♾️ Değer verdiğiniz bir kişi size küçük de olsa yalan söylerse bu ona verdiğiniz değeri ya da saygıyı etkiler mi?

♾️ Değer verdiğiniz bir kişi size küçük de olsa yalan söylerse bu ona verdiğiniz değeri ya da saygıyı etkiler mi?

Şimdi yalan söylüyor ama ne konuda yalan söylüyor onu yalan söylemeye iten şartlar nedir önce bunu bir değerlendiririm şöyle düşünmek lazım. Bu hayatta hangimiz doğruyuz ki karşının ki insanı bir yalandan ötürü yargılayıp hemen hayatımızdan çıkaralım. Eğer gerçekten de mantıklı bir sebebi varsa çok fazla takılmam ben bu olaya.
Değer ve saygı kaybından bile önce güven depremi gelir. Yalan söyleyenler bana göre sadece kendilerini kandırırlar aslında. Ben kandırıldığımda korku ve kaybetmişlik hissetmek yerine böyle düşünüyorum. O kişiler benim güvenimi kaybederlerse haksızlığa uğratılışımla doğru orantılı olarak kinimi kazanırlar ve ergeç bedelini öderler. Adalet en önem verdiğim şey en çok da kendimin ve sevdiklerimin haksızlığa uğramamıza tahammül edemeyen biriyim.. Mutlaka bedel ödetirim kesinlikle.. Kendim de yalan söylemem çünkü güvenilen insan olmanın tadı ve değeri vazgeçilmezdir daima..🍀🗝️
Bu durum beni çok üzüyor. Yalan söylemesini mantıklı bir şekilde açıklarsa ben de anlayışla karşılarım. Yok açıklamıyorsa aramızdaki ilişkiyi gözden geçiririm. Benden bir şey saklama gereği duyması, a. tal yerine koyması tabii ki canımı sıkar.
Verdiğim değeri hop geri alır, yol veririm.
Teşekkür ederim Barışcım 🥳
Rica ederim abla ne demek ✌️💐
Cevap
14Cevap
Büyük bir kırgınlık yaşarım. Özellikle de geçerli bir sebebi yoksa güvenimi geri kazanamaz
Şu yalan konusunda çok durmuyorum ya.. bana yalan söyledi aman arkadaşlığımı bitireyim. falan filan.. neden söyledi, neden benden çekindi gerçekten de o an o ona doğru gelmiştir o an öyle olmuştur.. sonrasında gelip dürüst olup samimi bir şekilde özür diliyor mu ona bakarim.. bu sık sık oluyorsa o zaman işte ben el atarım kendimi çekerim falan
Bana yine de normal gelmiyor abla ya. yani insan arkadaşına bile neden yalan söyleme gereği duyar ki
Yalan konuştuğu şeyi beni alakadar etmiyorsa sorun etmem.. ama benide alakadar ediyorsa konuşuruz hallederiz
Mesela sana kendisi ile ilgili yalan şeyler söylemiş. işte yaşını veya gerçek adını ya da başka şey hakkında
Korktuğu cekindigi seyler var zaman icinde guvenir anlatir..
O zaman mesafeli mi olmak gerekiyor bu durumda ya da uzaklaşmak
Sana olan samimiyeti gerçek mi?
işte yalan söyledi diyelim bu durumda ne kadar gerçek olabilir diyorum samimiyeti
Sonra "Neden güven problemi yaşıyor insanlar?" işte bu yüzden... Çok sevsemde bir daha her söylediği söz için düşünürüm 'doğru mu acaba?' diye...
Kesinlikle.. kimseye güven olmuyor bu zaman da
1 ay önce yaşadım bunu. Hissettiğim şeyin tarifi yok. O kadar yıl hiçbir yalanını yakalamadım. Bunca zaman sonra ilk kez birden fazla yalanını yakaladım. Ciddi anlamda soğudum o kişiden. canım yerine konulmak hiç ama hiç hoşuma gitmedi.
Ne hissedeceğim, o kişiye ne kadar değer verdiğime göre değişirdi. Ama kim olursa olsun artık eskisi kadar güvenmezdim ve evet bu durum, ona verdiğim değeri ya da saygıyı da etkilerdi.
Verdiğim değeri alırım çok kırılırım üzülürüm ama kendi kaybeder
Evet direkt etkiler asla gelemediğim şeylerden biridir...
Üzer tabi güvenimi zedeler ve ışık hızında uzaklaşırım
Bence az da olsa etkiler, mesela eskisi kadar güvenmezsin...
Ufak tefek yalanlarsa takmam ama büyük bir yalansa ona olan güvenim azalır artık
Zaten en çok acıtan da o oluyor..
Maalesef yalanı kolay hazmedemiyorum.
Çok kötü hissederim ama kişiyle arama mesafe koyarım.
Küçük bir yaşyam yüzünden Güvenimi kaybetmem belki ama çok kırılırım ve kesebilirim bir süre
Ona olan güvenimi yitirirdim, artık asla güvenmezdim ve bunu hâl diliyle de belli ederdim.
Üzülürdüm, kırılırdım Değerli konumundaysa değersiz olur
Nedenine ve konuya bağlı. Ama eskisi kadar değerli olmaz
Güvenim sarsılır ve her seferinde sorgularım.
Kendisi kaybeder
Büyük bir yalansa hayatımdan çıkma hızı kalemin ne kadar hızlı çizdiğine bağlı olur
O kişiyi hayatımdan silerim.🙂 Bana yalan söyleyen bir kişiyle neden konuşayım ki?
Güvenimi sarsar
Güvenimi sarsacaktır elbette.
bende söylerim bazen
Kırılırım, inciiniirim , üzülürüm..
Ve silerim.
Hayal kırıklığına uğrarım 💔
Erkenden anladığım için mutlu olurum
Hayalkırıklığı, kırgınlık, soğuma
Söverim ben
sanırım onunla eskisi gibi olamazdım
Banada yapan söylüyor artık diye düşünürüm
*yalan..
Tabi ki de etkiler Barış. Olay cikartirim.
Kızarım sinir olurum.
Bir şey hissetmem
Direk soğur ve hemen uzaklaşırım
Çünkü yalan en hassas olduğum nokta
Etkiler, eskisi gibi samimi olmam.
çok üzülürüm
Cok üzülürüm
Güvenmem bir daha
Üzer
Kötü
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?