
İstediğini yapmak mıdır özgürlük, istemediğini yapmamak mıdır?

İstediğini yapmak mıdır özgürlük, istemediğini yapmamak mıdır?
Acı çekmek özgürlükse
Özgürüz ikimiz de
O yuvasız çalıkuşu
Bense kafeste kanarya
O dolaşmış daldan dala
Savurmuş yüreğini
Ben bölmüşüm yüreğimi
Başkaldıran dizelere
Aramakmış oysa sevmek
Özlemekmiş oysa sevmek
Bulup bulup yitirmekmiş
Düşsel bir oyuncağı
Yalanmış hepsi yalan
Yalanmış hepsi yalan
Sevmek diye bir şey varmış
Sevmek diye bir şey yokmuş
Acı çektim günlerce
Acı çektim susarak
Şu kısacık konuklukta
Deprem kargaşasında
Yaşadım birkaç bin yıl
Acılara tutunarak
Acı çekmek özgürlükse
Özgürüz ikimiz de
Acılardan arta kalan
İşte bu bakışlarmış
Buğu diye gözlerinde
Gün batımı bulutlarmış
Yalanmış hepsi yalan
Yalanmış hepsi yalan
Savrulup gitmek varmış
Ayrı yörüngelerde
Derin bir mahzene hapsedilip aç bırakıldığımızı düşünelim. Bir zaman sonra önümüze konulan iğrenti bir besini yemek ya da yememek arasında ki seçimi özgürlük temelinde değerlendirebiliriz, fakat içinde hapsolduğumuz ana koşulların esiri hale getirildiğimizi gözden kaçırırız o an da. Seçimler arasında ki görece özgür iradenin varlığı bizi hala güçlü hissettirir ki bu da bizi içinde bulunduğumuz sarmalın anlamsızlığının yükü altında ezilmekten alıkoyar.
Günlük yaşamda ki kontrol edemediğimiz o kadar anlamsızlık mevcuttur ki bununla yüzleşmektense seçimler arasında ki görece özgürlük hissinden fayda bekleriz. Ama bu asla yeterli tatmin süresi yaratmaz kişi de. Derinler de bir yerde hala özgürlük açlığı çeker, emin olamaz. Çünkü ana koşulun kendisini yok edecek kadar özgürleştir (e) memiştir kişi "zihnin de ki kendini".
Fiziki yaşamın içinde ki her türlü koşula karşılık gelen, yapma-yapmama, seçme-seçmeme gibi zıt (ama özünde aynı açmaz olan) kalıplara zorla maruz bırakılmanın dışına çıkabilmektir özgürlük benim için. Özgürlük, eylemin nihayi sonucuna hapis olmaktan kurtulmaktır diğer bir ifadeyle. Algısaldır. Seçilen eylemin sonucuna göre varolmamalı, yeşermeye başlamasıyla "insanı döngülere hapsedip, algısal ufkunu daraltacak eylemleri yaratmamalıdır" benim açımdan.
Tekrar tekrar okuyup, her cümle üzerinde saatlerce düşünülmesi gereken bir cevap✨
Hepimiz mahkumuz. Adına dünya denen bu çukurda, adına beden denen bu zindanda hapsolduk. Ruhlarımızbözgür değilken bizlerin, bedenleri özgür olsa ne olur? Şimdi bir de özgürlüğü satıyorlar bize. Yüzde yirmi indirimler, kredi kartına dört taksitler. Hani nerde o özgürlük ya? Herkes sisteme karşı, herkes özgürlük peşinde ama herkes bu sistemin içinde.
Özgürlük, başkalarının özgürlük alanına girmeden istediğini yapmak ve istemediğini yapmamaktır. Özellikle yazılı kurallar çerçevesinin dışına çıkılmadığı sürece her istediğini yapmak ve istediği hayatı yaşamak her insanın hakkı olarak görülmelidir.
Birinin başka bir kimseye zararı olmadığı sürece, yaptığı bir şeyden dolayı kimse göz hapsine alınmamalı, küçük düşürülmemeli, laf atılmamalı veya sözlü-fiziki baskı uygulanmamalıdır.
