Annemin o telaşlı hayatından bizimle oynamak için ayırdığı körebe oyunuydu. Sokağa çıkıp delice oynadığımız oyunlarımız, çocukluklarımız vardı. Saklambaç, ip, seksek, misket, futbol, top oyunları, tasolar, bebeklerimiz, arabalarımız kocaman bir hayal dünyamız vardı. Bir torpiller vardı patlatıp kaçılan. 🥺Sizin çocukken oynamayı en sevdiğiniz oyun neydi? ya da çocukluğunuz deyince aklınıza hangi oyun gelir?
Sıkıntılı Zorlu yalnız Sevgisiz bir çocukluk geçirdim Evin en büyüğü olduğum için sürekli çalışmak her işe yardımcı olmak zorundaydı O yüzden çocukluk yaşayamadı oyun oynama gibi bir lüksüm neredeyse hiç olmadı tek başıma keçi gütmeye gittiğimde ne kadar oynadıysam o kadar oynadım
Hayat hiç adil değil maalesef. Son zamanlarda Allah'i adil ve merhametli bulmakta zorlanıyorum. Umarım sorumun cevabını bulmadan ölmem. Değilse cennet bana çok uzak 😞
Ben çok küçük yaşta ayrıldım Evden 11 yaşında şimdi yaşım 40'ı geçti tek başıma yapayalnız kimsesiz çaresiz ailesiz gurbette açlık işsizlik hepsini gördüm. Uzun süre ev kiramı veremediğim büfeden ekmek lokantadan yemek İstemek zorunda kaldım zamanlarım oldu. Artık bazı soruların cevabını bulmakta gerçekten çok zorlanıyorum. Senelerce dua ettim dünyamı düzene sokacak ahiretimi kurtaracak bir eşim olsun diye ama hiçbir şey değişmedi bu vakitten sonra bir şeyler değişeceğine dair Buğday Tanesi büyüklüğünde bile umudum yok bu kadar umutsuzlukla nasıl yaşar insan
Bizde aynısını yapıyorduk. Erkek kardeşim olduğu için bol bol erkek oyunlarında ve ortamlarında bulundum. En yakın arkadaşımda kardeşimdi zaten. Onunda öyle poşet poşet tasosu ve misketi vardı. Bakkal detayını unutmuşum duygulandım 🥺
Ama bizde bütün cipsleri ezip kağıt haline getiriyorduk) O tasoyu cipsin içinde görmek nasıl mutluluktu bi bilsen. Fıstıklı cheetos’tan güzel tasolar çıkmıştı)
Cheetoslarda mı çıkıyordu sadece onu hatırlayamadım demek istemiştim. Tam o dönem babam bakkal dükkanı açmıştı. Leblebi tozu meybuz cips birde çekilişler vardı 10 kuruşa kazı kazan gibi deli oluyordu çocuklar 🥹
Terör diye bi oyun kurmuştuk biz 2 gruba ayrılıyoduk bir taraf terörist diğer taraf asker oluyodu 2-3 mahallelil bü sınırımız vardı önce 5 dakika terör grubuna kaçıp saklanması için zaman veriyoduk sonra onları yakalamaya çalışıyoduk çocukluk işte azmı birbirimizi hastanelik ettik döve döve
İp atlamak, saklambaç. Tek oyun arkadaşım da ablamdı ip atlamak için ipin bir ucunu ağaca bağlıyorduk, sıra bana geldiğinde ablam oynamıyorum diyip gidiyordu 😄 gerçekten çocuğumun travması olur kendisi🥲
Hepsini yaptık, asfalt dökülür dökülmez üzerinde uzaktan kumandalı araba sürecek kadar da deliydik sanırım :D Topluca olduğu için saklambaç ve futbol ve bisiklet sürüşlerinin keyfi bir başkaydı.
Çete tarzı düşüncelerimiz yoktu ama cesareti olmayanların bu durumu geliştirdiği aşikardı :D Şimdi bakınca gece 3-4 lere kadar oynanan saklambaç yürek istiyormuş cidden :D
O zamanlar herkes birbirinden sorumlu gibi hissettiği için gitmesen olmaz mı gibi yalvarışlar oluyordu bizde anne baba izni dahil, öyle öyle geceleri gördüğümüz zamanlar vardı. :D
Bizim işimiz gücümüz maçtı mahalleler arası öyle normal mahalleler de değil biz pendik deyiz tuzla da kartal da kadıköye maça giderdik tren de kaçak bileti hangi vagonda yaa biz otekindeydik😀
1
0 Yorumla
Gizli Üye
(25-29)
+1 yıl
Saklambaç ve bu arada o perde hepimiz de vardır. 😅