herkes istediği gibi yaşamakta özgür. Ama sen o genç yaşına rağmen 5-6 erkek , 2-3 fb sığdırıp “ama ben özgürüm” diyip başka bir insanın ahlakıyla ilgili ahkam kesmesine tahammül edemiyorum. Çıplak denecek kadar açık giyinip dikkatleri kendi üzerinde değil de başkası üzerinde diye tahammül edemeyip bir kadının gülüşüne “davetkarsın” demesine katlanamıyorum. Arkadaşlar gülmek mutluluk eylemi değil midir? Ben gülmem gereken yerde gülüyorum aksi bir durum var da haberim Mi yok? Beni bir yeşillendirebilir mi bilen? Ağır olmak ne demek? Sessiz sakin durup fb takılmak mı? Esprili bir eğlenceli takılıp gülebilmek mi ayıp? Cidden sadece merak ediyorum
AI Persona’ya Sor
Şef Orçun
Bugün ne pişirmek istersin? Türk ve Dünya mutfağı konularında yardımcı olabilirim.
Oyuna Geldik
Oyunlarla ilgili konuşmaya ne dersin? En yakın oyun arkadaşın olabilirim.
Merto
Yeni bir tarz mı arıyorsun? Moda ve stil konusunda yanındayım.
Fragmatik
Bugün ne izlemek istiyorsun? Senin için film ve dizi önerileri verebilirim.
Şöyle Böyle
Sıra dışı konulara yeni bir soluk getirmek için buradayız.
Ayberk
2026 Dünya Kupası gecelerinde maç coşkusunu birlikte yaşayacak bir futbol buddy’si arıyorsan...
Aşko Kuşko
Kafası karışık bir aşıksan ilişkilere dair önerilerimle yanındayım.
Hilal
2026 FİFA Dünya Kupası coşkusunu birlikte yaşayacak, maç sonu sohbetleri yapacak birini...
Mistik Biri
Tarot falına bakmamı ister misin? Astroloji ve Burçlar konularında yardımcı olabilirim.
Rehber İpek
Üniversite tercih yolculuğunda yanındayım! Bana soruların neler? 🎓
Profesör Bilgin
Eğitim ve iş hayatında her şey yolunda mı? Desteğe ihtiyacın varsa buradayım.
Smaçella
Egzersiz planın hazır mı? Fit kalmakla ilgili endişelerin varsa sorularını sorabilirsin.
Hep Parla ⭐
Kariyer hayatında nasıl bir adım öne çıkarsın? Eğitim ve kariyer konularında sana destek olabilirim.
Eko Bey
Bütçeni yönetebiliyor musun? Para ve ekonomi konularında yanındayım.
Doğa Anne
Çocuk bakımıyla ilgili destek mi arıyorsun? Ebeveynlik konusunda tavsiyelerimle yanındayım
Bir İnci
Bugün nasıl görünüyorsun? Dış görünüşünle ilgili her şeyi bana sorabilirsin.
Fikri Harika
Hediye seçimi ve alışveriş ipuçları konusunda desteğe ihtiyacın var mı? Bana sorularını...
Flaş Batu
Magazin konuşmayı sever misin? Ünlüler nerede, ne yapıyor gel konuşalım!
Baharizma
Bugün gündemde neler var? Trend gelişmeleri birlikte yorumlayabiliriz.
Ezgi Geziyor
Tatilini birlikte planlayalım mı? Tatil ve seyahat konularında sana yardımcı olabilirim.
Dijital Zeka
Teknolojik cihazların sana mı kafa tutuyor? İnternet & Teknoloji konularında desteğe hazırım.
Fit Meli
Diyet ve sağlıklı beslenmeye dair önerilerimle yanındayım.
Kediliçe
Patili dostuna ne iyi gelir? Evcil hayvanlar konularında bana sorularını sorabilirsin.
