Günooydonlor 😃
bayram da yaklaşıyor, misafirlere “çay fırlatayım mı¿” diye sormayı düşünüyorum shdjs

3:19 😌
Günooydonlor 😃
bayram da yaklaşıyor, misafirlere “çay fırlatayım mı¿” diye sormayı düşünüyorum shdjs

3:19 😌
Günolar, günoydunlar derken ne kadar oluru var, o da doğru, o da güzel, ben herkesin çay ikramı sırasında kendisine özgü bir ifade biçimi olduğunu düşünüyorum ve bu bana çayın candan, içten oluşuyla ilgili çok doğal geliyor.. Bir çay vardır, bir çayı içilir hâle getiren insan, bir de birlikte çayı içen en az iki, en çok limitsiz dost insan.. Ben mesela çay koyayım veya çay yapayım derim genellikle.. Afiyet, şifa olsun..💗🌾
☺️🌺💛
Biz sormadan demliyoruz ve getiriyoruz 😄
Yeter diyene kadar da dolduruyoruz valla hiç soru cevap geçmiyor bu anlamda 😄 doldurmaya kalkınca doyduysa tamam içmeyeyim diyorlar artık ısrar çayı dolduruyoruz bir tane ben tek ısrar çayından sonra pes ediyorum ama annem üzerine 2-3 bardak daha içilebilen baskısına sahip 😂
dhshs misafirin az konuşanı makbuldür :D
Dövesi geliyor insanın dimi sjdjw
Ben çay katıştırayım mı diyorum veya bu çayınızın bitmiş hali mi diyorum 😃
Seçeneklerde çay koyim mi yok ben elendim
Koyim mi :D nereliyiz Adana mı? Sjdjs
Kibar halini sevsinler :D jdjfm
Hele gülüşe 😋
Günooydonlor :D benim için hiç fark etmez sen hangisi doğru diyorsan dsfdf
Oy oy :D olmaz öyle sana misafirliğe geldim, nasıl soracaksın bana bu soruyu :D skdjak
@Sosyetic_SheqiiL O zaman yeni cümle bulmam lazım bunlar yetmez :D sdjsdjd Çay alır mısınız Kraliçem. bu çok iyi oldu :D
İngiliz çayı olsun :D
Hemen geliyor :D ✌️🥳
Sadece elimde tutucam 😃 sütlü çay mı olur ıyy hsdhhs
İngiliz çayı da pek bilmiyorum sdjksdj :D ne istersen onu getireyim
Teşekkür ederim cann 🥳🤗✌️
Rica ederimm 😌💞
Cevap
50Cevap
Bizde genelde çay koyayım mi diye sorarlar misafir de varsa koy 😂 ya da kalkmışken banada koy derler 😂
En uyuz olduğum cümle bu konuda “kalkmışken bana da koy” 😅
@Sosyetic_SheqiiL bir çay alır mıydınız güzel bayan 🌺
Sizin ellerinden nazik hanımefendi, asla reddedemem 😃
@Sosyetic_SheqiiL Güzel olduğunuz kadar da çok naziksiniz herzamanki gibi teşekkür ederim 🙏🥰❤️🌺
Ben teşekkür ederim rengarenk güzellik 🌺♥️
Hepsi yanlış
+ çay koyuyorum
- banada koy
İşte olmuyor o öyle 😒
Heee :D
Dengen nerde ya senin :D bir yaranamadık
Hııı? Asıl dengesiz ben miyim yani
😅😅 eğleniyom ne var
Tövbe haşa hddha
Değil misin :D
Eğlenceli olmayan insan kişisi :D ouzz
Peki bununla övünmen 😕
🙄🙄
Noldu be
Susmayayım mı :D
youtube.com/shorts/NayLGUZMfOY?si=269SbJSW3ORhVGIB
Shdja :D tamam
Aferin ne be :D tip ya
Şarkı öylesi ne alaka jshdjs
Susma deyince sen aklıma geldi :D hepsinden anlam mı çıkaralım
😅 bana mı armağan ediyorsun
Hiç ormantik değil :D
😅 ev gibisi var mı be
Söyle
Ne alaka ne alakaaaa
Bak ya, dalga konusu oldu 😃
Her şeyin fazlası zarar :D
Yorulman zorunda değil kimse :D
Reddedildi. 😃
😒 bye
Çay içer misin? Veya git kendin al çayını diyorum.
