bir huydur
Bence ikisinin birleşimi. Şeytan dürter irade eksikliğine bağlı uygulamaya geçer veya geçmez. Şeytan dürtmese iradeye ihtiyaç duymayız.
Gördüğüm en kötü ve mantık dışı yorum
Şeytana pabucunu ters giydirir lafı durduk yere çıkmadı 😀
insan seytan sadece bahanesidir
Şeytan diye bir şey gerçekten olsa bile şeytanın dediğini yapıp yapmamakta insanın elinde. İşine gelmeyince şeytana uydum diyip sıyrılmaya çalışıyolar ama irade yine insanda.
Yap şeytana at..
Tabii ki irade
Şeytanında emeği var tek insan suçlu değil
Babannemde prenses diana zaten
her şey insanın iradesine bağlı bence
Evet öyle şeytan işin kılıfı bahanesi
insanin iradesi seytan sadece gunah kecisi
bos isler
İrade
Tabiki irade
Nefis meselesi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?