- Kendimize olan saygımız hangi davranışlarımızla belli olur? Kendine saygısı olan birey nasıl davranır, neler yapar?


Başkasının değer yargılarından veya mutluluğundan önce kendi isteğini ve mutluluğunu önceliği olarak görüyorsa kendine değer veriyordur. Aksi takdirde karşımdaki üzülür, benden vazgeçer başkasına gider diye mutsuz olacağı davranış biçimlerini benimserse insan, geriye kendisinden hiçbir şey kalmaz.
Öz saygı çok önemli benim için mesela bir insan kendine kötülük yapmıyorsa kendine yalan söylemiyorsa ya da egolu ve kibirli değilse kendini rezil etmiyorsa buradan anlayabilirim. bazıları mesela çok gurursuz olurlar iki yüzlü olurlar bu kişileri de hiç sevmem ben kendine saygı duymayan bana nasıl saygı duysun? Kendisine saygısı olan bir insan, başkalarına da saygı gösterir. Empati kurar, başkalarının haklarına, fikirlerine ve duygularına değer verir. birde mesela Kendisine saygısı olan bir insan, hatalarını kabul eder ve bunlardan ders çıkarır. Kendini eleştirel bir şekilde değerlendirir ve sürekli olarak kişisel gelişimine yönelir.
Kendine saygısı olan
Değerlerini hiçe saymaz
gururu için güzel şeylerden vazgeçmez (yersiz kibir ve gururdan bahsediyorum?)
Güzel şeyleri ertelemez imkanlarını sonuna kadar kullanır.
Ve kendine saygısı olan insan asla KİN TUTMAZ
çünkü kin insanı hasete fesat karıştırır ve insanı içten içe üzer mutsuz yapar, sinir stres hastası olur çıkarsınız...
Bazıları yüzüne tükürsen yarabbi şükür der mesela onların kendine saygısı yoktur. Birine bir laf diyince (hatasını) gururuna dokunup kendini düzeltmesi, yüzü kızarıp üzülmesi bence kendisine saygısı olmasıdır.
Cevap
5Cevap
Hayır demeyi bilir, yalan söylemez, dedikodudan uzak durur, insanların arkasından konuşmaz.
Daha olması lazım ama öyle insan çevremde fazla olmadığı için bi an aklıma gelmedi.
Kendisine saygısı olan insanlar gerektiğinde rahatlıkla "hayır" diyebilirler, hayalleri/hedefleri için çabalarlar, kendilerine zaman ayırırlar...
Ayran gönüllü olmayışından , karakterini bozmayışından , kendini her açıdan geliştirmeye çalışmasından ...
Sınırlarına set çekmiş, çizgisi, duruşu olan ve uygulayan kişilik saygınlığı hakeder..
Sınırlarımıza sahip çıktığımız zaman, geceni mahvederiz 😄
empati kurması kendisine ve çevresine saygısını gösterir
Öncelikle konuşurken her şeye atlamaz, sakindir ve diksiyonu düzgündür. Gereksiz yersiz şakalar yapmaz. Düşünce yapısı da bi o kadar önemli tabii
Konuşurken seçtiği kelimeler çok önemli
Seviyesinden bu her alanda geçerli.
Sınırları vardır.
Bakimli nazik
Hayır demesinden
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?