Kaç hezimetten sonra bezgin, kaç sevdadan sonra kalpsiz, kaç kelimeden sonra lâl olur?

Kaç hezimetten sonra bezgin, kaç sevdadan sonra kalpsiz, kaç kelimeden sonra lâl olur?

İnsanın yorgunluğu ve yaşlanması sayılarla belirlenemez, çünkü bu kavramlar insani deneyimlerin derinliklerinde yatar. Her yaşanan deneyim, her duygu ve her öğrenme süreci kişinin iç dünyasını etkiler. İnsan bir ömür boyunca sürekli yenilenir, değişir ve büyür. Yorgunluk ve yaşlanma, zamanla kazanılan bilgelik, deneyim ve olgunlukla birlikte gelir. Belki de insan yorulur ve yaşlanırken hayattan aldığı dersleri ve anlamları artırarak yükselir. Böylece, yaşamın karmaşıklığı ve derinliği sayılarla ölçülemeyecek kadar büyüktür.
Babam 35 yaşındayken beraber yürüdüğümüz zaman ona yetişemezdim 40 dan sonra saçları dökülmeye başladı oysa 40 yaşında olup genç gözüken adamlar dahi var insan hayatının yaşantısı ile bedeni aynıdır diye düşünüyorum ne kadar acı çekersen o kadar erken yaşlanırsın ALLAH annelerimize babalarımıza uzun ömürler versin yaşlılık her insanın göreceği birşeydir kimse 18 yaşında kalmaz ben 16 yaşındayken dünya umrumda değildi ahmak ergenin tekiydim 25 yaşıma geldim herşeyin farkına vardım her halimize şükür :)
Amin. Ne güzel anlamak..
İnsan bir hayatı yaşarken de dünyanın en yorgun insanı olabilir, sadece bedeni değil ruhu da yaşlanır, saçlarına ak düşer , gönlü yorulur, sevilmeyi unutur , sevmeye cesareti kırılır...
Yıllarca konuşup da anlaşılmadıgını hissedince artık lâl olur , şimdi susma vaktidir...
İnsan susunca konusmuyor sanılır, oysa avaz avaz bağırıyordur.
Ama belki bir gün sustuklarını da duyan olacaktır..
Öyle insanlarla karsilasir ki insan kim bilir 70 yaşında dahi yaslanmaz , öyle bir kişiye denk gelir ki bir gecede yaşlanır. Hayatinin içindekiler etkiliyor gibi bu süreci.
Cevap
6Cevap
Acı çektikçe insan yorulur maalesef. ya da hayal kırıklıkları yaşadıkça.
İnsan bazen tek bir gece de senelerce yaşlanabilir.
Yorgun muyum, hayır değilim hatta her çöküşte daha bi hevesle yaşiyorum hayatı..
Yaşlanmak için ise daha çok tecrübelere ihtiyacım var..
Sanki hala yolun başındaymışım gibi..
Yaşla yılla alakası yok kaç film izledi kaç yüreğin kırılışına şahit oldu kaç yerinden incindi ise sayı da o kadardır
Ben 17 yılda çoook yoruldum 3 hayat yaşadım diyebilirim.
karşında seni dinlemeyen insanlar varsa lal olursun, kendini yeterince iyi ifade edemezsin.
Yaşadığı durumun içeriği önemli bazen tek olay insanı yıpratıyor
Andropoz başladıktan sonra yaşlanma başlar 55+ ya kadar fofenkkkkk
Sevdikleri eksildikce yorulur insan...
30 yaşa gelince pes etme isteği geliyor
60 dan sonrası
Ben 15 te basladim
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?