Kişilik & Karakter konusunda 204,3b cevap paylaştı.
Şakaya göre değişir.. yani şaka yapmak isteyip de yanlışlıkla pot kırdıysa affedebilirim. yakın arkadaşımsa birde.. ama eğer amacı saygısızlık yapmak ise iletişimi keserim. ki yakın arkadaşım da zaten öyle saygısızlık yapmaz bana
Şaka kelimesinin eski dildeki adı, "latife", yani güzel söz, güzel düşünce demek. Patavastsız, nerde ne konuşulacağını bilmez, tepki gösterince "Şaka yaptım sadece" der. Oysa şaka zeka ister. Yerinde bir iğneleme kimi zaman şakadır. Ama haddi aşan bir cümle ya da yanlış bir ortamda sarfedilmemesi gereken bir cümle şaka değildir.
Dahinin şakası ancak akıl yürütmeyle anlaşılır. Bir edebiyatçının şakası, "söz sanatı"nı kullanarak yaptığı ince espridir. Herkesin kendi mesleğine, karakterine bir şakalaşma anlayışı var. Bu anlayışın ise sınırları var: Patavatsızlık, edepsizlik, saygısızlık vs. O sınırların dışında çıkıldığında ŞAKA daki "Ş" gider ve "K" harfi gelir. Yani şaka, kaka olur. İşi o noktaya getirmemek, getirene de "Bir haddini bil!" demek lazım...
Ben bununla neden aynı ortamdayim diye sorgularım ve uzaklaşırım çünkü ben ne dersem diyeyim asla anlamayacak muhtemelen. Kavgaci birisi degilim yuksek gerilimli ortamlari da sevmem. Hic gerek yok direkt oradan uzaklasmak bana daha iyi geliyor.
Ben bu tarz durumlarda bana alttan alttan laf sokulduğuna eminsem susmuyorum. Onlar nasıl bir laf söylerken "ya yanlış anlaşılır mıyım" diye düşünmüyorsa ben de düşünmem. Moduma veya duruma göre ya açık açık "ne demek istiyorsan doğru düzgün söyle böyle şaka arkasına saklanma" derim ya da aynı onun yaptığı gibi cevabını dalga geçerek veririm.