Yaşadığım her şeyi kaderimde yazdığı için mi yaşadım, yoksa her şey kendi elimde miydi?

Arkadaşlar kafamda bir soru işareti var benim. Yaşadığım her şeyi kaderimde yazdığı için mi yaşadım, yoksa her şey kendi elimde miydi?
Yaşadığım her şeyi kaderimde yazdığı için mi yaşadım, yoksa her şey kendi elimde miydi?
Cevapla