- Terlik ters bırakılmaz.
- Akşam tırnak kesilmez
- Akşamları ıslık çalınmaz.
- Siyah kedi uğursuzluktur.
Falan filan gibi küçükken büyükleriniz tarafından inandırılan şeyler:))

Falan filan gibi küçükken büyükleriniz tarafından inandırılan şeyler:))

Hayır ben bu tür saçma şeylere inanmıyorum ve çok saçma buluyorum. yani sırf bir kedinin rengi siyah diye neden uğursuzluk getirsin ki? hayvanların hiç birinin uğursuzluk ile ilgisi yoktur hatta aksine bir hayvan insana ancak şans getirebilir. diğer konular için de geçerli mesela işte merdiven altından geçerseniz başınıza kötü bir şey gelir ya da mesela ağaç altından geçerseniz kötü gününüz olur. ya da mesela işte bir şeyi sürekli tekrar ederseniz olur gibi şeyler :D ben bunları çok saçma bulurdum. benim küçükken sadece inandığım şey aynaya uzun süre bakınca kötü şans getirdiği ama o zaman da 7 yaşında falandım sanırım. şu an bu tür cahil ce batıl inançlarım yok yani bir insan elinin altında bilim var teknoloji var bunları kullanmasını tavsiye ediyorum. hatta şey de var mesela 3 kez bir yere vurursan şeytan gider ya da bir şeyi 40 kez dersen olur gibi saçmalıklar da var. benim küçükken en masum inandığım şey bulutlar ağladığı için yağmur yağıyor sanmıştım sdfsdfs işte çocuk düşüncesi bu.
Bunların hepsi de vardı birde çarşamba geceleri banyo yapılmaz gerçi hâlen babaannem izin vermiyor çarşamba geceleri banyo yapmamıza eğer olacaksa gündüz olacak olmayacaksada o gece o duş alınmaz 🤦 ama o uyurken ben alıyorum arada 🤭
Üstümden atlayınca biri boyum kısa kalacak sanıyordum, geriye zıplamaları için tehdit ettiğim doğrudur. Kollar bağlanınca kısmet bağlanır olayı. Ölü kuş görürsen saçlarını tut yere tükür yoksa kel kalırsın dkdk
Cinlerin gece kedi, köpek, tavuk gibi hayvanların kılığına girdiklerini söylerlerdi.😃
Gece çöp yanından geçme, ıslak zemine basma v. s birinin üzerinden geçtiğimizde tekrar atlatırlardı falan. Sjs
Cevap
21Cevap
Mezarlığa parmak uzatılmaz
Kapının eşiğine oturulmaz
Kollar bağlanılmaz kısmet kapanır derler 😃
Çocukken dibine işediğim incir ağaçları geldi gözümün önüne 😃
Anneannem bir kıyafetimi üzerimdeyken dikecek olunca ağzıma iplik verirdi. Dikene kadar ağzımda tutardım. Sebebi neydi bilmiyorum daha doğrusu hatırlamıyorum o zaman dediklerini 😅
Hiç öyle inanışlarım olmadı, çevremde de öyle insanlar yoktu hiç.
Gece sakız çiğnemek ölü çiğnemektir gibi bir saçmalık vardı shs Keyifli akşamlar.
Evet bunlara ek olarak geceleri aynaya bakılmaz derdi rahmetli babaannem. Korkudan aynaya bakamazdım gece vakti. 😃
Artık bakıyorum ya çocukken tırsardım kaçardım hemen aynayla göz göze gelince sjsjsj
Gece sakız çiğnenmez ölülerin etini çiğnersin diyorlardı 😄
Öğrenci döneminde baya inanirdim taaa ki kuzenim kusura bakma ama bu olaylar kara kedinin sucu değil kendi sakarliğin dir deyince, bi düsündüm... yani tesadüfen o gün bizim evin orlarda yasayan kara kediyi görmemek imkansiz değil... benimde tatli tatli 🙈 sakarliğim yillar boyu üzmüstü 🤣 taaa ki.. kuzen sağolsun
Evet hatta akşam olunca sakız çiğnemek de yanlış insan eti çiğniyorsun diye bir şey duymuştum. Birde sofra bezinde ekmek kırıntısı silkelenmez geceleri o doğru o yapılmaz. Duş alırken de şarkı söylenmez cinler musallat olur insana o da doğru eğer inancınız varsa yapmazsınız zaten benim bildiklerim de bunlar paylaşmak istedim
Gece yıkanmaz. (Şeytan görürsün derlerdi)
Gece tırnak kesilmez.