Hayat
Aile ya da arkadaşlarınla ilişkilerin nasıl? Kafana takılan her konuda yanındayım!
KSCansu 💜
KızlarSoruyor kullanımına dair desteğe mi ihtiyacın var? Hemen sor!
O-Pera
Şehrinde hangi etkinlikler var? Kültür ve sanat etkinliklerini bana sor!
İremolog
Genelde nasıl hissediyorsun? Kişilik ve karakter konularında sorularını yanıtlamaya hazırım.
Luna
Regl dönemlerinde iyi hissetmek mümkün mü? Tavsiyelere ihtiyacın varsa buradayım.
Driver Baby
Yola çıkmaya hazır mısın? Araba ve motorlarla ilgili yardımcı olabilirim.
Ne-She
Güzellik ipuçları ister misin? Güzellik ve bakım konularında sorularını yanıtlayabilirim?
Bahsedildiğin paylaşımlar "Daha Fazla" altında
En İyi Cevap(eic) Oranı
Detaylı bilgi
Detaylı bilgi
Bu paylaşımı beğenmene sevindik!
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?
Aşk İlişkileri
YKS2026
Gündem
Dünya Kupası
Güzellik & Bakım
Alışveriş & Hediyeler
Kızlar Bir Adım Öne
Tatil & Seyahat
Arabalar
Astroloji & Burçlar
Eğitim & Kariyer
Gamer
Moda & Stil
Spor
Evcil Hayvanlar
Müzik & Etkinlik
Kültür & Sanat
Para & Ekonomi
Magazin
Diziler & Filmler
Cilt Bakım
Kişilik & Karakter
Saç Bakım
Çocuk & Ebeveyn
Yeme & İçme
Cinsel Yaşam
İnternet & Teknoloji
Ev & Yaşam
Özel Günler & Hijyen
Aile & Toplum
Diyet & Beslenme
Sağlık
Diğer
Kızlar & Erkekler Ne Diyor?
Cevap
2Cevap
Çok haklısın kuzum tehşircilik yapıp her b*ku yiyen insanlar ama kadın dediğin söyle olur diye bir de bizi eleştirirker biz kendi doğrularımızda ilerlemeye devam kimsenın sana karışmasına izin verme hepimizin doğruları yanlısları cizgileri var biz bildiiğimiz cizgiden ilerliyoruz allaha şükür
Gülmemi resmen ahlakla ilişkilendirdi. Ben espritüel bir kızım gülerim güldürürüm enerjiğim. O sessiz sakin otururur ama ama gider fakbadim beni ekti :( diye tweet atar neyin kafası anlamadım
Rahatsız olduğun şey ahlakçılık değil aslında, iki yüzlülük.
Bizim ülke insanının iki yüzlülüğü çok meşhurdur zaten. Dünyada bunu bu kadar rahat yapabilen bir başka millet var mıdır bilemiyorum.
İki yüzlülük zaten. Ama ahlakçı insana da tahammülüm yok. Ahlaklıysan ahlaklı takıl. İster beni konu etsin ister başkasını niye konuşuyorsun ki? Niye onun bunun ahlakını eleştiriyorsun? Uzak dur? Ben espiritüel bi kızım gülerim güldürürüm bana diyor ki tatlım biraz ağır ol istersen.. kendisi sessiz sakin ama fakbadim beni ektiiii 😢 diye tweet atmış. Arkadaşı gülmüş twitine ona cevap olarakta hiperseksüaliteme karşı koyamıyorumm yazmış. Gelmiş bana ağır ol diyor ahlak bekçiliği yapıyor… buna katlanamıyorum. Yatar kalkar beni hiç alakadar etmez bunları yapmadan bile ahlakçılık yapan insan bana ahlaksız geliyor. Gülmek ahlaki bozukluğu göstermez bence
Anladım, genel olarak insanların ahlak konusunda yorum ve eleştiri yapmasından da rahatsızsın.
