Ben bipolar hastasıyım. Vücut metabolizmasının dengesizliğine bağlı bir duygu durum bozukluğu içindeyim. Yaz dönemine yüksek libido ve aşırı öfori (coşku) ile karakterize olan manik evreye geçiyorum. Günde 4-5 saati geçmeyen uyku, yaz sonlarında maninin ikinci evresi olan stres ve öfke kontrol problemi ile cebelleşiyorum. Sonbahar başlarında maninin pik noktasına geldiğim anda en ufak bir travma sonucu ruhsal durumum şelale formasyonunda aşağı doğru yuvarlanıyor. Ama düşüş aşağı doğru kesiksiz bir çizgi halinde değil yukarı yönlü tepkiler de içeriyor. Bazen neşem yerine geliyor geçici olarak. Ama her defasında bir önceki zirveye varamadan önceki dibin altına da düşüyorum. Kış aylarında ise depresyon en dip seviyeye ulaşıyor. Bahar mevsiminde yeni bir dönem mayalanıyor.
Yazın doğal olarak insan geçecek aktivite yapmayı daha çok istiyor. Hem deniz etkisi hem de tatil yapma isteği bizi daha çok gezmeye ve eğlenmeye teşvik ediyor.