Bir kişinin çocukluk deneyimleri, yetişkinlikteki davranışlarını nasıl etkiler?

Bir kişinin çocukluk deneyimleri, yetişkinlikteki davranışlarını nasıl etkiler?

Çocukken yaşanan olumsuz durumlar kişinin travma geçirmesine neden oluyor büyük oranda ve ilerleyen zamanlarda içine kapanık ya da psikolojik sorunları olan, topluma ve çevresine zararı olan bireyler haline gelmesine neden oluyor tabi istisnalar da var. Güzel bir çocukluk geçiren kişiler çevrelerine ve kendilerine daha faydalı insanlar oluyor genelde.. Keyifli günler..
Bence oldukça çok etkileyebilir. yani mesela bir kişi çocukken kötü bir deneyim yaşadıysa bu ilerisinde ki hayatında ya da yetişkinlik de karşısına çıkabilir mesela açıkçası ailesinden sevgi görmediyse bu yüzden de kendi çocuğu olduğu zaman onda daha çok değer vermek isteyecektir ya da mesela küçükken köpeklerden kaçtıysa korktuysa buda bence travma yapabilir bu yüzden de büyüdüğün de köpeklerden uzak duru. ya da bir kişi çocukken çok baskıcı aile de yetiştirildiyse bu da yetişkin olduğu zaman daha korumacı olmasına neden olabilir bence. yani aslında küçüklükte olan şeyler büyüdüğümüz de kim olduğumuzu belirler ama bu çok küçük bir kısmı çok büyük bir kısmını ise kendi yaşadıklarımız ve deneyimlerimiz belirler yani ergenlik de ya da hayat boyu yaşadığımız tecrübeler ve deneyimler ile bunları kendimiz belirler yetişkin olduğumuz zaman da çok farklı bir insan oluruz zaten.
Memnuniyetsiz ailede büyüyen insanların özgüvensiz olduklarını gördüğümde farketmiştim ailenin bir geleceği nasıl etkilediğini ve sonrasında tüm davranışların uç noktalarda yaşandığında çocuğa ve geleceğine ters olarak etki yarattığını anladım yani sadece ters davranışlar değil mesela bir birey çocuklukta çok fazla şımartılmış el üstünde tutulunca ve sorunlarını kendisinin çözmesine izin verilmeyincede kendisine çok güvenen ancak en ufak bir sorunu bile çözemeyen bireyler yetişiyor bu yüzden çocuklukta ebeveynin çocuğuna iyi ya da kötü uç noktalardaki tüm davranışları bireyin geleceğinde kendisine kötü deneyimler yaşatabilir.
Kendimden örnek vereyim çocukken hatalarımla yargılandığım için hem ailem hem de çevredeki insanlar tarafından tepki gördüğüm için daha temkinli davranıyorum, ya yanlış anlarlarsa ya kızarlarsa korkusu taşıyorum içten içe o yüzden tavırlarımda dikkatli davranıyorum hatta bir zamanlar içime kapanmama sebep olmuştu. Bende böyle bir etkisi oldu, asla çocuğuma yaşatmayacağım bunu yaşatanı da yakarım
Cevap
2Cevap
Kötü ve baskıcı bir ailede büyümüş çocuklar, sert , kırılgan ve güvensiz olurlar.. Kendilerine bile güvenemezler, nerden biliyosun diye sormayın..
Küçükken yaşanan tranvalar nasıl geçer diye yardım kuruluşları var birçok psikolog bununla ilgili çalışma bile yapıyor..
Öz güven aşılanan bir çocuk ile umursanmayan bir çocuk arasında fark olur elbette, biri illeri yaşamında onu destekleyenlerin olduğunu bilerek kendinden emin devam ederken birçok kapıdan içeri girerken bir diğeri o kapıyı dahi aralayamaz. İşin içinde çocuklar olunca üzülüyoruz yani keşke ebeveyn olmadan önce herkes belli bir eğitime tabii tutulsa..🤨🤨
Karakterin çocukken gelişmeye büluğ çağında oturmaya başlar ve erişkin olduğunda oturmuş olur . Bu yüzden çocukken gördüğün duyduğun veya sana öğretilen her ne varsa karakterinin şekillenmesine yardımcı olan en önemli basamaktır. Çevre faktörü de etkilidir elbette karaketerinin gelişmesinde ama agaç yaşken eğilir deyip anne babanın en düzgün biçimde çocuklarını yetirstirmesi çok önemli. Yoksa kendi kendine bir şey öğretilmeden büyüyen çocukların çoğu toplum içinde maalesef silik oluyor.
Psikolojik olarak travma yaşayabilir kötü deneyimleri olduysa. Devamında ne yapıp ne yapmayacağı kendisine bağlı bir durum. Şeytana uyarsa kötü olur meleğe uyarsa iyi olur😂😂
Teşekkürler Nihat hocam 🤣
Rica ederim sağlıcakla kalın dostlar😂
Tam olarak yetişkin olduğumu söyleyemem ama küçükken yaşadığım bir kaç olay beni daha özgüvensiz kararsız ve çekingen biri haline getirdi ve bunun farkındayım çocukken böyle değildim
Özel değilse ne yaşadın küçükken ☺️
Anladım diğer insanları umursamamayi öğrenmek lazım maalesef o dönemlerde insan çok aşırı etkileniyor
Orası öyle tabi düşünemiyor yaşayınca öğreniyor insan
Biz niye kapatılıyoruz 😱
Biriyle de kızlar geçse o zaman kızları da kapatmamiz mi lazim 🤣
Tamam hadi sanane olsun
Vazgeçtim öyle değil 🤣
Çocukluk hatıralarına ve karakterine göre değişir
Cocukluk yetişkinlikte olacağın kişinin başlangıcıdır
Yedisinde neyse yetmişindede odur demiş atalarımız.
Ebeveynlerinden "Nasıl ana baba olunmaz?"sorusunun net cevabını alarak büyüdüm🙃 şimdi cocuklara biri yan gözle baksa kaplan kesiliyorum. Değersiz, önemsiz hissettirilerek buyutulduk maalesef.
Çünkü çocuklar her şeyi kaydederler
nasıl yani :)))
Tekrarlar yapar diye bir şey yok bir çocuk babasından dayak yediyse büyüdüğünde iki olasılık vardır. Ya kendi çocuğunu döver ben yaşadım o da yaşayacak ki bu bencil bir yaklaşımdır ya da ben yaşadım o yaşamayacak der ki bu da fedakar bir yaklaşımdır :)))
çocuk diş fırçaladığını gördü ama yapmadı
söylemem
ne öğreteceksin :P
sonra :P
Neymiş o kurallar
Söylemem senin kaybın 🤪
Çocukluk yetişkinliğin fragmanıdır o yüzden çocuklukta yaşanan her tecrübe çok önemlidir bence
Büyüyünce ailenin kopyası oluyorsun ya da travmalı.
Muhtemelen baya çok etkiler
Çok fazla etkiliyor. Bi kere eksik hissediyorsun.
Değişebilir
.
Kendi cevabını paylaşmak ister misin?