
Örnek verecek olursam. İzlediğin bir korku filmden ya da gördüğün bir kabustan.

Örnek verecek olursam. İzlediğin bir korku filmden ya da gördüğün bir kabustan.
Hayır neden olsun. insan korkmayı sevebilir. ben de mesela Jumpscare tarzı böyle aniden çıkan şeyleri seviyorum. çünkü hayat beni hiç şaşırtmıyor 1-2 saniye de olsa birden şaşırmak güzeldir. yani kimseye zarar vermiyorsa bu durum kişi sadece kendisi korkmayı seviyorsa başkasını korkutmuyorsa sorun olmaz altı üstü film bu kadar ciddiye almamak lazım. gerçek hayata bakmalı insan.
Evet, korkulardan sürekli olarak etkilenme durumu, belirli bir tür psikolojik sorun olarak kabul edilebilir. Bu durum genellikle "fobi" olarak adlandırılır. Fobi, kişinin belirli nesneler, durumlar, faaliyetler veya durumlarla ilişkili aşırı, mantıksız korkuları içerir. Fobi, korkunun hayatlarını etkileyecek kadar güçlü olduğu ve kişinin günlük işlevselliğini ve refahını olumsuz etkilediği durumlarda psikolojik bir sorun olarak kabul edilir.
Korkular ve belirli fobiler herkes için normal olabilir, ancak bazı durumlarda korkular kişinin yaşam kalitesini ciddi şekilde etkileyebilir. Örneğin, agorafobi (kalabalık yerlerden, açık alanlardan veya evden çıkmaktan korkma), sosyal fobi (sosyal durumlardan korkma), uçak korkusu ve diğer fobiler, kişinin günlük yaşamında büyük zorluklar yaşamasına ve sosyal, iş, veya kişisel ilişkilerde sıkıntılar oluşturmasına neden olabilir.
Korkulardan haz almak ise genellikle bir kişinin risk almak istememesi veya rahatlık alanının dışına çıkmak istememesi durumuyla ilişkilendirilir. Bu durum, genellikle belirli bir güvensizlik, tedirginlik veya kontrol eksikliği ile ilişkilendirilebilir. Korkular, kişinin duygusal ve zihinsel refahını olumsuz etkileyebilir ve kişinin yaşam deneyimini sınırlayabilir.
Böyle insanlar normal kişilerin normal olmadığı kesin :-)
Korkmaktan haz alan insanların normal ve sağlıklı ruh hâline sahip olmadıkları kesin teşhis, istemeyen inkâr edebilir tabi. Ruhen travmalar ve psikoterapi gerektiren çocukluk belirleniyor bu tarz insanlarda. Bir de insanın izledikleri ve dinledikleri ruhuna ve zihnine işlemektedir, bir ruh ve zihin neyi istikrarlı olarak izler ve dinlerse onun şeklini alır elinde olmadan. İnsan bu sebeple odak noktasını iyi belirlemeli."Bana bir şey olmaz, film ve gerçek ayrı şeyler" diyenler kendilerini kandırıyorlar maalesef.
Aslında buna "psikolojik rahatsızlık" diyemeyiz. Fakat ben kendimde şunu fark ettim: hiçbir şeyden haz alamadığım zamanlarda korku filmlerine ve hikayelerine yöneliyorum. Belki de günlük hayatta epey hissizleştiğim için korku hikayelerine bu kadar sarıyorumdur, bir şeyler hissedebilmek için. Başkalarında da böyle olabilir.
Cevap
12Cevap
Olabilir, ben zaten normal olduğumu düşünmüyorum.
Peki ya hiç bir şeyden korkmamak ne oluyor
Korku filmlerini izlemekten aşırı keyif alıyorum, olabilir aslında. Mutlaka altında yatan psikolojik bir şeyler vardır.
Sanırım evet mesela ben korku filmlerini çok severim ama gözlerim kapalı izlerim. :D :D
Bence olabilir. Bana pek normal bir durummuş gibi gelmedi.
Ben korkularımdan arındım ama hiç haz almıyorum, alanların psikolojik sorunu olabilir sanırım 🤔
Korkudan haz alanın psikolojisinde kesin bir sorun vardır
Allahını seversen narcos amca korkulardan haz almak normal bişey mi töbe töbe jsjsj
Olabilir. Ben şiddet ve korku içeren hişbirşeyi izleyemiyorum
Şiddeti hiç. Korkuyu da yanımda güvendiğim biri olması lazım.
Birazından kimseye zarar gelmez. Adrenalini böyle arttırmanın günahı da yok hem ksjskdf
Korku filmi izlemek hoşuma gidiyor ama diğerlerinden asla haz almıyorum aksine korkuyorum 😭. Haz alanlar evet rahatsız olabilir rahat batıyor dedikleri insan tiplerinden herhalde onlar
Korkuların üstüne git yenmeyi biraz seven biriyim o sebeple çok yani haz almaktan ziyade üstüne gidip onu çözmeyi Çöz çözümlemeyi korku korkusuz olmak önce korkmamak değil korkularınla baş edebilmek
Değil bence başkalarının korkularından alıyorsa sorunlu olabilir
Değildir. Korku filmindeki izleme sebebi merak duygusundan ileri gelmiyor
Kabus çok fena ama korku filmlerinden haz alanları anlayabilirim 😅
Kabustan değil ama korku filmlerini severim
Korku filmi izlemek kabus vs basit şeyler bunlar gerçek hayatında korktuğun gerçek şeylerde belki
Mumkun. Kaynaklandigi bir sebep vardir.
kesinlikle normal bir psikoloji değil
Ben korkmam bilemedim ki şimdi
Ruh dünyasına gore herkesin farklı olur ya
Kesinlikle, korkudan haz alınmaz.
Aslında olabilir.
Sorun değil bence ama ego olayı var fikrimce...
Kesinlikle delilik
Buda bir tür mazoşistlik gibi
Olabilir abi
Yio zevk meselesi
olmaz bence
Bence hayır
Kesinlikle öyle
Evet olabilir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?