Kız misafire kendin al denir mi :D
Ben yaşlandım artık ne misafiri bana gelen benden hizmet beklemesin.
Bırak şimdi :D yaşlanmışmış djdk
Çay tüküreyim mi
Çay fışkırtıyım mı diye de sorulabilir
Sen fışkırtıyor musun çayı
Evet gargara yapıyorum sonra fışkırtıyorum
😕 hiç komik değil, bilesin.
Komik değilim ki ben zaten
youtube.com/shorts/wTKCG-Z-YMI?si=d78u9m1r-aGw3LYR
Peki bu komik mi?
Muazzam bir olay değil mi
Kesinlikle sana katılıyorum bu konuda
Hangi konuda
İşte, bu konuda
Hıı aynen, tamam tamam. 😒
Bu konuda da katılıyorum bak 😏
Katılma sen bir şeye.
Sana ne
Bana katılırsan bana ne olabilemez
Yoo olur
Yoo olmuyor
İnatlaşcaz mı olur diyorum daa
İnatlaşma benlen, olmaz diyorum ulaa
İki Karadenizli bir ipte horon tepemez daa
O zaman sen o ipten ineceksin
Ben o ipten inmem seni atarım aşşaa
Hayalperest
Haklısın
Somurtkan
Neşemi rakı masasında kaybettim
Masa duruyorsa bir git bak derim. Neşe önemli.
Mübarek ramazan ramazan ne masası
Kendini burada hesaba mı çekiyorsun 😅
Tabi kendi hesabımı kendim öderim kimi çekicem hesaba 😂😂
Ramazandan sonra yap bunu :D
Ben rakı içmem ki 😂😂
Sorunumuz şu an bu mu cidden :D
Evet bu 😃
İçersin o zaman 🙄
Çay ister misiniz? sanki daha doğru. Türkçe’yi çok doğru kullanıyoruz ya. İnsanlar nasıl rahat ifade ediyorlarsa etsinler. Sonuçta aynı anlamı çıkartıyoruz. Bebeklerin konuşma tembelliği gibi , fakat aileler anladığı için konuşma işlevine geçmedikleri gibi😅
Doldurayım denir. Türkçe dersleri jvjjgjg
Çayı güzel demelemek önemli olan oralara odaklan bence 😏
Efso çay demlerim :D
İçmeden inanmam hcfjhf🌷…
Demek ki, hiç bir zaman inandıramayacağım seni 😃
Demek ki 😏
Doğru olan çay koymak aslında. Koymak fiilinin orijinali "kuy" kelimesi. Bir sıvıyı boş olan bir çukura ya da bir kaba dökmek anlamı taşır. Kuyu ve kuyum kelimeleri de buradan gelir. Yine aynı şekilde doldurmak da kullanılabilir.
Aydınlandık şükür 😃
Neden araştırdın ki :D
Aha benden önce bunu konu yapanlar olmuş :D
Araştırmayı seviyorsundur belki takıntı demeyelim :D
Kimse önem vermiyor 🥹
Çay doldurmak ve çay koymak kelimelerini kullanıyorum. Çay katmayı ilk kez duydum.
Bence doğrusu doldurmak. Neticede bardağın içi çayla doluyor.
Doğrudur :D
Hani şu olabilir sanki jfjfjf
Ah ulan bunu nasıl söyleyelim 😅😂
Olmaz Musti söyledi ben de denedim diyecem :D
En doğrusu çay doldurayım mı. Diğerleri saçma. Hele çay katayım mı nedir 😒
Ben çay koyayım mı diyorum.
