
İnsanların ses tonuyla veya yazmış olduğu görüşleriyle gözünüzde canlanan eşkali, gerçeği ile benzer çıkabilir mi?

İnsanların ses tonuyla veya yazmış olduğu görüşleriyle gözünüzde canlanan eşkali, gerçeği ile benzer çıkabilir mi?
Hayır hiçbir zaman o kafamda kurduğum şekille gerçeği birbirini tutmadı.
İnsanların en bariz yanılsamalarından birisi de tarihsel hafızasında yer alan görsel/işitsel ezberleri genelleştirmesidir.
Tip ile ses tonu arasında bugüne kadar hiçbir anlamlı korelasyon (bağlantı) tespit edilmemiştir. Birbirine benzeyen iki insanın ses tonu farklı olabilir. Ses tonu birbirine çok yakın iki insanın görüntüsü de farklı olabilir.
Hatta tiple kişisel özellikler arasında da bir bağlantı olabilir. İyi bir tipe sahip olup da özgüvensiz, korkak, sosyal anksiyetesi olan yalnız insanlar vardır. Kötü bir tipe sahip olup gayet özgüvenli, sosyal, girişken hatta inanmayacaksın belki ama kadınlar konusunda da başarılı erkekler vardır.
Tipi İlyas Salman'a benzeyen bir arkadaşım vardı eski işyerinde. Asgari ücretle çalışıyordu. Evi kiraydı. Bir tek Şahin arabasıydı. Bu adam evliydi. Dışarıda da üç tane sevgilisi vardı.
Tipi İlyas Salman'a benzeyen bir arkadaşım vardı eski işyerinde. Asgari ücretle çalışıyordu. Evi kiraydı. Bir tek Şahin arabasıydı. Bu adam evliydi. Dışarıda da üç tane sevgilisi vardı.
Çünkü adamda köpek gibi özgüven ve serserilik vardı.
*Hatta tiple kişisel özellikler arasında da bir bağlantı yoktur.
👍🏻😅
@Semih6934 Bu anlattıklarım şaka ya da şehir efsanesi değil. Adam at hırsızıydı, fakir bir işçiydi. Ama özgüvenli ve rahat yetişmiş, kadınlara ulaşabiliyor. Ha yanındakiler manken gibi hatunlar değil belki ama adam en azından insel değil ya da tek eşliliğe mahkum bir beta değil.
Estağfurullah öyle demek istemedim 😄
Bu sitede çıkmaz Semih. Ben buradan insanlar tanıdım, çok kişiyi de görüyorum. Üyelerin %90'ı tutarsız görüş atıyor. Sosyal hayatta ilgi göremedikleri için kendilerine burada yeni bir profil yaratıyorlar. Bu yüzden de her zaman kaybediyorlar.
Kendi gibi olan üye benim bildiğim 10 kişiyi geçmez.
Ancak neşeli veya üzgün bir insanla olup olmadığını anlayabilirim. Veyahut da sinirli, agresif veya yumuşak bir insan olup olmadığını anlayabilirim ama yüz hatlarını kesinlikle anlayamam.
Eic için teşekkür ederim ✌️😊
Evet
Teks resi abim.
Cevap
14Cevap
Ben tahmin edemem pek. ama bazen de aklıma az biraz eşkal gelir. mesela burada yorumlara bakarak bu kişi gerçek de şöyle bir insandır diyorum ama ön yargım olmaz. çünkü burada ki insanların kaçı gerçeği yansıtıyor ya da kendisi gibi oluyor onu bilmem. çünkü çoğu kişi iki yüzlü çıkabiliyor güvenilmiyor kısaca söylediklerine ya da yazdıklarına. benim bile burada tanıdığım bazı kişiler yüzsüz çıktı... ve iletişimi kestim.
Seslerinden edebilirim ama yazı dili sorundur. Çok çok iyi tanıyorsam evet.
