Yalnızlığın zararları ve faydaları nelerdir sizce?

Bence ,

Kötü Yanları:

Yalnızlık, vücutta stres hormonu kortizolün artmasına neden olabilir. Bu, bağışıklık sisteminin zayıflamasına ve yüksek tansiyon riskinin artmasına yol açabilir.
Uykusuzluğa neden olabilir ve Alzheimer hastalığı riskini artırabilir.
Kronik yalnızlık, sigara içmek, obezite veya egzersiz eksikliği gibi sağlık riskleriyle benzer zararlar verebilir.
İnsan bedenindeki hücrelerin düzenli çalışmasını etkileyebilir. Yalnızlık, depresyon, anksiyete ve ruh hali değişiklikleri riskini artırabilir.
Kişinin kendini değersiz ve sevilmemiş hissetmesine yol açabilir, bu da özgüveni azaltabilir

Olumlu Yönleri:

Yalnızlık, içe dönük kişilerin daha az sayıda ama daha sağlam arkadaşlıklara sahip olmasını sağlayabilir.
Bazen yalnız kalmak, insanın kendi varlığının farkına varmasını ve rahatlamasını sağlayabilir.

Sonuç olarak yalnızım ve Bazen yalnızlık beni kötü yönde etkiliyor. Ama kimsenin umrunda olmadığı için nazikçe soralım sizce yalnızlığın faydası mı çok zararı mı?

Yalnızlığın zararları ve faydaları nelerdir sizce?
Cevapla