Mesela felç kalmak, sakat kalmak, kaza geçirmek, çok acı çeken hasta olmak falan gibi. Başınıza gelmesini en istemediğiniz şey nedir? Gelse ne yaparsınız? Biliyorsunuz ki hayatta ne olacağı belli olmuyor ve bu hayatta başımıza gelmesinden korktuğumuz şeyi deneyimleyen en az bir insan var. Sizi rahatsız eden bu durum içindeyken in*thar bir seçenek olmasaydı ne yapardınız?
Güncellemeler
+1 yıl
Kısa yanıtlar vermeyin lütfen.
BU HAYATTA BAŞINIZA EN İSTEMEDİĞİNİZ ŞEY GELSE NE YAPARSINIZ?
Batmaktan çok korkardım küçükken kaç defa yaptığım islerde iflas ettim ne yapalım yaşıyoruz canımız sağlığımız ustunde şükür edip azimle işini yapmak zorundasın zamanla oturuyor okadar sıkıntılar icindede olsa
Soyle düşün sıfır BMW evlerin araçların var bir gece ansızın isyerin yanmış sabaha hiç biseyin kalmıyor birkaç kişide yanıyordu az daha kolay biseymi sence
Hayır asla kolay demedim, böyle bir duruma kolay da demem. Sanırım biraz karşılaştırma gibi oldu ama demeye çalıştığım şuydu, batmak da bir çaresizlik durumudur fakat yine hayata karşı bir umut sergileyebilirsin, çabalayabilirsin. Elinden çabanı, umudunu, her şeyini alsalar ne yapardın? Mesela felç kalsan ve bakıma muhtaç olsan, bir yandan kötü insanlar sana baksa ne yapardın? Hayattaki bu olasılıklar fazla korkutucu ve bunları yaşayan insanların olduğunu bilmek kanımı donduruyor.
Peki ya sonrasında çevrendekilerin tam olarak istediği şekilde yaşadığını görmek ve senin çok adaletsiz bir şekilde acı çektiğini bilmen sana ne hissettirir? Tüm yaşamın cehennem olmaz mı?
Ve bunu yaşamayacağının garantisi de yok. Kendimizi sadece hayallerimiz için çabalarken uyuşturuyoruz, bizim için hayat bu sayede çabalamaya değer ama tüm çabalarının mahvolması için tek bir an yeter. Çok korkutucu değil mi? Korktuğun ne varsa hepsini yaşaman için tek bir an yetiyor. Hayat asla sandığımız gibi değil.
Pesimist felsefe nedir bilir misin? Keşke Hiç Var Olmasaydık kitabını okumanı da tavsiye ederim. Schopenhauer veya onun gibi karamsar filozoflar bazen hiç olmamayı dilerler. Bunun kafa yanmasıyla ilgisi yok.
Asıl olay kabullenmek değil mi? En çok korktuğun, asla başına gelmemesini istediğin bir olayı tam şu anda yaşadığını düşün. Nasıl kabullenebilirsin ki? İsyan etmek kabullenmenin bir evresi değil midir?
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
3Cevap
Yapacak hiç bisey yok insanın başına her şey gelebilir şükür bu günlerimize
Yapacak bir şey yok demek acıyı çekmeye engel değil. Hayat fazla acımasız.
Batmaktan çok korkardım küçükken kaç defa yaptığım islerde iflas ettim ne yapalım yaşıyoruz canımız sağlığımız ustunde şükür edip azimle işini yapmak zorundasın zamanla oturuyor okadar sıkıntılar icindede olsa
Batmaktan daha çok korktuğun bir şey yok mu? Mesela ellerindeki tüm imkanlar alınsa, çaresiz kalsan falan.
Batmak da çok korkutucu.
Soyle düşün sıfır BMW evlerin araçların var bir gece ansızın isyerin yanmış sabaha hiç biseyin kalmıyor birkaç kişide yanıyordu az daha kolay biseymi sence
Hayır asla kolay demedim, böyle bir duruma kolay da demem. Sanırım biraz karşılaştırma gibi oldu ama demeye çalıştığım şuydu, batmak da bir çaresizlik durumudur fakat yine hayata karşı bir umut sergileyebilirsin, çabalayabilirsin. Elinden çabanı, umudunu, her şeyini alsalar ne yapardın? Mesela felç kalsan ve bakıma muhtaç olsan, bir yandan kötü insanlar sana baksa ne yapardın? Hayattaki bu olasılıklar fazla korkutucu ve bunları yaşayan insanların olduğunu bilmek kanımı donduruyor.
Yapabilecek biseyin yok yani mecbur katlanacaksin zamanla insan alışıyor myani söyle düşün mecbur alisacaksin
Hergun isyan etsen ne faydası var
Onun için her halimize şükürler olsun
Halimize şükürler olsun dediğin gibi, insan yaşamak zorunda olunca bir şeylere katlanmaya alışıyor dediğin gibi. Sorun sadece hisler.
Önemli olan kendine değer vermek ve odullendirmek
Ömrümün tamamlanmasını beklerdim
Peki ya sonrasında çevrendekilerin tam olarak istediği şekilde yaşadığını görmek ve senin çok adaletsiz bir şekilde acı çektiğini bilmen sana ne hissettirir? Tüm yaşamın cehennem olmaz mı?
Olur. Ama elden bir şey gelmez
Ve bunu yaşamayacağının garantisi de yok. Kendimizi sadece hayallerimiz için çabalarken uyuşturuyoruz, bizim için hayat bu sayede çabalamaya değer ama tüm çabalarının mahvolması için tek bir an yeter. Çok korkutucu değil mi? Korktuğun ne varsa hepsini yaşaman için tek bir an yetiyor. Hayat asla sandığımız gibi değil.
Eee yapıcak bir şey yok. Kaderin de varsa olacaktır. Hayat kolay değil
Keşke hiç olmasaydık.
Sen iyi misin? Böyle şeyler dediğine göre kafan yanmış sanırım
Pesimist felsefe nedir bilir misin? Keşke Hiç Var Olmasaydık kitabını okumanı da tavsiye ederim. Schopenhauer veya onun gibi karamsar filozoflar bazen hiç olmamayı dilerler. Bunun kafa yanmasıyla ilgisi yok.
Anladım seni şimdi. Bende sanki baya kötü bir şey yaşadığını sandım
Kabullenirim
Kabullenmek seni rahatlatmaz ki.
İsyan edip, şikayet etmek sorunları çözmez. Kabullenmek tek çaredir. İstediğin kadar isyan edip şikayet et. Giden geri gelmez, olan geri düzelmez.
Asıl olay kabullenmek değil mi? En çok korktuğun, asla başına gelmemesini istediğin bir olayı tam şu anda yaşadığını düşün. Nasıl kabullenebilirsin ki? İsyan etmek kabullenmenin bir evresi değil midir?