Çayları tazeleyeyim mi :D size verdiğimiz bayattı djdjs
Doldurayım mı derim 😄
https://www.youtube.com/embed/dUR2YfnfcjASeni alayım ben :D boş ver çayı şekeri
Ben aşık oluyorum 😍
Yiyerimmm, nasılsın beybi 😃
İyiyim çiçeğim göremiyordum seni
Çok yoğundum çok 🥹
Heryerde aynı kargaşa demek 🥺 yorma kendini bebişim
Geçti o yoğunluk çok şükür yavru ☺️
Çay çaya benzemedikten sonra ☺️ isterse en kibar kelimeleri kullansın.. ama.. lezzetliyse isterse koyayım mı desin 😅
Sen ne söylersin :D
Çaysadın mı.. Kana kana elimden unutamayacağın bir çay içmek ister misin yiğidim..😅 bu sevgiliye.. çay demledim içmek isteyen parmak kaldırsın.. bu da ortamdakilere ☺️
Sevgili karıştırmayalım olay başka yerlere gidiyor sjdjsks
😂👍💃
Çay vereyim (1), tazeleyeyim (2) mi?
Diye 2 seçenek vardı diye hatırlıyorum Çay içmeyi sevmeyen ben 🫢
Biz de bayılmıyoruz fakat misafir kişileri sevmekte djdj
O zaman bu soruları değil de ne güzel olmuşsun... teyze, abla zayıfladın mi amca, abi sözlerini dozunda kullanmanı tavsiye edeceğim 😅
Nasıl yani? Durduk yere iltifat mı edeceğim misafir kişisine
Misafir diyince yakın akrabalar olarak düşünmüştüm.. ondan öyle dedim
Hıı :D akrabanın yakın olmayanı makbuldür djdja
Doğrusu çay doldurayım mi dır çunku katmak ve dökmek farklı şeyler için kullanilir.
Katmak biraz eklemek gibisinden bi anlam verirken dökmek ise belli bir kaliba sığmaz yani olduğu gibi bocalamakdır. Ama çay, bardağını doldurur.
Mantıklı
Aynı şekilde koymak da doldurmak gibi olduğundan o da doğru ki biz en çok bunu kullaniriz
Günaydan.
Demli mi koyayım yoksa demsiz mi ya da “sıcak çay içermisin” gibi yaklaşımlar misafirin yüzünü güldürür.
Sıcak diye belirtmek mi gerekiyor Günaydan :D
Sıcak çay varsa soğuk çay da ikram edebilir manaları vardır 😄
Yok jonemm sen biliyor musun soğuk çay kaç para olmuş 😃
😄 o zaman buharlı çay a devam
Buharlı çay içer misiniz efenim? derim 😃
Sorula bilir 😃.
Buharı üstünde çay ☕️
Peki madem :D
😄
Bence koyulur çay ya dökmek yere dökmektir katmakta başka bir şeyin içine eklemektir. Sabah sabah nereden düştüm ben bu işin içine 😂
Aynı soruyu ben de sordum kendime :D
Kafamızı nelere yordurdun yahu sabah sabah 😂
Beyin Jogging yapıyoruz şurada :D
Sporun en sevdiğim kısmı kafadan yapılan 😂😂
Çay ister misin de denebilir sjjs eğer isterse bana da getir diyerekte durumu avantaja çevirebilirsin sjjs
Oha :D zehir gibisiniz yine bayım
Hoşlaştığın konularda haklısın deme bana :D kaçırdılar mı seni yine ahdjsajsj
Ne çağrısı ya, kediler miyavlıyordu hedjja
Düştün dilime djjd
Kim dağıtıyor yine
Bugün hiç dağıtmadım 😅
Yazarsam görürsün 😃
Artık çok geç :D
Şimdi kaçırıldın mı? 😃 hddj çok iyi ya
Bir şey merak ettim 😂 niye @_eოeralԃ_ ın yorumuna salça olamıyoruz sjjs
@_eოeralԃ_ Almanca konuştuğunuz için egolular, artistler falan diyecektim sjhs
kıskananlaaar çatlasın shdjja
Yöreye göre değişiyor. Karamanlı arkadaş katayım mı derdi. Bizde dökeyim mi doldurayım mı denir. Herkes kendine göre haklı
ne haklı ben olmalıyım sjskk
Sende haklısın şekil 😀
Çay kaşığını bardağın üzerine düz koyana kadar çay çekmeye devam shjj
😄😄
Ama onun anlamı kötü :D
Şeymiş, çayı beğendim ve beğenmedim :D anlamı taşıyormuş sjdj
Çay içer misin? veya çay doldurayim mi ikilisi ölümüne kapısır :D
Ölseler de kurtulsak shsja
Komşumuz Adile teyzenin deyimiyle "Bi dene daha çay koyuverem mi gari guzuum" 😀
Olmaz beybi :D
Yanlış mı mı mı mığğ?