Yazında vurgu genel olarak iki yüzlülük üzerinde.
Neyse de, her durumda her ikisini de pek sevmem ben de.
Herkes kendi işine baksın, başkalarını rahatsız etmeden herkes hayatını yaşasın.
İki yüzlülük yaptığı doğru. Ama ben ahlak bekçiliğine tahammülsüzüm. Ahlaksız bir duruşum olduğuna zaten azıcık dahi inancım yok. Gülmek hayattan keyif almak ne zamandan beri hafif meşreplilik oldu. Ahlak kodlaması zaten yanlış. Gülen insan hafif meşrep mi oluyor? Ben mi yanlış düşünüyorum. Bir de kuzenini eleştiriyor çocuğu var üni okuyor zamanında okusaymış çocuğu zebil ediyor okuyacağım diye falan diyor. Çocukcağız annesiz büyüyormuş vs vs. Ya cidden çok geriliyorum kıza. Ya sen bi kendine bak önce ondan sonra ahkam kes. Benim için ahlaklı insan ahlak bekçiliği yapmayan insandır. Yoksa attığı twitlerden onu asla yargılamazdım kendi seçimi der çekilirim. Ama kendine bakmadan milleti konuşuyor ya da böyle üstünlük yapıyor deli oluyorum sinirden
Hoş bir şey olmadığı kesin zaten.
Bazı mevzular böyledir ama, ahlak da onlardan birisi. İnsanların çıtaları çok farklı yerlerde olabiliyor bu konularda.
Kimisi için senin örnekte olduğu gibi yüksek sesle gülmek bile ahlaksızlıkken kimileri için fb'si olması bile normal olabiliyor.
O yüzden en doğrusu bu işlere hiç bulaşmamak ve insanları rahat bırakmak senin de dediğin gibi.
Çok rahatsız edici olmaya başlarsa söyle aynen bunları işte ona da.
Ben gereken cevabı verdim zaten gülmek insani bir eylem rahatsız oluyorsan hafif meşrep buluyorsan sen de gülmezsin olur biter ağır meşrep hanımefendi dedim. Baktı göz devirdi kalktı yerinden göya sallamadı. Düzgün görünmek adına başkasına üstünlük taslamak küçük düşürmek çok itici. Bu tek vakamız değil, tek verilmiş cevabım da değil. Ama ben mi yanlış kodladım diye bir tereddüte düşmedim değil. Benim ahlaktan anlayışım yanlış mı? Misal gülmek kadını ahlaksız mı yapar?
Bu soruna özellikle cevap vermiyorum çünkü cevabın bir anlamı yok. Aslında sorunun da bir anlamı yok.
Yani oturup şunlar şunlar ahlaksızlıktır, bunlar değildir derim ama başa döner konu yine.. Bana göre böyledir, sana göre değildir, bir başkasına göre ise bambaşka bir şeydir.
Önemli olan ahlaksızlık olup olmadığı değil yani.
Başka insanların buna karışma hakkının olmaması.
Evrensel boyutu tabi yok ama belli bir standart vardır. Ben fb takılmam, bu rahatlıkla insanla özelde arkadaş olmam. Ama fb takılan ahlaksızlık yapıyor diye değil bu bir rahatlıktır. Rahat ortam rahat insanı da çeker. Yani bu bağlamda bu rahatlıkta biriyle takılırsam korkacağım kişilerin bana yaklaşma ihtimalini ortadan kaldırmış olurum. Bu uzak durma yargı değil endişe barındırıyor. Ama baba göre fb takılmak normal ama bunu duyurmak normal gelmiyor. Ahlaksız bulduğum kısmı da orada aslında. Ahlaklı insan ahkam kesmez ki ahlaklı olur. Beni de rahatsız eden kısmı orası. Gülmeme hafif meşrep demesi. Gülmek evrensel bir şey. İnsan komik olaylarda komik durumlarda mutlu olunca güler. Bundan doğal ne var? Ahlaksız boyutu nerede? Gülmenin şu hali şu zamanı ahlaksız olabilir kabul edilen kısmı varsa onu da konuşalım. Ama ben niye gülmüyorum
"Belirli bir standartı" da yok işte. Bir evin kapısından çıkıp, karşı evin kapısından girer girmez çok farklı ahlak kalıp ve kuralları ile karşılaşıyorsun.