Merdiven altından geçilmez.
Ayakkabı ters konulmaz. (Cenaze çıkar)
Normal süpürge 🧹 ile ayaklarının önü süpürülmez. Ayaklar 🦶🏻 süpürülürse süpürge sürterse evlenemezsin derlerdi.
Bir sürü şeyler işte, ne kadarı inanmalı bilinmez.
Evet bunların hepsini biliyorum.😄
En çokta siyah kedi" ye yazık ya..
Kedinin kaderin de siyah tüylü doğmak varsa ona bu uğursuz lakabı takan kim? Ben en çok onu merak ediyorum.
Hepsi hurafeden ibaret.
Denedim test ettim onayladım.
Başıma her hangi kötü bir şey gelmed.
Birde çirkef sudan atlama, üzerinden geçme cin çarpar musallat olur diye bir hurafe var
😄
Küçükken evet vardı, gece sakız çiğnenmez, iki ağaç arasına girilmez gibi şeyler.
şu an sakız çiğnerken yazıyorum rjfj
Bide şey var geceleri pencereden su çay vs dökmeyin derler. Cinler geceleri düğüne gidiyormuş. Pencerenin önünden geçerken dökersek eğer üstleri kirlenir ve bize musallat olurlarmış 😅😅
Aynen 😅😅
Ayakkabı ters bırakılmaz, ıslık çalma yoksa şeytan gelir, gece tırnak kesme günah vs vs bunlarla büyüdük bende öyle alıştığım için inanıp uyguluyorum. Büyüklerimizin vardır bir bildiği 😄🤎
Ayakklarini çok sallarsan şeytanın bebeğinin beşiğini sallarsın o da kötü şeyler yapmaya gider diyorlardı.
Şu an bunu yazarken bile kahkaha attım🤣🤣
Akşam camdan bakılmaz. Hâlâ var bir ufak.
Akşam çöp atılmaz.
Akşam kedi miyavlamasına da bakılmaz, kedi değildir derler.
Onların yalancısıyım abe 😌
Akşam tırnak kesilmez bunu uğursuzluk gibi inanmazdım ama sanki yapılmamasi gereken bir şey gibi düşünürdüm
Siyah kedi ve merdiven altından geçmek batı kültürüne ait batıl inanç.
Gece tırnak kesilmemesi ve yine gece ıslık çalınmaması bizim batıl inançlar. Buna ek olarak baykuş konan evden cenaze çıkar derler. Bu da bize ait batıl inanç.
Eski evde karanlık bir oda vardı sherek orada yaşıyor sanardım kcjcj
Ödüm kopardı o odadan djjdd🤦♀️😂
Kedinin değil insanın uğursuz olduğunu sonradan anlıyorsun. AFFGHJK
Kedi neden uğursuz olsun ki o algıyı oluşturan zihin uğursuzdur. 🤭
Hakikaten nereden yola çıkarak böyle saçmalıkları uydurmuşlar muamma :d
Oje sürmekle ilgili olanı da var penseyle tırnakları çekilirmiş mazallaah :D
Şaka değil gerçek evett 😄
Gece sakız çiğneme ölülerin etini cignersin derlerdi korkudan sakız cigniyemezdim
Deli deli seyler 😂
Evet unutmam gece Sakız çiğnerdim babanem hep ölülerin etlerini çiğniyorsun derdi hsjsjs batıl inançlar yargılarına göre inanış ya cahiliye az çok kalktı sayılır
Aslında hepsi tehlikeli olmasın diye denmişde işte yanlış şekilde anlatılmış. Kedide zarar yok ama ona eminim. Siyah kedi uğursuzluksa bu sadece kediye özgü mü olucak tı.
Bıçak makas gibi aletler elden ele verilmez
Masaya vs bırakırsın ordan alır karşı taraf
Zira aranız bozulur kavga edersiniz
gece sakiz cignenmez tirnak kesilmez islik calinmaz diyorlardi inaniyordum hep simdi la ne sacmaymis diyorum
Evet, şu an ne kadar saçma olduğunu fark ediyorum. Belki hepsinin altında geçerli/geçersiz bir sebep vardır, bilemeyiz ama saçma olduğunu biliyoruz 😂
Evet yanımdan siyah kedi geçince saçımı çekerdim
terlik ters olmazdı, akşamları duş almaz tırnak kesmezdim
Küçükken batıl inançların ne kadar saçma olduğunu düşünür batıl inanç olan her şeyi gerçekleştirdim😂
Akşam dışarı çıkılmaz.