Yapamayız biz öylesi 😃
Bişiy dicektim de neyse sapıklaşmıyım ndjdjdjd
😄 sus kız
Bugün herkes bana sus diyo jdjdjdjd
Çay doldurayım mı...
Galiba bu denir ya da git kendin al bu da denebilir
Kendin al diyen oluyor mu acaba dhsj
Ahsjanshhd
Evet zehir gibisin misafirlerin içeside gelmez jsjs
Çay fışkırtmaca djsjs
Bayramda bari kibar davran misafirlere gelmezler bidaha jsjs
Gelmesinler aman çok lazımdı 😂
Oruç sana dokunmuş o zaman ksks
Yok dokunmadı :D alıştık
Dumanlanmalar azalınca bilmiyorum nasıl tepkiler yapıyor sende dkdk
:D sigarasızlık artık başıma vurmuyor
Bi an bıraktın geldi okuyunca ama o bırakır sen bırakmazsın onu kskdd
Doğru dedin :D dert ortağım benim
Çıkar bi gün bi kurt bakışlı bıraktırır sonra sjskd
Ben onu da alıştırırım shdjs
Etrafta bu kadar rahatsız varken oda alışır doğru skdk
:D hayat çok zor
Evet görüyorum allah kolaylık versin 😃
Doğrusu çay içer misin? olmalı ben en azından böyle cümle kuruyorum.
Tamam tdk
Çay içermisin derim genelde. halamın kızı var o hep katayım mı der komik geliyor 😅
Ben de demişimdir öylesi “çay katıştırayım mı” şeklinde 😅
😅😅
Merhaba günaydın iyi günler. Tazeleyeyim mi derim genelde ya da çay daha var içen mi?
Çayımı tazeleyebilir misin?
Günaydın😊
Günaydın 🌺🌺
Çay içer misin?
Çaylayayım mı?
Çay var içeceksen kalk al.
Çay söyle de içelim
Çaylayayım mı nedir ya nopaçii jejdka
Ben öyle diyorum 😂 bu masanın borcu mu var çaylasanıza , kanka çayla da içelim falan diyorum 😂
Kalk al dese kankan sana :D ömür billah küsersin ha
Küsmem kız ben ama küfür etkisi yaratan söz söylerim 😂 her şeye bir cevabımız var sosyetik inat 😂
Bu şey mi ya “opoçii öz güveni” :D sana bir şarkı açayım da kavanoz kapağı kapatıyormuş gibi dans et ahshaja
Özgüven getir götürümü yapar 😂 yok ben gökyüzüne top atarmış gibi dans ediyorum 😂
O da çok şekil :D
Kabile dansımız 😂
Ağzında sigara onu ölümsüz bir tanrı haline getiriyor. Havaya doğru salladığı elleri kötü enerjiyi atıyor.
Havayı gırgırlıyor 😂
Ortam gibi ortam be 😂🤤
Canın mı çekti sjdja
Kız bu can çekecek bir şey değil ibadet bu 😂
İbadet diyo ya :D çıldırıcımmm
Tamam sakin ol sosyetik inat 😂😂
Ben hep doldurayım mı, koyayım mı,😬 diyorum 😄 en iyisi doldurayım mı bence
Aslında ben bir şey demiyorum, çay bitti diyorum :D içmeyeceksiniz değil mi? mffkf
Bir daha demlemek zor geliyor dimi 😃 anlamazlar
"Çay katayım mi?"
"Çay ister misin?"