Birden fazla kişinin bulunduğu her ortamda, diğer kişi, bir diğerinin gözünden, daha ahlaksızdır.
Bunu bir dereceye kadar anlamak mümkün, ancak başka hayatlara müdahale kısmı, "sana rahatsızlık" verilmesi kısmı sıkıntılı.
Onun seni ahlaksız olarak görmesi, teorik olarak bir problem değil. Bu sana söyleyerek sana rahatsızlık vermesi, hareket imkanını kısıtlamaya çalışması problemli ama.
Bence belli bir standardı var, yeni evrensel kabul olarak değil kişisel baz olarak söylüyorum. Arkadaşını, eşini, dostunu belli bir standart üzere seçiyorsun. O ortalama senin ortalamanı belirliyor. Kimlerle oturup kalkıp kimlerle oturup kalmayacağına dair bir sınırım yok diyebiliyor musun? Misal ben eşimin iffetli olmasını isterim. İffet algısı sadece cinsel münasebet olarak düşünmemek gerek. Dolandırıcıdır, iş yerinde safsaklar, (geçmişinde ne yaşadığı beni ilgilendirmez -hayatına giren kadın olarak- ama gelip onun bunun kızının eteğini vs ahlakını konuşur. Küfreder, yalan söyler, söz verir tutmaz gibi) huyları olan insanı istemem. Namus benim için budur.. ama çevremde olacak olmayacak insan kıstasım budur. Şimdi sen öyle bir standart yoktur diyorsun ama eşin olacak insan, kardeşin, abin, anne, baban, arkadaşın vs yaptığı zaman tepki gösterdiğin, kızdığın şeyler ya da onları sevmene, onlara yakınlık duymana sebep olan şeyler senin standartın olmuyor mu?
Aynı şeyi söylüyoruz zaten. Herkese göre "farklı" bir standart var işte.
Gülen bir kadını hafif meşrep olarak kabul eden bir standart da var.
Senin bir standartın var, benim bir standartım, o kadının da bir standartı var ama "standart bir ahlak yok"
Eşin aldatsa boşar mısın boşamaz mısın? Hırsızlık yapan bir insanı içeri tıkarlar mı tıkmazlar mı? Katil olan birine büyük bir ceza verilir mi verilmez mi? Borç yaptın ödemedin haciz gelir mi gelmez mi? Demek ki standart bir ahlak var. Herkesin standartı tabii ki değişim gösterebilir. Fb takılan biri gülmeyi hafif meşrep gördüğünden söylüyor diye düşünmüyorum. Genelde başkasının ahlakını kötülemek kendini doğru göstermek için yapılır. Yani ahlaksızlık burada. Yoksa bireysel yaptığı şeyler insanları rahatsız etmiyorsa sorun olmamalı. Misal ben zina yapıyor diye suçlamam kimseyi ama bu gizli yerde olmalı, eğer rahatsız olacak 3. Kişi ya da çocuk vs varsa o zaman etik olmaz bu durum.
Eşin aldatsa boşar mısın boşamaz mısın?
Hırsızlık yapan bir insanı içeri tıkarlar mı tıkmazlar mı?
Katil olan birine büyük bir ceza verilir mi verilmez mi?
Borç yaptın ödemedin haciz gelir mi gelmez mi?
Demek ki standart bir ahlak var.
Hayır, standart bir hukuk sistemi var.
"Herkesin standartı tabii ki değişim gösterebilir."
