3,4 sene önce empati yapamayan sadece mantigini kullanan biriydim sonra değişmeye karar verdim ama şimdide aşırı dozdan yan etki yapıyor bu
Kendime odaklanamiyorum
3,4 sene önce empati yapamayan sadece mantigini kullanan biriydim sonra değişmeye karar verdim ama şimdide aşırı dozdan yan etki yapıyor bu
Kendime odaklanamiyorum
İlk adım, duygusal tepkilerinizin ve zayıf noktalarınızın farkında olmaktır. Duygusal tetikleyicilerinizi ve nasıl tepki verdiğinizi anlamak, kendinizi güçlendirmek için bir temel oluşturur. Egzersiz, fiziksel ve zihinsel sağlığınızı güçlendirmenin etkili bir yoludur. Düzenli egzersiz yapmak, stresi azaltır, özgüveninizi artırır ve daha dirençli hissetmenizi sağlar. Yakın arkadaşlar, aile üyeleri veya destekleyici gruplarla bağlantı kurmak önemlidir. Kendinizi anlayan, destekleyen ve motive eden insanlar, güçlü hissetmenize yardımcı olabilir. Kendinizi güçlü hissetmek için ilgi duyduğunuz alanlarda yeteneklerinizi geliştirmek önemlidir. Yeni beceriler öğrenmek veya hobilerle ilgilenmek, kendinize olan güveninizi artırır.
Birkaç sorun burada Devreleri geliyor ailem ve arkadaslarim (şu an onlarla konusmuyorum yani artık ex arkadaslarim) beni suistimal ediyorlar sorun da burada yani sevdiğim şeyleri engelliyorlar
Ve kendimden uzaklasmama neden oluyor depresyona giriyorum böylece sık sık ya da kısaca suistimal edilmek engellenmek kisitlanmak baskilanmak da denebilir buja
Kendine odaklan kendine meşgale edin ki motivasyonun üste çıksın
Çok haklısın neden olmuyor bu bilmiyorum tembellikten sanırım motivasyon eksikliği
Cevap
1Cevap
E tekrar değişmeye karar ver ve mantığını aktifleştir
Dengede tutamiyorum işte beb
Aşırı empatik kişilik ne gibi sorunları ortaya çıkarıyor?
Suistimal edilmej gibi sorunlar oluyor mesela ama
şu an cikarmiyor )
Empati yapmak güzel kendinle gururduy
Kendime zararim dokunuyor ama böyle
Nasıl bir zarar teşkil ediyor
Mesela suistimal ediliyorum
Kullanıyorlar hayır demem tuhaf geliyor
Sen iyilik yaparak saf değilsin uyanıksın kötülük yapmıyorsun çünkü biliyorsun kötülük iyi değil asıl saf olanlar körü körüne kötülük yapanlardir
Ne kötü ne de iyi biri olmak için cabaliyorum sadece empati yapıyorum fazlasıyla onun yerinde olsam böyle yapilsa ben ne isterdim ne hisederdim diye düşünüp davraniyorum ama bazı yerler oluyor mesela yapmak istemiyorum birseyi ama işte karşımdaki duygu somursu yapıyor ya da yardım ihtiyacı oluyor ya da kiyamiyorum ve kendimden zamanimdan hayatimdan gidiyor o enerji boşa gidiyor
Yapmayınca da kötü hissediyorum özellikle yakinlarima ve anneme karşı ama ben isteyince yapmıyorlar bu da kullanilmis gibi hisettiriyor
Anne ye yakınlarına yapıyorsan ne güzel bu kullanmak değil ailene yardımcı olmayacanda kime yardımcı olacan
Yaptığın iyiliği unut bir beklenti içinde olma
O mutlu olsun diye yapıyorum duygu somursu yaptığı için ben senin annen değil miyim diyor ama bana gelince herkesin işi çıkıyor ben unutuluyorum karşılık için yapmıyorum ama arada bag hissedemiyorum artik hersey karsiliklidir karşılık için yapilmasa da
Anlıyorum yaptığın iyiliği Allah tan bekle sen yapılan iyiliği kendin olduğun için yap başkası anlamasa da olur Allah biliyor bu sana mukavati vercek
Hmm ben allah inanmıyorum (Müslüman degilim)
Ama şöyle bir fark var
1. icinden iyilik yapmak geliyor ve yapıyorsun
2. kendine işine odaklanmak istiyorsun ama seni kullaniyorlar zorla bir şey yaptiriyorlar sırf ailen diye kiramiyorsun ama sonra kendine baktiginda onlara iyilik değil kendine kotuluk yapmış gibi hisediyorsun
Benim bahsettigim bu 2. Icomden yapmak gelmiyor suistimal edilmek bu
Anlıyorum inşallah doğru yolu bulursun en büyük piskoloji sıkıntıları. Temeli manevi kalp dayanır
Manevi kalp beslenmeyince ruh daralır sıkılır bunalıma girer
Evet bunalıma giriyorum fazla empatik olmazsam geçer bence
Manevi kalp beslenmeyince ruh daralır sıkılır bunalıma girer
Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Elem neşrah leke sadrek
2- Ve vada'na 'anke vizreke
3- Elleziy enkada zahreke
4- Ve refa'na leke zikreke
5- Feinne me'al'usri yüsren
6- İnne me'al'usri yüsren
7- Feiza ferağte fensab
8- Ve ila rabbike ferğab
Bunu oku sadece ferahlarsin
Sadece oku birkaç defa anlayacaksın
Teşekkür ederim ama dini inancım yok
Olmasın sadece oku ferahlık verir rahatlarsın
Tamam okudum))
😀😀
İyi gelmiştir
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?