#lise veya üniversite mezunu olup ta, sizin okuduğunuzdan daha iyi bir üniversite mezunu veya kariyeri yolunda giden insanlarla sadece zekânız ve vizyonunuz sayesinde ortam paylaşıp arkadaş olmayı başarabileceğinize dair özgüveniniz var mı 🤔?
#tubasueda 🍀🗝️🖤
Eğitim seviyesi ve kariyeri sizden üstün insanlarla sosyal ortamlarda muhatap olurken kendi öz güveninizi nasıl korursunuz 🤔?
Kişilik & Karakter konusunda 204,2b cevap paylaştı.
Ben öz güveni korurum çünkü eğitim seviyesinin benden yüksek olması bir şey ifade etmiyor benim için.. önemli olan karakteridir. zaten sırf bu yüzden beni alt seviyede görüp de ezikleyecekse o ortam da bulunmam bile.. veya o insanlarla iletişim kurmam
O kadar isabetli bir soru ki, iş hayatına girince sürekli bununla yüzleşmek zorunda kalıyorsunuz.
Benim yöntemim rol yapmak. Sanki hiç kendimden şüphe etmiyormuşum gibi, yaptıklarım ve kararlarımla tamamen doğru stratejiler yürütüyormuşum gibi davranıyorum. Yaptığın işin ve bulunduğum şirketin güçlü yönlerini iyi analiz ettim, onlardan yürüyorum genelde. Kendi içimde "acaba burada oyalaniyor muyum?" diye düşünsem de bunu kimseye belli etmiyorum. Bu da insanların bana olan saygısını arttırıyor. Ki kendi kariyer planımızla ilgili hiçbir konu bir başkasını ilgilendirmez.
Bilgi konusunda eksik olduğumu hissettiğim de çok zaman oluyor. Etrafta kendinizden yaşça büyük, kariyer sahibi kişilerle beraber çalıştığınızda, o insanların yüksek standartlarına göre siz alçakta kalmış olabiliyorsunuz. Bu özgüven sarsıcı oluyor kuşkusuz ama bir taraftan da sizi geliştiriyor. Eve gidip o konuya çalışmak istiyorsunuz. O insanlardan takdir görmek de o gününüzün iyi geçmesini sağlıyor.
Okunan okulun prestij sahibi bir ismi olmaması çok önemli değil. Konu problem çözmeye geldiğinde, en akla yatkın çözümü iyi gözlem yapan, işin içine girmekten kaçmayan kişilerden geldiğini görüyorsunuz. Bu bitirilen okulun adıyla bağlantılı değil. Bu yüzden bunlar insanın özgüvenini sarsmamalı.
Yüksek lisans yapan, ardından da doktora hedefleyen şahıs olarak diyebilirim ki. Prof. Bile nadirdir kibri olmayanı. Kibirden mi kaynaklıdır neyden kaynaklıdır bilemem. Bazen farklı ve bilgili gözükmek için o kadar saçma sapan şeyler diyorlar ki. Kanıtıyla makalesiyle, beaber adamın tezini çürütsen. Utanmasa “Bu makale güvenilir bir yerden değil” falan diyecek. Gerçi diyenler de vardır muhakkak da, yani demem o ki, bilgili olmak önemli, önemli de, asıl önemli olan, onları ne kadar etkin kullanabildiğiniz. Kendinizi ifade edebilmeniz. Doğru ya doğru, yanlışa yanlış diyebilmek. Hatayı kabullenebilmek.
Böyle ortamlarda konuşmaktan ziyade dinlemeyi tercih ediyorum. Elbette yetersizlik hissi oluşacaktır. Ki buda normal olan ama senin öz benliğini sarsmamalı. Aksine hırslandırmaöı. Toplumlar zaten böyle gelişir. Bir üst seviyeye çıkar.
Kişilik & Karakter konusunda 11,2b cevap paylaştı.
ben korurum her zaman. beni etkilemez
1
0 Yorumla
Devamını Gör(5)
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
Ana Sayfa > Kişilik & Karakter > Sorular > Eğitim seviyesi ve kariyeri sizden üstün insanlarla sosyal ortamlarda muhatap olurken kendi öz güveninizi nasıl korursunuz 🤔?