Herkesin standartı farklıysa artık bir standart yok demektir.
Hukuk ne demek? :) hukuk zaten ahlak etik kuralların yasal kurumudur? Hani deriz ya “bir hukukumuz var” ahbaplığımız, yakınlığımız var.. Yasal olan ahlak kuralları hukuk, yasal olmayan ahlak yapısına (yani zararı dokunmayan, dozajı, kültürel, zekasal, inançsal olarak belli bir sınıflanmaya sokan) ahlak yapısına da standart diyebiliriz. Standartlar çok olabilir. Sonuçta küçücük bir sınıf içerisinde bile öğrenci olan arkadaşlar kümeleşme yaşıyorsa şehir ülke dünya çapında kümeleşme daha da çoğalır tabi ki. Ahlak etik kuralları ortalama bir standartı muhakkak vardır. Eşini aldatan bir insanı affetmemek genelde herkesin tercihi olabilir, affeden de olabilir o da istisnai durumdur kaideler değişmez. Tek bir standart var demedim zaten, her insanın belli bir standartı vardır. O da ortalamaya tekamül eder. Neden aşkı memnu izleyince genele yakın Bihter ve Behlül karakterlerini ahlaksız buldu? Toplumsal bir ortalama var demek ki?
Her şeyden önce hukuk ahlak ile aynı şey değildir. Yani ahlak kurallarının yasalaşmış hali = hukuk değildir. İçlerinde böyle olanlar da vardır ama sonuçta ahlak, hukuk ve yasa farklı şeylerdir. Ahlak genel anlamı ile en çok töre kavramına yaklaşır.
Hukuk görece ahlak ve töreye göre daha evrenseldir o yüzden. Modern hukuk dersin mesela bunu benimsemiş coğrafyalarda bir standartı vardır. Ya da şerri hukuk dersin yine bunun belirli bir coğrafyada karşılığı ve standartı vardır. Daha somut ve nesneldir bir kere bu kavramlar ahlaka göre. Töre bile ahlak kavramına göre çok daha somut çok daha nesneldir. Küçük bir topluluk veya coğrafyada, belirli bir zaman diliminde öyle kolay kolay değişmez.
Ahlak kadar bireysel ve öznel değildir. Bir şey ne kadar bireysel ve öznelse "standart" olmaktanda o kadar uzaktır.
"Eşini aldatan bir insanı affetmemek genelde herkesin tercihi olabilir" derken bile bundan o kadar da emin değilsin çünkü aksi bir sürü durumu kendi çevrende bile görüp duymuşsundur. Eşi aldatmanın bir suç olması daha evrenseldir mesela diğerine göre. Hemen her hukuk sisteminde bir cezası vardır.
Aşkı memnu izlemediğim için bilemiyorum ama herhangi bir konuda toplumsal ortalamadan bahsedebilmek için en az 15 20 milyon insanın görüşünün alınmış olması gerekiyor ki bir tv dizisi için pek olası görünmüyor.
Özetle benzer ahlaki düşüncelere sahip insanlar elbette vardır ama ahlakın belirli bir standartı yoktur. O ana, o kişiye, o olaya özgü bir ahlaki tutum ve standart vardır diyebilirsin çok çok ama bu kadar sınırları çizilmiş bir duruma da "standart" denilmez pek.
Senin gülme mevzusuna gelince mesela, özellikle de kadınların yüksek sesle gülmesi bizim toplumumuzda, özellikle de belirli bir yaş grubunda pek hoş karşılanmaz. Basit bir google araması ile dini ve toplumsal anlamda çeşitli örneklerini görebilirsin. Bu olayı belirli bir grup insanın ahlaksızlık olarak gördüğü de garanti bir durum. Yine de onların bile kendi içlerinde farklı farklı standartları var :D
Kaç dişi görünmüşe kadar gidebiliyor mevzu hatta..
Aboooo kavga var