İnsan kafasında ister istemez bir profil yaratıyor tabi ki. Buradaki insanların çok büyük bölümünü samimi bulmuyorum. Sorsak hepsi ahlak timsali. Kapalı kapılar ardında neler yaptıklarını çok iyi biliyorum. O yüzden yazdıkları asla referans olamaz benim için.
insanların yüzünü, sesleri veya yazdığı şeylerle tahmin etmek çok zor. Ses tonu ve yazı stili bize bazı ipuçları verse de, bu ipuçları genellikle kişisel önyargılarımızla şekillenir. Gerçekte nasıl göründükleriyle uyumlu olması nadirdir. Çünkü herkesin ifadesi, sesi ve yazma tarzı farklı ve bu yüzden her zaman doğru bir tahmin yapmak mümkün değil. İnsanlar çok karmaşık ve çeşitli, bu yüzden görünüşlerini tahmin etmek oldukça yanıltıcı olabilir
Kısmen karakterik özelliği tahmin edile bilir uzaktan gözlem yapılırsa. Bazıları çok iyi rol yapa bilir bu konuda da olmadığı biriymiş gibi davranarak, bunu da sadece iletişimde oldukları biler gerçeğini. Ben zaman geçirmediğim, gözümün görmediği birine inanmam güvenmem de.
Aslında hep blurlu. Bir tek duyduğum özellikler, pasta süsler gibi yavaş yavaş ekleniyor oluşuyor. Ses konusunda tahmin etmede de bir hayli beceriksizimdir. 😃 Ama romanlarda öyle mi, bak işte tek orada yetenekliyim 😅
Edemem. Görmem lazım. Yani sesini veya yüzünü yazdığı şeylere bakıp tahmin edebilene de benden beş yıldız yani. 😂😂Hatta beşi de geçtim. Dilediği kadar yıldız...
😂😂
O kadar nasıl tahmin edeyim ya o kadar tahmin edecek olsa karşı bir ziyaretine ne ihtiyaç vardı
Bazı tahminler tutuyor benim 😅
Boş ver
Niye ki, zaten çok da önem vermiyorum.
Öyle ya ben de takmam kafaya
İçinden geçenleri tahmin edebilirim ama yüzünü tahmin edemem böyle bir yeteneğim yok😄
Evet, @UykuHuzurr0o böyle böyle tasvir ettim 😂
İnsanın sarf ettiği kelimeleri hem ağızından çıkarken hem de kelimelere dökerken nasıl bir karakterde olduklarını tahmin ederim
Yorumlar ztn kişinin düşünceleri olduğu için kişiliğini yansıtır bir nevi ordan anlarım ama dış görünüşten anlaşılmaz sadece ön yargı olur bu.
Edebilirim de dogru cikip cikmadigini kanitlamaya ugrasmam ki bu cok da mantikli olmaz:)
Kafamda canlandıyınca eylenceli oluyoy ama gerçekçi diğil
Benim bir arkadaşım insanın yürüyüşünden işini tahmin ediyordu.
Ben hayatta edemem.
Bazen yanıltıcı olabiliyor.
tahmin edebilirim ama her zaman benim tahmin ettiklerim çıkacak diye bir kayde yok bende böyle düşünüyorum semih kanka kral
Edebilirim sanırsam zannımca galibamsı
Hayır Semiiii o işler öyle olmuyor 😂
Daaaamam😂
Hayır tahmin edemem
benim ses tonum iyidir tahmin edemezler ama
Bir ara ediyordum da artık etmiyorum 😂
Sadece hayal ederim
Bu konuda pek iyi değilim.
Tahmin edilebilir ama genelde yanlış çıkıyor
Tahmin edilmez , bn edemem.
Biraz tahmin edebilirim evet
Bazen yanıltıcı olabilir
Tahminler hep yanlış çıkar
Denemek lazım
Ederim.
Tahmin ederim evet
Genelde tanıyorum.
bence edilmezz
uğraşırsam belki
Çoğunlukla evet
Ever edebilirim galiba
Çok zor
evettt
əlbəttə.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?