Merhabalar Herkese 🌸

Karşındaki kişiyi kırmamak adına kelimelerini daha özenle seçip, gerçekleri söylemekten biraz daha kaçınır mısın, yoksa her daim dobra mısın?
Merhabalar Herkese 🌸

Karşındaki kişiyi kırmamak adına kelimelerini daha özenle seçip, gerçekleri söylemekten biraz daha kaçınır mısın, yoksa her daim dobra mısın?
Ben her zaman dikkat ediyorum.. yani açık sözlüyüm ama insanlar açık sözlü olmak ile patavatsız olmayı karıştırıyor bence.. tabi ki de hiç bir zaman yalan söylemem ama en azından gerçekleri söylerken de kırıcı olmamayı denerim.. çünkü ne gerek var kalp kırmaya.. karşımızda ki kişiyi üzmeye..
ama karşımda ki kişi beni kırıyorsa düşünmeden. bende hiç salmamam onu kırarım..
Değerli ve sevdiğim insana kelimelerimi çok özenerek, sevgiyle seçerim.. O'nun kâlbini kırmamak benim için en mühim amaç olur her daim. Yine de ben kelimelerimi zaten seçmeden konuşmam pek.. Aslında sevdiğim insana ayrı, nötr iletişimde olduklarıma ayrı, sevmediklerime ayrı düşünüp konuşurum. Neticede patavatsız biri değilim evet, lafımı bilip de konuşmayı severim daima..🙂🍀🗝️
Dobra olmak ile öküz olmak arasında bir çizgi var. Dobrayım deyip nezaket kurallarını aşmamak lazım. Bende her zaman net bir insanım. Rahatsız olduğum konularda kendimi yeterince güzel ifade edebilirim. Yine de her zaman karşımdaki insanı kırmamak için kullandığım dile sürekli dikkat ederim.
Bazı insanlara karşı aşırı hassas olabilirken genele dobrada değil patavatsız oluyorum genelde bazen laf ağızdan çıkınca çenemin yayını diyorum kendime 🤷🏻♂️😅
Cevap
29Cevap
O dobra değil patavatsız oluyor. Kişiye bağlı
İçim neyse dilimde onu der gadası
Hitabım ve üslûbum samimiyete göre belirlenir ama seçtiğim kelimeler de karşımdaki kişinin tavrıyla alakalıdır. Birisi kırılacak diye kelime esirgemem.
Dobralıkla patavatsızlık arasında çok ince bir çizgi var. Ve patavatsız olmamak için kelimeleri seçmek gerekiyor.
Aklından geçen her şeyi olduğu gibi söylemek dobralık değil patavatsızlıktır.
Uslup çok önemli bir durum...
Dobralık kabalık değildir. Kelimelerimi seçerek hislerimi nazikçe belli ederim.
Orası öyle tabii ki
Evet keşke ayırdığım zamana değecek bir olsaydı kolay değil. Yapacak bir şey yok birazda olsa birazcık da olsa ben karakterli biri bilirdim meğer amacı çok farklıymış neyse herkes kendi yoluna yaşanmamış saymaktan başka artık bir yol yok
evet kahretsin ki öyleyim. içimde ne fırtınalar kopuyor bense hala aman kalbi kırılmasın, aman üzülmesin, aman ağır konuşmayayım diyorum. bu şekilde de en çok kendimi üzüyorum
Dobrayım ama hayatımın kadınlarını hiç üzüp de geri düzeltmediğim olmadı arkasın dan konuşmayı veya icime atmayı beceremiyorum ben halen de öyleyim ama iyimdir iyi
Dobra her zaman.
Kelimeleri seçerim ama doğruyu da söylerim tartışma da olacaksa doğru üzerinden olsun.
Söylediğim sözün nereye gideceğini düşünsem de düşüncelerimi ifade etmekten kaçınmam. Ama patavatsızlık yapacak kadar da bilinçsiz değilim..
Karşımdaki insana bağlı bu durum ama sinir var sinir ederse terslerim eğer kırıxı olursa bende olurum
Her koşulda kelimelerimi seçerek konuşurum. Defalarca kırılmış biri, kırgınlığın acısını bilir çünkü.
Her daim dobrayım, hissettiklerimi söylerim ama dobrayım ayağına da patavatsızca kelimeler kullanmam kelimelerimi seçerim
Haha, tesadüfe bak ki tam da kendi dobraligim üzerine düşünüyordum şu anda. Maalesef mi desem iyi ki mi desem bilemem ama çok dobrayim
Kelimelerini seçen bir dobrayim ya. Düşündüğümü söylerim her şekilde.
Kelime seçmek için zaman harcayacak kadar değerli değil kimse :D Kimse giden zamanımı geri veremez :D
Zaman zaman seçmem gerek ama genelde dobrayım.
Kalp kırıldımı bir daha onarılmaz kolay kolay o sebepten kelimelerimi seçerim
Genellikle karşımda ki insanı kırmamak için kelimelerimi özenle ve dikkatlice seçmeye çalışırım.
Dobra değilim fakat olmak isterdim. Lâkin sabrım taşarsa kelimeleri seçmeden söylemeye başlarım
Kelimeleri seçerek cümle kurmaya çabalarım. Üslûp ne dendiğinden daha önemli.
Bazen seçer bazen seçmem, kızgınken genelde seçmem ama kimseyi kırmamaya özen gösteririm
önce kırmamak için nazik olmayı denerim baktım anlamıyor dobra davranırım
Daima hatırımda tuttuğum bir nasihat: Yapmadığın gönlü yıkma.
Maalesef ya ben dan dan dan Bi insanım. Biraz törpülemem gerekiyor neden özürdilemek zorunda kalayım ki. Çoğu zaman bir anlamı olmuyor
Karşımdaki kişinin duygusal durumuna göre.
dobrayım
hakedene hakttiğini veririm
Çoğunlukla evet seçiyorum
Arada dikkat ederm ama genelde bodoslama giriyorum
Bence yeri geldiğinde dobra olmak gerekiyor.
Bir lafı söylemenin bir çok yolu vardır
Genelde kırmamaya çaba gösteririm
Doğruyu kelimeleri seçerek söylerim.
karşımdaki kişiye verdiğim değere göre değişiyor
Açık açık söylerim herşeyi.
Secerim
Kimseyi kıramam ben
Karşımdaki kişiye bağlı
Seçerim.
Yapmacıklıktan kazanacağıma dobralıktan kaybederm
Kelimelerimi seçerim
Kırmadan seçerek konuşulur
seçerim
Secerimmm tabi
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?