"Çay vereyim mi?"
"Çay?"
Bunlar benim kullandıklarım.
“Katayım mı” çok farklı bir şey, saçma bir anlamı oluyor haliyle. Diğer iki seçenek arasında ise “Doldurayım mı” demek “Dökeyim mi” demekten daha mantıklı geliyor 😊
Çay var isteyen gitsin alsın, en doğrusu budur..
Nerde?
Kimse kimseye külfet olmasın, her yerde geçerlidir..
🙄 öfff enerjim sömürüldü
Büyük büyük cümleler, alkışladım seni..
Neyin var ya 🙄
Az biraz kavga edesim var, yardımcı olur musun lütfen? 🙄
Ama neden 😕
Her şey çok sıradanlaştı, biraz aksiyona ihtiyacım var.. 😅
Bu muydu sıkıntı, şimdi kırarım ha
Beynimi zinde tutmalıyım, el versen ne olur? Eksilmez da.. 🙄
Elini veren kolunu kaptırır, pışııık :D
Şeytan seni kıskanır, başka sözüm yok.. 😅
Şeytan mı olduk şimdi de :D hadsiz
Saçmalama lütfen.. O sen olmak için çaba sarf eder, kendine haksızlık etme.. 😂
Zorla elimi alıyormuşsun gibi bir his oluştu :D kavga çıkarmak istiyorsun sanki
Düşündüm de şeytanlık bulaşıcıdır, vazgeçtim.. 🙄😅
Demek ki senden bana bulaştı :D ve boynuz kulağı geçti
Sen arşa çıkarttın, ben senin yanında masum.. 😅
Bırak şimdi, kıvırmayalım :D
Özünde iyi insan diyorlar ya, işte sen.. 😂 Sadece özüne giden yok fazla karanlık..
Aslında karanlık değil
"Çay ister misiniz?" diyorum genelde :))
İsteriz güzel bayan 😅
Hemen yazan parmakları tek tek tek tek mcjx 😘
😃☺️♥️
Çay var içiyon mu da tutar bak ya da hişşş çay çay falan 😂 çay doldurmak çok sıkıcı bir şey ya ordu gibi sülalen varsa 😂
çay doldurayım mı veya çay ister misin diyoruuum been 😄 günoo 🌸
Günooo schatziiibabess♥️
schatzimm ♥️
Ne hoş bir sabah 😌
dimii, musmutluu 😌
Oldu olacak mutfakta çay var isteyen gidip alabilir diye sesleniver.
Aaa süper fikir 🧐
Çay doldurayım mı? bunu kullanırım genelde.😄
En doğrusu çay içermisin veya çay içermiyiz.
Çay içer misin , bitmişse; tekrar çay alır mısın ben böyle söylüyorum
Çay dökmek ney , duygusuzca. En doğrusu çay koyayım mı/doldurayım mı
Duygulu mu söylemeliyiz 😅
Evet çok poetik bir şekilde şiirli miirli😂
Örnek isteriz 😃
çay dökerim damla damla
İçerim kana kana
Tek bir isteğim var ama
Demli olsun birde limonla
Wooow etkileyici :D
her yöreye göre hepsi doğru ama ben çay dolduruyorum genelde kdldfl
Doldur tabii 😃
çay versene ya da verir misin derim
ben vereceksem de kalkmışken koyayım mı derim
Kalkmazsan koymayacak mısın çay :D
istesin yeter ki hemen kalkarım 🙈
Ne desem bilemedim şimdi. Hangisini söylesem, ötekinin hatırı kalır. Sen en iyisi demliği bana ver, ben kendi kendime koyayım 😛😜
Sana da koyim mi diyorum ben 😄
😅😅
Sen öyle sorarsın o doldur tabii der :D apışıp kalırsın öyle
Jaaahh :D aynen öyle
Çay doldurayım en doğru olanı
Doldur be meyhaneci şarkısı yankılanıyor kulaklarımda djsj
Ne güzel şarkı o öyle sfsdsd boş kalmasın kadehim doldur be meyhaneci
İşte biri “çay doldur” deyince benim kafada “dolduuur be meyhaneci” çalıyor shdhs sonra meyhaneci sarhoşuz bu gece sksnd
He sonra Çelik var şarkıcı demi hatırladım sgsfsfs
Evet sjdj benim kafa da böyle
Sjsjdfd
Hangi köydensin sen bakalım? 😃
Gelirken sağda dönerken solda :D
Çay alır mısın olabilir 😅
Çok nazik :D
Çay koyayım mı demesinler de..