Akşam bir şey silkelenmez.
Akşam su özellikle sıcak dökülmez.
akşam sakız çiğnenmez vardı ve buna çok inanıp asla akşam sakız çiğnemiyodum. Çarşamba günleri akşam geç saatte duş alınmaz vardı bir de
annemden terliğin ters dönmüş düzelt yoksa işlerin rast gitmez lafını çok duyardım şimdi bir tek evden çıkarken mutlaka sağ ayakla çıkma huyum var 🫣
Annem 15 yaşıma kadar inanmam için diretmişti ya, evde ıslık çalınmaz falan 💆🏻♀️
Gece sakız çiğnenmez ölü eti çiğnersin derlerdi ,😂😂
Tövbe estağfurullah 😂 uyuyana kadar sakız çiğnerdim, sabah kalktığımda her yerime yapışmış olurdu 😂😂😂
Hahahah ben de inadına çiğnerdim öyle denilince 😂😂
😂😂 Tadı değişiyor muydu sakızın ajdjaksksk
Hayır 😂😂
O zaman hurafe diyebiliriz 😂
Zaten 😂
😅😅
Allah var mı ondan bile emin değilim hiç hurafeleri kaldıramam...
İnanmıyorum ama ya doğruysa diye tedbiri elden bırakmıyorum😬😂
Misafir kalkmadan çay bardakları toplanmaz evde kalırsın. Derler ama inanmıyorum.
Bu tarz şeylere zerre inanmıyorum. Karı koca dizmesi.
Hiçbirine inanmadım kedilere uğursuz diyeni de sopayla kovalarim sensin uğursuz bk parçası
Gece sakız çiğnenmez.
Gece aynaya bakılmaz.
Eşikte oturulmaz.
Geceleri küle işenmez diyorlardı bu yüzden hep gündüzleri işedim 😂
Hayırr inanmıyorum öyle saçam şeyler le kafa yormuyorum saçmalık bunar.
Evet akşam aynaya bakılmaz derlerdi çok korkardım 😃
Of olmaz mı ben hala çocuğun üstünden geçilmez boyu kısa alır düşüncesindeyim asamiyorum bunu
Siyah kedi ugursuz degil bunu gtttunden uyduran varliklar ugursuzdur
Sağ ayak diğerinden önce giyilirse rahatsız olurum sadece
Kara kedinin uğur getirdiğine inanıyorum halen ‽
Yağmur yağarken Allah biz çok günah işliyoruz diye ağlıyor sanıyordum
Hepsini duyuyordum ama hiçbir zaman inanmadım.
Hiç bir zaman mantıklı gelmedi ki bi kedi sever olarak siyah kediler fav
Hayır inanmıyorum, ama "akşam tırnak kesilmez" cümlesine inanmasam da yapmıyorum.
Onun gerçek olma ihtimali olabilir. Araştırmak gerek
Gece sakız çiğnemek ölü eti çiğnemek gibi bir şey denirdi.
Bir de mezar taşı okumak unutkanlık yapar dendiği için okumamaya çalışırdım.
Hayır ya bunlar hurafe... Gece tırnak kesilmez kısmı doğru o da gece vakti tırnak kesilir de kaybolur vs gibisinden.. sadece
ayyy bunlarla büyüdük keşke o zamanlara döşekte inansakta olurdu aga cocuktuk saftık inandık şimdi ki insanlar da çocuklarda şeytan gibi
Valla bi tek ben siyah kediyi biliyorum o doğru yani siyah kedi önünden geçtimi uğursuzluk olcak anlamına geliyo
Genelde muhafazakar ailerden duyduğumuz okulda din kültürü hocasının kullandığı bir tabirle ciddiyetini yitiren inançlar.
HURAFELER.
Aa bide gece 12 den sonra örgü örülmez sakız çiğnenmez bunları unutmayalım lütfen 🤣🤣
Saysak burdan yol olur türlü türlü yanlış inanışlar
Herkesin vardır ya aileden geçiyor saçma sapan şeyleri aklımıza sokuyorlar obsesif yapıyorlar bizi
Benim yokta annemin cok varr yaa
Hiç inanmam öyle seylere
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?