Size göre kişilik özellikleri irsi midir yoksa çevresel faktörlere mi bağlıdır?

Size göre kişilik özellikleri irsi midir yoksa çevresel faktörlere mi bağlıdır?

ırsiden ziyade çevresel faktörlere bağlı. aile içi şiddetle büyüyen birisi örneğin ya şiddeti uygulayan annesi/babası gibi şiddete meyilli biri olur ya da oldukça utangaç, çekingen birisi.
bu örnekler arttırılabilir tabii. genetik olarak örneğin öfke aktırılabilir mi? garip. genetik olarak bazı özellikler aktarılıyor ama kişinin karakterini belirleyen daha çok dediğim gibi çevresel faktörler ve kendi çabası. bence karakter değiştirilebilir.
Bence her ikisi de denebilir. mesela bir insanın karakterini hem çevresi hem de kendisi belirleyebilir. bir kişi küçüklükten beri şiddet görüyorsa psikolojik olarak o kişi ileride ciddi sorunlar yaşar. mesela insanlara kötü davranır ya da başkalarını düşünmez bencil olur. ama bazı insanlar da tam tersi hayatta daha güçlü olmayı öğrenir başkalarına kötü davranmaz. mesela bazı kişiler sevgisiz büyüdüğü zaman sevginin ne demek olduğunu daha iyi bilebilir. ama karakter zaten küçükken gelişen sonra sabit kalan bir şey değildir insan hayatında her zaman değişebilir yeter ki doğruyu bulsun.
Bence kişilik doğuştan gelen genetik ve kalıtsal özelliklerdir ama çocukluk ve ergenlik dönemlerinde gelişir şekillenir ve yetişkinlikte sabitlenir ben bunu kendi yaşam deneyimime göre açıkladım
Cevap
1Cevap
Çoğu ırsi bence kalanı çevreyle yetişme tarzıyla şekilleniyor.
Genetik faktörler ile başlıyor , çevresel etkenlerle şekilleniyor.
Irsi > çevre
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?