Teşekkür ederim <3
Cevap
35Cevap
Özgürlük istekle değilde düşünce, davranış, yaşam biçimi olarak bir bütündür. Yaşadığın ülkenin şartları bile buna dahildir. Kendini özgür ilan eden varsa çalışma saatlerini esnetsin biraz hemen meydana çıkar. Kendi işini yapan biri bile 1 saatini kendine ayıramıyorsa özü bile aramamak lazım 🤷♀️
O çalışma saatleri hep işveren lehine genişler ne hikmetse. Sözleşmeye mutlaka konur. Esnek çalışma saatlerini kabul ediyorum maddesi.
Ama ben hep kendi lehime de esnetmişimdir😄
Wn fazla işten çıkarırlar düşüncesiyle. İş mi yok bana bee diyerekden😅
Evet ama aynı şeyi farklı şekilde yaşıyorsun değişen mekan oluyor 😁
Ekonomik özgürlük için kişisel özgürlüğümüzden ödün veriyoruz🤷♀️
Adını özgürlük koyup ehlileştiriyorlar 😅
Modern kölelik🤦♀️
🤷♀️
Özgürlükle ilgili sevdiğim bir tanımlama var. "Kişinin özgürlüğü, başkalarının özgürlüğüne zarar vermeye başladığı noktada sona erer" diye.
Her istediğini yapmak bu tanımlamaya göre mümkün değil.
Bu nedenle özgürlük istemediğini yapmamaktır diyebilirim.
Güzel bir tanımlamaymış.
Kararını kendin verebilmek. İstemediğini yapmamak da özgürlük alanına girer. Ancak özgürlükler sınırsız değildir. Snein özgürlük alanın karşıdakinin özgürlük alanının sınırına çarptığı an biter. Alkol içebilirsin. Ama cami avlusuna kadardır o özgürlüğün. Orada ibadet edene saygı duyacaksın. Karı koca arasında da bu çizgiler vardır
Başkalarının sınırlarına dokunmadan ve kimsenin etkisi altında kalmadan istediğin kararı verebilmektir. Bireysel olarak genel tanımı bu.
İstemediğimiz bir şeyi yaparken bile onu yapma kararı alan yine biziz en nihayetinde🤔 Ama bir gezegenin içinde yaşamaya mahkum edilmişiz, salt özgürlüğe zaten inanmıyorum o da ayrı bir mesele.
İstemediğin şeyi yapma kararını çevresel koşullar sebebiyle alıyorsun ama kendin için değil 🤔
Bu yaşlı gezegenin içinde kendi dünyamızı kurabilmek işte bence özgürlük 🕊️
Para verseler yemeyeceğin bir şeyi ıssız adaya düştüğünde ölmemek için yersin 🤔 doğa sana sormadan seni onu yemeye zorunlu kıldı evet ama yememe özgürlüğün de var seçimi yapan yine sen oluyosun🤔 Yaşlı dünya amca konusunda sana katılıyorum 😂
Özgürlük için açlıktan ölelim mi yani😅öldükten sonra ne işime yarayacak özgürlük 🤣
Yemişim özgürlüğünü diyosun 😂
Rahmetliyi nasıl bilirdiniz?
Özgür bilirdik 😅😂
Ahahaha özgürlüğüne doyarak gitti desinler😂😂
herkes için değişir kimi için cihaz olmadan nefes almak kimi için koltuk değnekleri olmadan yürümek kimi için sınırsızca para harcamak kimi için gezmek
benim için bağ evine gitmek
Benim için tek başıma sokağa çıkmak😂kendimi yurt dışına çıkmış gibi falan hissediyorum 😅
Herkes için farklıdır ve bence olması gereken başkaların sınırlarını ihlal etmeden, kamu düzenini bozmadan, istediğini yapabilmektir 😂
Kamu düzeni mühim sjj anarşitlere hayır 😅
Mühimm, Şerolara hayırr jdjf
Şero ne sjj
Yerine göre iyi veya kötü kullanıyorum jdjf burada şrfsz olsun 😂
Hayır az gelir o zaman 😂
Daha ağır şeylere ağzım gitmiyor şu an djjf
Ahaha
İnsanın kendi iradesi ile kısıtlama olmadan yapabildiği her şey özgürlüktür. Tabi bu özgürlüğünde bir hesabı olucağını unutmamak gerek.
