Neden geçmiş yıllara özlem duyarız? o yıllardan gerçekten güzel olduğu için mi? yoksa çocukken o yılları kafamızda daha farklı algıladığımız için mi?

Çoğumuz çocukluk yıllarımıza veya geçmiş dönemlere biraz da olsa ilgi ve özlem duyarız... zaten nostalji dedikleri şey bu yüzden var..
Gelelim esas soruya... acaba neden eski yıllara özlem duyuyoruz ve o yıllar neden bize bugünden bu devirden daha güzel geliyor?
Sizce eski yıllar gerçekten güzel miydi? yoksa o yıllar çocuk olduğumuz ve hayal dünyasında yaşadığımız için o yılları kafamızda biz mi çarpıtıyoruz da güzel zannediyoruz? Bugünle karşılaştırınca 90 lı yıllar bana daha güzel geliyor.. ama o yıllarda yaşağımda çok da mutlu bir çocukluk geçirdim diyemem.. peki bu hasret niye sizce?
Güncellemeler
+1 yıl
yani sizce biz o dönemi (deviri) mi? yoksa çocuk olmayı mı özlüyoruz?
Neden geçmiş yıllara özlem duyarız? o yıllardan gerçekten güzel olduğu için mi? yoksa çocukken o yılları kafamızda daha farklı algıladığımız için mi?
Cevapla