Evet
Hayır
Yaşını ve cinsiyetini belirt, oyunu kullan:
Lütfen yaşını seç
Evet, düzenli kitap okuma, kişiyi sosyal ve girişken yapma potansiyeline sahip olabilir Kitaplar, farklı konularda bilgi ve kültür kazandırır. Bu da kişinin daha zengin bir iç dünya ve daha geniş bir bakış açısı geliştirmesine yardımcı olur. Bu da kişinin daha iyi ve anlamlı konuşmalara katılmasını ve sosyal çevresinde daha iyi iletişim kurmasını sağlayabilir. Kitaplar, farklı karakterleri ve duyguları anlamayı ve empati kurmayı öğretir. Bu, kişinin sosyal ilişkilerinde daha anlayışlı ve duyarlı olmasına katkı sağlayabilir. Kitap okuma, dil ve ifade becerilerini geliştirebilir. Daha iyi bir kelime dağarcığına ve ifade yeteneğine sahip olan kişi, sosyal ortamlarda daha etkili iletişim kurabilir. Kitaplar, çeşitli sosyal konular ve fikirler hakkında bilgi edinmeyi sağlar. Bu da kişinin sosyal ortamlarda daha aktif ve zengin konuşmalara katılmasını mümkün kılar. Kitap okuma, içe dönük kişilerin daha açık ve sosyal olmalarına yardımcı olabilir. Kitaplar aracılığıyla farklı dünyaları keşfetme ve diğer insanlarla etkileşim kurma fırsatı sunar.
okuyup öğrenip kendini geliştirdikçe sosyal olmaktan çok asosyal olursun çünkü etrafındakilerin ne kadar cahil ve aptal olduğunu farkettikçe daha seçici olmaya başlarsın. Bu kötümü belki evet belki değil kişiye göre değişir. Boş kalabalıkla mutlu olmayı seviyorsan kötüdür ama kaliteli kimselerle seçici davranmayı az ve öz olmasını istiyorsan iyidir...
Bence yapar ben eskiden çok sessizdim konuşmazdım tamam hala öleyim bu sene geldiler aynı kişiler iki kuzen erkek gelip gidip soruyordu orada galiba 5 gün mü durduk geri geldik yine ve muhattap olmadığım kuzen de karşımdaydı hep bakardı dinlerdi bu sene değişikti bende anlam veremedim o benle muhattap olmaya çalıştı ama ben muhattap olmadım
Kelime dağarcığını arttırdığı gibi akıcı konuşmasını ve dili güzel kullanmasını sağlar. Ancak tek başına yeterli değil. Sosyal ve girişken olmak isteniyorsa farklı meclislere dahil olmak ve insanlarla iletişim kurmak gerekir. Farklı hobiler edinmek de buna yardımcı olabilir.
Cevap
9Cevap
Bilmiyorum ama düzenli kitap okumak insanın kendine yapabileceği en büyük iyiliklerden bir tanesi. Duygu, düşünceler tazeleniyor, ruh dinleniyor. Apayrı dünyalara sürükleniyorsun. Ufkun genişliyor, bazen hayata bakışın dahi değişiyor.
evet, kültürlü olursun insanlara anlatacak şeylerin olur, yeni ve değişik bilgiler vs
sosyal hayata katılmadığın sürece hiç bir etkisi olmaz.
İnsanın bu işleri oturduğu yerden yapabileceğine pek inanmıyorum. Sahaya inip uygulama lazım, yaşamak lazım.
İlber Ortaylı kitabında bundan bahsetmiştir. Hem kitap okumuştur hem de her türlü gezip yaşamıştır hayatı. İkisini de yapabilirsin, bir tercih yapmak zorunda değilsin. Kısa vadeli düşünme, uzun vadede ikisi de olur.
evet yapar ama fark ettirmeden yapar
dışarıda bol vakit geçirmek lazım
sadece kitap okuyarak olmaz bunlar
Yapmaz
Evet yapar
Seni geliştirir
Geliştireceği kesin
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?