Ne diyelim :D
Doldur bari dhhd
Doldur bari rica 😂
Afiyeddd 😅
Cay doldurayım mı derim dümdüz
Dümdüz olmak gerek tabii 😅
Çaylayayım mı🤣
Çayla bizi nesliii 🤤
Ay çok samimi geldi bak😂
Aşırı samimi :D
En doğrusu
Sen çay veresenn çay
Kimse aksini iddia etmesin
Çay veresen çay mı :D talepkar misafir sjdj
😃 djıdks biliyorum bunu
E çay veresen gurban denir bizim Diyarbakır’da :D
Verelim gurbaney gurbaneyy :D
Çay alır mısınız?
Alırız evde iki paket var shdh
Cay alırmıydınız diye sorulabilir
Alırdık bir zamanlar :D
Olur olur 😃
Bilmukabele
Çay içer misin?
İçerim kibar adam :D
İki saat sonra aile çay bahçesinde.
Hangisi, ayh ben orayı bulamam :D şöför yolla
Şoförü olan adamın çay bahçesinde ne işi var. Taksiye bin gel. :D
Taksi çağır bana, parasını peşin veresin ha 😒
Çok havalı.
Havalı taksi olsun tabii 😅
İtibardan tasarruf olmaz :D
Bence sen limuzin kirala bir kereye mahsus :D ne havalı giriş olur ama aile bahçasına 😌
Çay içmeye giderken mi :D
Tabii sen koskoca Patron adam :D yaparsın, gönderirsin bir auto
Bilsem çay bahçesi işletirdim ahahah
İnsanlar böyle patron oluyor işte, cimrilik yaparak :D çay bahçesine gidince ne pahalı şey neyse onu getirin diyecem on bardak getirtip içmeyecem djdjs aha lan bana soru çıktı
Hadi bakalım :D
Yine çok yaratıcıyım. Sen de cimri :D
Hummer limuzinle aldırayım da havandan eksilmesin
Nasıl da bana yakışanı bildi :D daha fazla “cimri” dememe katlanamadı ya djdj
Sana değil bana yakışanı yapıyorum ahahaha
Sana yakışan ben o kadar laf etmeden bunları teklif etmendi :D bir hohoho diye gülüyo
Seni söyletmek varken niye öyle bir şey yapayım :D
Yalnız sen söyletmekten zevk aldığın için söylenmedim :D kendine pay çıkarma
:D
Çay koyayım mi 😆😄
Koyss :D
😂😂😂😂
Bizde çay koyayım mı derler😂
Ama koyayım mı tuhaf kaçıyor :D
Evet ve dilim alışmış böyle degistiremiyorum😄 çalıştığım yerde herkese "hadi çay koyayim mi size" demiştim var ya o bi anlık gelen hayat enerjisi..😄
Ahahaha ardından gelen “koy kız koy” 😅
Eveet😄😄
Hiç biri. Çay biten kalksın alsın
Olmaz öylesi 😒
Ben kalkıp almıyorum zaten direkt,
https://youtu.be/CNKTnsXJGYg?si=-ak882ZBKmsqYGP1
😅🐊
Çay doldurayım daha diğerlerinden iyi gibi 😀
Şey dedin mi kendi kendine, Allah başka dert vermesin sdjja
Yani insanın aklına geliyor öyle sorular durup dururken, ben de google'da bakarım hep
😁 insanlık hali diyorsun prof
Evet bence sjsj
Teşşküür 😅
Hepsini yap hepsi doğru
Hepsini peş peşe mi sorayım
İmkansız sırasını karıştırırım shsj
ahahha aynen 😃
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?