Özgürlüğün bedeli olur evet. Olmasa hayat daha güzel olabilirdi.
Kime kölelik edeceğini iyi seçersen özgür olabilirsin çık işin içinden çıkabilirsen özgürlük yalan bişiy
Hiç kimseye bağımlı hissetmemek bence.
Mümkün mü
En azından fikren evet.
özgür olamak ne istediğini yapmak nede istemediğini yapmamaktır.
özgürlük sana istemediğin birşeyin yaptırılmamasıdır. eğer istemediğin birşeyi yaptıramıyorlarsa sana sen özgürsündür.
Aynı şey değil mi 😄
Pek de emin değiliz sanki 😂
Kesinlikle bu konuda hemfikiriz 😄
Anlamadım🤔
ne yaparsan yap.. mecbur olmadan yapmak bence özgürlük
Kesinlikle
özgürlük diye bir şey yok. özgürlük dediğin kanunlar çerçevesinde kimseyi rahatsız etmediğin sürece ve toplumu rahatsız edici davranışlarda bulunmadığın sürece özgürsün.
Özgür hissetmek diye bişey var. Herkesin anladığı farklı bir anlamı olabilir.
Yerim sonra spor yapar yakarım😅
O derece yemek zaten hastalık belirtisi
İşte herkesin özgürlük anlatışı farklı. Sen kanunları çiğnemek olarak algılıyorsun. Ben kendini bağımlı hissetmemek olarak algılıyorum.
Bakış açısı..
İstemediğini yapmamak hiçbir şeye zorunlu olmamaktır
Özgürlük , yalnızken bile kendi halinde takılabilmek , eglenebilmektir. Kimseye bagımlı kalmamaktir
Her ikiside.
Başkalarının alanına müdehale etmeden keyfinin ve kahyasının davranışlar bütünüdür.
Sana sunulan seçeneklerin arasından seçim yapmak değil de, kendi seçeneğini kendin belirleyip özgürce karar vermek dilediğince şekillendirmektir..
İstediğini yapmak değil,
İstemediklerini yapmama ve “ hayır “ demeyi bilme gücüdür bence.
Özgür insan istemediğini düşünmez bile direkt istediğini yapar...
Kesinlikle istediğini yapmak değildir. Daha yazarsam çok uzar hic girmeyecegim devamina
özgürlük başkasının özgürlüğünü kısıtladığı yerde biter. ama istediğini yapmaktır tabi ki...
Başkalarının özgürlük sınırlarını aşmadan istediğini yapabilmektir.
İstediğin gibi gezebilmek, fikirlerini ifade edebilmek, hür olarak yaşayabilmektir
Kendini bilmek bilerek istediğin herşeyi yapmaktır özgürlük.
Dediğiniz şeylerin ikisinden de biraz eklenmiş bir karışımdır özgürlük.
Bence zorunlulukları kavrayıp ona göre yaşamak özgürlük bana bir arayış gibi geliyor
Baba kullanıcı adını görse mezarında ters döner😂
Bence iftihar bile duyabilir özgür bireylere yol göstermişim diye😉😄
İstediğini başkalarının hakkını gasp etmeden dilediğin gibi yapmaktır özgürlük
İkisinin farkı yoktur ve özgürlük sadece bunlar değildir...
Başkalarının hakkına saygı duyuyorsan zaten her istediğini yapamazsın.
Sorumluluğuna katlandığın sürece her ikisini de içerir.
Hem yapmak hem yapmamak aslinda
Kendi zincirlerimizi seçebilme gücüdür.
Özgürlük hayır diyebilmektir bence
İstemediğin şeyleri yapmak zorunda olmamak.
İstemediğini yapmamaktır
kendi kararlarını kendin alıyorsan özgürsündür
Ozgurluk evde yalniz olmaktir😅
Kendi iştediklerini yapmaktır
istediğin yerde çıplak olabilmektir.
Özgürlük tek bunlardan ibaret değildir.
İstemediğini yapmamaktır
İkisinin ortasını yapmak özgürlüktür
İkisi de aynı şey zaten 😂
İstemediğini yapmamak
Nasıl gördüğündür
ikiside.
Her istediğini yapmak olmamalı
İstediğini yapmakk
İsteğe göre değişir
Her ikisi de
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?